Gå til innhold

Dere som har hatt fødsel som startet med rier..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan begynte det? Har siden kvart på ni tiden hatt kraftige sammentrekninger i magen med vondt(mensensmerter som bygger seg opp), men de har ikke vært helt regelmessige. Har vært alt fra 8 til 20 min i mellom. Er jo klar over at dette bare kan være kynnere, men håper jo selvfølgeli dette skal utvikle seg til noe. Har tidligere ikke hatt vondt når jeg har kynnere.

Er 11 dager til termin :) Noen som vil dele erfaringer?

Endret av santhe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn startet en av mine fødsler. Noen timer senere ble riene regelmessige, og et døgn senere var jeg mamma :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere hele formiddagen og la meg for å hvile litt sammen med storebror da han skulle ha duppen sin. Ble liggende å kjenne litt på disse kynnerne og begynte lure på om det kanskje kunne være rier...

De gav seg ikke og da klokken begynte nærme seg middagstid var jeg ikke lenger i tvil, dette var rier. Fikk mormor til å hente storebror etter barne-TV og hadde rier hele kvelden, var ikke spesielt vonde egentlig, men såpass at jeg visste det var rier.

Da klokka ble elleve på kvelden ringte jeg føden og sa jeg nok kom i løpet av natta, men at jeg ville vente litt til hjemme. Ba mannen legge seg å sove litt også lå jeg på sofaen med riene mine.. Måtte etterhvert virkelig puste meg gjennom dem og plutselig var det under 5 min mellom dem. Da vekte jeg mannen, kom meg i bilen og vi kjørte til sykehuset. Tre på natten var vi fremme, jordmor ville sjekke meg og da hadde jeg 8 cm åpning og vannet gikk ;)

Var en veldig grei åpningstid vil jeg si, men siste to cm gikk tregt så ungen ble faktisk ikke født før klokken halv ni på morgenen.

Skrevet

Høres absolutt ut som rier slik du beskriver det!

Har hatt masse kynnere i mine svangerskap, men de har aldri vært vonde.

Så når du beskriver det som mensensmerter som bygger seg opp, tenker jeg at det er begynnende rier!

De er som regel ikke regelmessige i starten.

ønsker deg lykke til, spent på om du oppdaterer ( ikke at det er det viktigste i din situasjon, da;-)

Skrevet

Våkna med rier kl hall 4 på natten. var ca 10 min mellom i starten. gikk fort ned til 3-4 min imellom og var på sykehuset ca kl 7 om morgenen. gutten ble født va kl 20. Vannet gikk i badekaret en times tid før gutten kom. rimelig kjapp 1.fødsel:-)

Opplevde ikke kynnere, så har ingenting å samenligne riene med:-P

Skrevet

Tusen takk for svar dere! :) Jeg håper jo at dette skal utvikle seg til noe, men føler liksom ikke at det er vondt nok enda! Men magen er veeldig stram ofte, men jeg har ikke disse mensensmertene like ofte. Samtidig som om det føles på kroppen at det er noe utenom det vanlige. Huff ble vanskelig å forklare dette. Dere får krysse fingrene for meg hvertfall ;)

Skrevet

Tipper du er i gang jeg:-) Ta en varm dusj, da tar det seg gjerne opp hvis det er skikkelige rier. Hvis det er vonde kynnere eller maserier roer seg seg gjerne ned av en varm dusj. Lykke til:-)

Skrevet

Vær obs på at du ikke trenger få regelmessige rier! Mine var slik; 2,7,15,2,1,1,2,10,8,15 osv. (eksempel)

Bare et tips om at du ikke venter for lenge. Disse med kort mellomrom var milde og korte, men de gjorde jobben sin. Så jeg var ferdig med fødselen etter 4 timer, siste timen med et par 10 og 15 minutts mellomrom.

LYKKE TIL!

Skrevet

Prøv å få deg litt søvn. Her startet det slik. 12 timer etter tok riene seg kraftig opp og 15 timer etter dét var ungen ute. Ting kan ta lang tid, greit å hente litt krefter først, om du klarer å sove da.

Skrevet

Ja skal ta meg en dusj nå, så skal jeg prøve å sove litt etterhvert :) Håper at det er noe!! Kommer til å bli så skuffa om det bare er masrier eller kraftige kynnere :( men men, er ikke såå lenge igjen uansett! :)

Skrevet

Ble ingen baby i natt, det dabbet av i 5-6 tiden i natt å sa sovnet jeg. Må innrømme at jeg var litt skuffet når jeg plutselig våknet i 8 tiden å ingenting hadde skjedd :( Får bare fortsette å ruge å vente! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...