Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er så pisse-lei denne gave masingen!! Når jeg har bursdag, så er det koselig at de kommer spise kake og koser seg. Men gave trenger jeg IKKE, jeg er 33 år gammel, har god økonomi og kjøper det jeg måtte ønske meg, eller det jeg trenger!!! Blir helt stresset når folk spør hva jeg ønsker meg... liker det IKKE! Synes nesten det er litt småfrekt også å komme med ønsker. Har familiemedlemmer som ikke har så mye penger og, sier til dem jeg ikke ønsker meg annet enn et lite besøk om det passer. Men de kommer alltid med gaver.... Til jul og bursdager er liksom REGELEN i vår familie vi gir 500 til hvert barn. Jeg synes det er ALT for mye, + jeg sliter med at jeg har flest barn i familien. Det er rett og slett ubehagelig Hvorfor er det ikke NOK å gi mine barn noen hårstrikk og klistermerker? Hvorfor skal det være store barbieslott og dukkevogner? Vi flyter OVER av leker i dette huset! Skandale!!! Jeg prøver og si i fra, men møter bare overgitte hoder... Er jeg helt tullete eller???
Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Nei, syns ikke det er stressende. Merker ikke så mye til gavepress utenom til barnebursdager, besteforeldre og jul.
Cmyk Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Hhva med å ønske seg at gjestene i stedet for gaver gir en skjerv til en veldedig organisasjon du støtter? Redd Barna, Leger uten grenser, støttefpreninga for kreftsyke barn - you name it. Når det gjelder gaver til ungene er det ikke alltid så enkelt, men 500 kronet synes jeg er drøyt..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er helt enig med deg på noen områder Jeg også vil IKKE ha presanger når jeg har bursdag osv. Jeg føler meg grådig når jeg skal begynne å si ting jeg ønsker meg. For meg er det faktisk nok å få en teikning fra sønnen og at pappa her skrevet et søtt kort som er fra guttungen. Det varmer jo mye mer i mammahjerte det. Til jul ønsker jeg meg kanskje noe Mtp at her deler alle gaver, men det er kun så lenge jeg vet vi trenger noe. Ønsker meg ikke ting bare for å ønske meg! Da vil jeg heller at barna skal få noe ekstra isteden for meg. Men 500 til tantebarn? Det er jo litt mye ja, her har vi 300 Men hvis du kjøper flotte gaver, synes jeg jo ikke barna dine skal måtte få hårklemmer osv. Men heller at grensen blir litt billigere Liker ikke dagens gavepress nei!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg blir ikke stressa, men jeg er helt enig med deg at vi lever i et overflødig samfunn. Derfor satt jeg foten ned for noen år siden og sa i fra til alle at vi kjøper kun gaver når det er snakk om rund dager, that`s it. Når det gjelder jula så får kun svigers, barna våres og onkel- og tantungene våres. Verken foreldrene eller mine søsken får noka av oss, og de syns det er helt greit :) De og jeg er nemlig ganske layback når det gjelder gave temaet. Og takk og pris for det :)
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Eg handlar ikkje etter ønskeliste til vaksne som har bursdag. Har dei rund dag får dei ei større gåve, ellers er det snakk om "ei oppmerksomhet". Ei vinflaske, ein blomst, handkrem, konfekt, ein pose god kaffi el l. Eg synes det er fint. Men eg spring ikkje etter folk med gåver, det er berre om eg skal treffe dei på bursdagen dei får.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Føler ikke press jeg elsker å gi gaver! Jeg bruker lang tid på hver enkelt og stresser ikke til siste liten og bare plukker opp noe. Selv ønsker jeg meg småting av venner og familie, en vinflaske, olivenolje litt sånn gi bort mat blir jeg super glad for. Te, kaffe ++ det er luksus jeg ikke alltid unnder meg, men elsker å få (altså te i løsvekt) Mamma stefaren min og pappa og stemoren min ønsker jeg meg større gaver fra i 1000 kroners klassen. I år ble det sølje fra mamma og stefar og kjøretimer fra pappa og stemor.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er mer overasket over hvor liten andel av lønna si folk er villige til å bruke på gaver samtidig som de er villige til å bruke nesten ubegrenset på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 gave presset blir bare verre og verre syns nå jeg. jeg vil ikke ha gave av folk på min bursdag. vil ha en rolig dag med mannen og ungene. jeg feirer ikke min bursdag da den er bare 2 uker før vår datter, viktigere å feire henne. jeg syns det er en uting at voksne skal kjøpe gaver til hverandre. bedre om barna kan få gavene og kose seg. vokse koser seg mer med selskap enn med pakker. dessverre er det slik at hele familien er slik bursdag og gave mennesker, de har alltid med masse gaver når de kommer i bursdag. jeg har begynt å bake kake til oldemødrene til barna på bursdagen dems, også lager ungene noe. dette fordi som oldemødre sier selv de har alt. de vil heller se familie enn å ha masse ting de ikke bryr seg stort om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå