Himmel og hav Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Spurvelurven Jeg er en liten spurvelurv som heter Pip-Pip-Ola Nå sitter jeg på taket ditt og titter ned på jorda Her er huset hvor du bor, der er hagen til fru Flor Og på hennes tørkesnor, sitter far og bestemor. Familien vår er stor, jeg hadde engang femti tanter Og hundr’ogførti fettere som fløy til alle kanter Atten brødre hadde jeg, en av dem var veldig lei Alltid skulle’n hakke meg…. Derfor fløy jeg hit til deg. Det morsomste jeg vet det er å bade meg i søla- Men da blir mor så sint og sier jeg kan bli forkjøla. Hakk og skjenn det skal jeg få. Fæl og skitten blir jeg og Men det syns da ikke på meg som er så stygg og grå. For jeg har ingen fine fjær og hale som kan vippe. Og ikke kan jeg synge heller, jeg kan bare pippe Hver en trost og meis og stær er nok mer populær Når han ferierer her – enn en liten gråspurv er. Men når jeg tenker på det, har jeg hvertfall denne trøsten Når sommeren er over og det lakker imot høsten Og de andre flyr sin vei, langt av sted – da har du meg Hele vinter’n sitter jeg her på taket ditt hos deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå