Gå til innhold

Skal dere vaksinere dere mot sesonginfluensa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folkehelseinstituttet anbefaler visstnok at gravide i 2. og 3. trimester vaksinerer seg i år: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5583&MainArea_5661=5583:0:15,1360:1:0:0:::0:0&MainLeft_5583=5603:99356::1:5585:1:::0:0

Kjenner jeg er skeptisk, men vet heller ikke om jeg tør å trosse anbefalingene... Har termin i januar så både meg og baby er jo ganske utsatt i værste influensasesongen. Hva skal dere gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ikke vaksinere meg, selv om jeg er i risikogruppa pga astma. har aldri gjort det og heller aldri hatt det. man kan få det uansett, bare litt mildere. tar heller sjangsen jeg ja. skal ikke få inn sprøyta ett svekket virus i kroppen. mange blir syke av sprøyta også så. nei takk. har termin 1 april.

Skrevet

Nix! Jeg er anbefalt hvert år pga "risikoyrke", men har fortsatt tilgode å ta vaksine, og å få influensa også. Satser på at det går like godt denne sesongen også :)

Skrevet

har også termin i januar. tviler jeg kommer til å ta den

Skrevet

men det her står jo på uke for uke her inne :

Ikke vaksiner deg

Du bør også unngå vaksinasjoner i svangerskapet, eller snakk i alle fall med den personen som skal gi deg vaksinen før du får den. Levende virus kan nemlig være skadelig for fosteret.

Stemmer ikke det da eller? jeg føler uansett ikke behov for å vaksinere meg da jeg nesten aldri er syk

Skrevet

men det her står jo på uke for uke her inne :

Ikke vaksiner deg

Du bør også unngå vaksinasjoner i svangerskapet, eller snakk i alle fall med den personen som skal gi deg vaksinen før du får den. Levende virus kan nemlig være skadelig for fosteret.

Stemmer ikke det da eller? jeg føler uansett ikke behov for å vaksinere meg da jeg nesten aldri er syk

Det er ikke levende virus i influensa vaksinen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...