Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Hun ser jo jeg har mensen. Har fortalt henne at det vil hun også komme til å få, kanskje når hun blir rundt 11 år. Jeg sa da fikk jeg mensen. Jeg sa også at når mensen kommer, betyr det hun begynner å bli til en kvinne, og det skal hun og jeg feire Men når skjer det andre da? Som hår diverse plasser? Det husker ikke jeg når skjedde.... Det blir nok kjempeflaut for henne... Jeg barberer jo bort, og vi har/prøver ha et normalt/sundt forhold til kropp, så vi skjuler jo ikke når vi er i dusj og slikt... Men er jeg et dårlig forbilde da? Vil jo IKKE hun skal begynne barnere bort....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Ja, jeg forteller dem at de kommer til å få mensen, hårvekst og kansje humørsvingninger ogaå. Jeg foteller dem hvordan de blir gravide og om prevansjon. Når det gjelder hårvekst barberer jeg meg sjelden og forteller jentene at det er noe det ikke er nødvendig å gjøre men at noen mennesker synes hår på legger og under armer er stygt og at jeg tar det vekk noen ganger fordi det er en teit regel i samfunnet i dag om at man ikke skal vise annet hår enn det man har på hodet. De vet at noen ganger er det enklest å følge strømmen selv om strømmen ikke er fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Jepp, jeg forbereder til og med... Hold dere fast nå... SØNNENE mine!
Major HotLips Houlihan Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 I sommer oppdaget min jente på ni en klump i den ene puppen og lurte på hva det var. Da tok vi praten om hva som kommer til å skje med kroppen hennes fremover, nå og da kommer hun fortsatt med spørsmål rundt pupper, hår og mensen. Håper bare ikke hun får mensen så tidlig som meg, fikk da jeg var ti år og det var megaflaut og ekkelt
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Selvfølgelig, heldigvis er det ikke sånn lenger at ungjentene får mensen uten noen gang har hørt om det og tror de har fått en dødelig sykdom og er i ferd med å dø... Nå er jenta mi bare 5,5 år da, så noen stor pubertetssnakk har vi ikke hatt enda, men hun ser jo forskjellene på meg og henne og stiller spørsmål. Derfor vet hun at hun får pupper og hår når hun blir ungdom. Har også en sønn i 6.klasse og han har jeg snakket litt mer med, om kviser og uren hud, hår, svettelukt osv.
Gjest Morn du Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Tja, min 11 åring har lest masse om det på nett og spurt meg etterpå. Hun visste omtrent når hun kom til å få mensen, da hun hadde lest seg til at man får mensen ca ett år etter at man får utflod. Ingen av ungene er redd for å spørre, så jeg vil si de er godt forberedt. Er ikke den som barberer mest selv, men jenta synes det er flaut med hår...
PeppaPig Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jenta mi er bare 3 så har ikke snakket om puberteten i detaljer enda men har absolutt planer om å gjøre det. Hun vet allerede at hun også kommer til å få hår under armene og på tissen og at hun får pupper som meg. Jeg syns det er viktig å snakke om disse tingene da ingen snakket med meg om det. Og det er også viktig å svare på de spm som hun har/ kommer til å ha på en åpen og ærlig måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå