Ennai Skrevet 5. oktober 2012 #26 Skrevet 5. oktober 2012 Jojaja=joghurt (hvordan det nå skrives) Botha bat= postman pat bss=brus Vindowe=vinduet owen=ulven Bathemo=bestemor badada=bestefar thana=senga (thothana=storsenga) Lepatham=leppekrem(lipsyl) And the list goes on;-) 2 år og har mange herlige ord:-D
Roheryn Skrevet 5. oktober 2012 #28 Skrevet 5. oktober 2012 Miggar (middag), rusjespanen (rusjebanen, som altså er trøndersk for sklia), bagehagen, og lenge sa hun "popp te" i stedet for "kopp te" (selv om hun kan si kopp)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #29 Skrevet 5. oktober 2012 Sau heter Bæ, bæ lille lam pingvin heter vingvin bestemor og bestefar er av en eller annen grunn bæssmor og bæssfar, noe som jo kan være dialekt, men ingen av oss rundt han sier det...
Frkroosa Skrevet 5. oktober 2012 #30 Skrevet 5. oktober 2012 begynte dikken (butikken) Prøvde å få lillemann til å si "buuutikken".. det ble til "kupikken" som han så fint sa det.
Steget Skrevet 5. oktober 2012 #31 Skrevet 5. oktober 2012 Ho sier mye rart! det morsomste nå er når ho gårrundt og synger Jeg heter Ole Dum. med trykk på Dum.
imorgon.. Skrevet 5. oktober 2012 #32 Skrevet 5. oktober 2012 Lokolade=sjokolade Fiste/fitte fast= sitte fast Ellers blir ofte lillebroren kalt søster, hehe:)
cheni Skrevet 5. oktober 2012 #33 Skrevet 5. oktober 2012 kaptein sabeltann = satan milkshake = shilkmake tyrkisk pepper = pergisk allergisk (???) bane, som i fotballbane eller bane på spill = barne strømpebukse = skrømpebukse Har barn fra 1-18 år, dette er en brøkdel jeg kom på nå
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. oktober 2012 #34 Skrevet 6. oktober 2012 Bamam = banan Huse = huske Diarr (med skarre-r) = kaviar Æpæ= eple Pis= Pus
pip pip Skrevet 6. oktober 2012 #35 Skrevet 6. oktober 2012 soopele - sil te plait. (vær så snill på fransk) bahagen - barnehagen. sæss -kjeks
AussieAnette Skrevet 6. oktober 2012 #36 Skrevet 6. oktober 2012 Skulle fortelle minsten at en plante var giftig.. da ble giftig = fispi Ellers snakker han rent
Husbygger Skrevet 6. oktober 2012 #37 Skrevet 6. oktober 2012 Nå begynner mine å bli store, men husker midtersten hadde noen ting han sa feil rundt 3 års alderen. Passer best i setning så her kommer de. Ååååå, se den kule tomorsykkelen. Mamma, jeg har så vondt i magen at jeg må på husesjuket. Må nevnes her at gutten slapp en fis etterpå å magen var god som ny :-) Å se den store fallefossen. Syns de er litt søte, å han ler godt av det nå når vi forteller det til han :-)
Love my kidz Skrevet 6. oktober 2012 #38 Skrevet 6. oktober 2012 Putnik = piknik Pokkorn = popcorn Pokkekull = potetgull
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. oktober 2012 #39 Skrevet 6. oktober 2012 Kan jo få??? I stedet for Kan jeg få Hjelpe deg? Når hun spør om hjelp selv. Barnehagen er "ban'gen" Yogurt er "Dutt" væte så slill= Vær så snill Rosin= sin Snart 3 år.
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. oktober 2012 #40 Skrevet 6. oktober 2012 Også er det Gåttehiii = Godteri.
Ennai Skrevet 6. oktober 2012 #41 Skrevet 6. oktober 2012 Mamma jæ m på jomme, samtidig som han rister på hånden for at jeg skal bli med:-P Ja, også bagagadætt, som altså betyr barnehagesekk:-P
skinnfilla Skrevet 6. oktober 2012 #42 Skrevet 6. oktober 2012 Sottomett= sjokomelk Blobbe = boble Saptein satan= sabeltann Soppe= skorpe Kan ikke si bokstaven R . Vi skarrer på r'n Men ARK sier hun helt perfekt:) Hun er 2 år Eldste på 6 har også hatt et par merkelige uttalelser men kommer selvfølgelig ikke på de nå
Nullstress;) Skrevet 6. oktober 2012 #43 Skrevet 6. oktober 2012 Min sønn sa seks til kjeks. Også kaldte han gjende-kjeks for kjeks med elg... Så det ble mange flir og blikk rundt om i butikken da han ropte HØYT til meg: mamma, jeg vil ha seks med elg!!!!
Flaggermusa Skrevet 6. oktober 2012 #44 Skrevet 6. oktober 2012 Diiie - tegne Hiss - fly Bajjaj - banan Pappi - Kaffi
Lillepromp blir storesøster Skrevet 6. oktober 2012 #45 Skrevet 6. oktober 2012 Min sønn sa seks til kjeks. Også kaldte han gjende-kjeks for kjeks med elg... Så det ble mange flir og blikk rundt om i butikken da han ropte HØYT til meg: mamma, jeg vil ha seks med elg!!!! Jenta mi kalte Gjende-kjeks for jentesex... Og så sier hun fremdeles servere i stedet for levere. "mamma skal du servere meg i barnehagen?"
geitemarken Skrevet 6. oktober 2012 #46 Skrevet 6. oktober 2012 Kong Fru Panda Geitemark i stede for meitemark:)
Appelsindyret Skrevet 6. oktober 2012 #47 Skrevet 6. oktober 2012 NeeeeiNaan = Banan KÅ = Ball Suuuuu = Sutt Biiii = Bil
B-gjengen Skrevet 6. oktober 2012 #48 Skrevet 6. oktober 2012 krokolilla-krokodille Alicato-alligator mimmi-smokk eske-elske Værsåseniiil- vær så snill driveru-hva driver du med sjuter-scooter eddelkopp-helikopter koptikopter-edderkopp
siljeas Skrevet 6. oktober 2012 #49 Skrevet 6. oktober 2012 Ikke så veldig mye feil her lengre, men har en ting hun sliter litt med... når jeg støvsuger og hun skal si det, at mamma støvsuger, så klarer hun ikke få med seg den først delen av ordet :-P så det blir mamma suger :-P haha!! Har enda til gode at dette kommer utenfor husets fire vegger ;-)
Tigerpote Skrevet 6. oktober 2012 #50 Skrevet 6. oktober 2012 Vokseneple=norske epler "Mammaaaaaa, kan jeg få voksenepleeee?" Hun er snart 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå