Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 har termin i desember, å blir ikke enig med meg selv om hva jeg skal kjøpe.. har en slags tovet ulldress i lysrosa som jeg hadde når jeg var lita, men syns den virker litt tynn. kikket på bobledresser idag, men syns de virket så klumpete og voldsomme. blir jo enten liggenes i vogn i voksipose og skal vi kjøre bil kan jeg jo legge pledd over. noen gode råd?
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Sist fikk jeg i februar og nå skal jeg ha i desember, jeg har kjøpt tovet ulldress fra joha og har ull under den pluss voksipose. det holdt sist og holder nok denne gangen også husk at de skal uansett ikke være ute når det er under 10 minus!!!! JEG personlig ser ikke nødvendigheten med å ha på et lite barn som ikke leker ute en bobledress......
SmellyCat Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Enig med henne over. Du trenger ikke bobledress. Ungen ligger jo i vognpose, under teppe etc. Har forøvrig veldig god erfaring med ull/fleecedressene til nøstebarn. Myke, gode og varme.
*Miss Flua* Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har desemberunge, og kjøpte ulldress fra nøstebarn jeg brukte stort sett ull under, da ble han god og varm, men ikke svett. Holdt godt det, han lå jo bare i vogna i voksipose. Hadde en bobledress, men den ble brukt minimaaaalt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 er enig med dere hvilken str. har dere kjøpt ? hi
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg fikk en "bobledress" til jenta mi i str 56 eller 62, men den ble ikke brukt i det hele tatt. Altfor stort, stivt og klumpete å ha på en liten baby synes jeg. Og de er jo ikke ute og baser i snøen heller. Som regel er de enten i vogn eller i bilsete når de er ute. I bilsetet hadde vi en liten kjørepose. Vi brukte ulldresser og voksipose den første vinteren og det var først utpå våren da hun var 6-8 mnd at hun fikk bruk for en liten vårdress (tynn og myk, lett å bevege seg i).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er trøtt i dag altså! (må bare si det) Nyfødt bobledress, hahaha.. så søtt
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Brukte stort sett ulldressene. Hadde en bobledress som ble aaaaltfor varm og lite brukt.
*Miss Flua* Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 er enig med dere hvilken str. har dere kjøpt ? hi Jeg kjøpte 62/68 i den ullfrottedressen. Aaaaalt for stor i begynnelsen, begynte vel å bruke den fra januar og da var den fortsatt god og romslig men den første måneden gjorde jeg nesten ikke annet enn å sitte inne å amme allikevel da brukte jeg den helt til han vokste ut av den, og da var det på tide å legge den bort uansett
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #10 Skrevet 6. oktober 2012 Bortkastet kjøp ;-) Fikk noen til mine jeg også, men vart aldri brukt. Når de er så små trekker de som regel hender og føtter helt inntil kroppen. Kjøp en ull dress er mitt råd. De ligger uansett godt nede i en pose når de er ute. Kjenn i nakken om du er bekymret for at babyen fryser.
Cinnamon4 Skrevet 6. oktober 2012 #11 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg er enig med de over, gå for ull og tepper Umulig å få på en så liten en bobleermer og bein Mine to eldste er født i januar og februar og min mor kjøpte verdens søteste boblejakke i str 50 til eldstemann. Fin var den, men ble den brukt? Har ikke brukt den til noen av ungene, hehe. Når de først var så store at de kunne brukt jakke var jo str 50 altfor lite, og når de var så små var jo jakke en vits Aller helst vil jeg nesten anbefale deg noe uten armer og bein også jeg, nærmest en ullpose som sitter til. Min erfaring sier at stort sett alt annet enn body er umluig å få tredd på nyfødtarmer
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 hehehe, gossint med en nyfødt bobledress da ser nå at setningen var litt snål. men folk forsto meg da. tror vi blir nødt til å farte litt pga av storebror som skal i bhg, litt juleshopping og familiebesøk. så tror jeg kjøper en god ulldress i str 56, tar over pledd og bruker coupevarmer i bil før vi reiser.. takk for hjelpa hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå