babysyk_74 Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Da jeg fikk mitt første la jeg på meg 16 kg og barnet ble 2910 gram.Da jeg fikk nr 2 hadde jeg lagt på meg 26 kg og barnet ble 4080 g.Nå har jeg lagt på meg minst like mye som med nr 2 viss ikke mer og er redd jeg skal få et veldig stort barn.Noen med erfaring med dette?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg var diger med første, og hu veide 2800. Jeg var fortsatt "for stor" når jeg ble gravid med nr 2, men da med en bmi rundt 27-28, og han veide nesten 4 kg. Så for min del er det omvendt
Hybelkanina Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Nja, det er vel en sammenheng mellom mors vektøkning og babyens vekt. Men vektøkning vil neppe påvirke hodeomkrets og lengde på babyen. Om den har litt ekstra "polstring" rundt mage, lår og armer, så bør jo ikke det bety så mye. Det er jo gjerne hodet på babyen som er verst å få ut, og barnet blir neppe "tjukkere i hodet" om mor går opp 20 kg isteden for 10.
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Det styres i hovedsak av arv og gener hvor stort barnet blir. Men vekten kan muligens påvirkes noe av høyt sukkerinntak. Jeg la bare på meg 9 kg og var også veldig tynn før jeg ble gravid, men barnet ble 3240 gram to uker før termin likevel.
Miss Chocolate Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Mja... Tror det er mest gener egentlig.. Både jeg og min svigerinne har i utg.punktet lav bmi og la ikke på oss spesielt mye i svangerskapet, men begge fikk barn på over 4 kilo.. De var også lange og med store hoder.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg la på meg 10-12 kg i begge sv.skap og gikk også ned i vekt i begynnelsen.. var slank når jeg var gravid, men begge lå på nesten 4 kg.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg lå på meg 25 og 27 kg. Barna var 3100 og 3250 gram da de ble født 7 og 13 dager over termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå