Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Trille har puttet en rosin laaaangt inni nesa. Var hos legen og han sa at han ikke kunne se den, og at vi kunne se det an litt.. Men hvordan er det? går det an at han får den så langt bak at den havner i halsen og at han har svelget den? Eller hvordan er det? googler litt og ser at barn har måttet bli lagt i narkose for å få ting ut av nesa.. er det sånn med rosin også? leser at rosiner pga fuktighet ofte blir stoooore.. trille klager over mye vondt i nesa i kveld..
Major HotLips Houlihan Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Hold over det andre neseboret og dekk munnen hans med din munn og så blåser du hardt. Hvis den fortsatt er der inne så skal den komme flyvende
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 nope.. har prøvd, kommer ikke noe annet enn snørr ut... :/ HI
valkyrien Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Tja, farlig og farlig... Det sies vel at fremmedlegemer skal fjernes fordi de kan kapsles inn og gi grobunn for bakterier. Så en dokusåpe fra et sykehus, der var det ei jente inne med ei perle i nesa, den måtte fjernes i narkose. Legen de intervjuet der snakka om at det var viktig å få ting ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 hmmm... kanskje jeg burde ringe legevakten da?
Fru Blåbær Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Da Lisabet stakk en ert i nesa kom den jo ut igjen? Jeg har altså ikke annet å komme med enn et boktips. Hvis du fortsatt er usikker så kan du jo ringe legevakten og høre hva de sier.
Fru Blåbær Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 hmmm... kanskje jeg burde ringe legevakten da? Heller en gang for mye... Sikkert ikke første gang de har fått en slik telefon.
Gjest Ziva Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Jentungen har puttet ting i nesa 2 ganger. Første gangen en liten bowlingkule fra et Donaldblad. Den fikk jeg pirket ut igjen uten problemer. Andre gangen ble det litt mer kaos. Svigermor hadde kjøpt slik nøtteknask i løsvekt. De små kjekstingene er spennende saker, så spennende at hun puttet en like godt i nesa. Fikk ikke pirket den ut og ringte legevakta på Kongsberg. Fikk til svar at den kom sikkert ut av seg selv. Hun hylte, skrek og grein, så "kjeksen" kom oppsmuldret ut av nesa. Etter et par runder med snyting så var den ute. Rosiner blir litt verre å smuldre opp. Ta en tlf til legevakta og hør med de. God bedring til rosinbæreren.
geitemarken Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Infeksjonsmessig er det vel ikke farlig å vente et par dager. Det jeg tenker på er om den kan havne i luftveiene når han sover. Nå er det vel slik som du sier at rosinen svulmer opp så sjansen er liten for det. Ville hørt med legevakt likevel. Vi har hatt den obligatoriske perlen på begge våre. Vi har fått fjernet disse samme dag pga luftveiene. Det tok, jeg overdriver ikke nå, hele 15 sek. Litt ord å ta fri fra jobb og sitte på legekontor i 1 time for 15 sek. De har en genial tang tilpasset dette. Som legen da; han begynte å bli god på dette da vi var langt fra de første. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå