Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Har hatt en drittsekk av en sjef under graviditeten, som har motarbeidet meg og nektet tilrettelegging, noe som har gjort at jeg ikke har fått jobbet under graviditeten. Var tilfeldigvis inne på Facebook og ser nå at denne mannen har blokkert meg. Via min manns profil kan jeg se hans profil. Men han har tydeligvis såpass mye hat overfor meg at jeg blir blokkert. Synes dette er meget spesielt, barnslig og uprofesjonelt av en leder. Alt man ser er hans profilbilde og venner, så hva er han egentlig redd for? Ville dere ha sagt noe rundt dette? Egentlig bryr det meg ikke, men samtidig irriterer det meg at han gjør noe så teit overfor en ansatt.
Lisjtuppa Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Personlig ville jeg ikke ha lagt til sjefen min som venn på Facebook. Vi har kun arbeisdstaker/giver forhold.
ellen-propellen Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Har hatt en drittsekk av en sjef under graviditeten, som har motarbeidet meg og nektet tilrettelegging, noe som har gjort at jeg ikke har fått jobbet under graviditeten. Var tilfeldigvis inne på Facebook og ser nå at denne mannen har blokkert meg. Via min manns profil kan jeg se hans profil. Men han har tydeligvis såpass mye hat overfor meg at jeg blir blokkert. Synes dette er meget spesielt, barnslig og uprofesjonelt av en leder. Alt man ser er hans profilbilde og venner, så hva er han egentlig redd for? Ville dere ha sagt noe rundt dette? Egentlig bryr det meg ikke, men samtidig irriterer det meg at han gjør noe så teit overfor en ansatt. Blokkert deg? Var dere venner på facebook før du ble gravid? Eller har du sendt så mange forespørsler at han er lei deg? Hvorfor er dette viktig for deg?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor har du egentlig sjefen din på Facebook? Eller, rettere sagt, hvorfor har han deg? Virker som en uprofesjonell fyr.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Personlig ville jeg ikke ha lagt til sjefen min som venn på Facebook. Vi har kun arbeisdstaker/giver forhold. Vi har heller aldri vært venner på Facebook, blokkeringen kan man gjøre overfor hvem som helst. Det er derfor jeg synes dette er så utrolig barnslig. De jeg har blokkert er tidligere ekser som plager meg for eksempel...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor har du egentlig sjefen din på Facebook? Eller, rettere sagt, hvorfor har han deg? Virker som en uprofesjonell fyr. Aldri vært venner, sendt forespørsler eller plaget han på Facebook. Bare vet at han har vært der.
Cat_Woman Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Kanskje han har blokkert alle sine ansatte, fordi han ikke ønsker noe annet enn et sjef-ansatt-forhold?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Kanskje han har blokkert alle sine ansatte, fordi han ikke ønsker noe annet enn et sjef-ansatt-forhold? Godt poeng, bortsett fra at han har en ansatt som venn. Det er vikaren som er ansatt for meg. Så da er han i tilfelle ikke konsekvent på det.
Soon to be mum Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Kanskje han har blokkert alle sine ansatte, fordi han ikke ønsker noe annet enn et sjef-ansatt-forhold? Det samme tenkte jeg. Trenger ikke ha noe med deg personlig å gjøre. Enhver sjef med vettet i behold holder seg langt unna ansatte på FB, og sørger for at de ansatte har minst mulig tilgang til hans private anliggender der også. Sånn er det bare. Man har først og fremst et profesjonelt forhold til sjefen sin.
SmellyCat Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 Du sier jo selv at han er en drittsekk. Så så overraskende kan det ikke ha vært at han er barnslig, også på fb. Hadde ikke sagt noe. Hva skal du egentlig si? "Jeg prøvde å søke på deg, men du har blokkert meg og det vet jeg fordi jeg også har søkt på deg via andres profiler"? Hadde konsentrert meg om å finne en ny jobb.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er ikke-søkbar på facebook, og ingen andre enn venner vil se noe annet enn profilbildet og evt kjønn osv på min profil. Det har ikke noe med blokkering å gjøre, men generelle innstillinger. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg så lenge du uansett synes han er en dritt.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 Nå er ikke jeg noen fb-ekspert, men om du er blokka så vil vel ikke hans navn komme opp i et søk for deg, stemmer ikke det? Jeg har blokka eksmannen, og jeg får ikke opp navnet hans, eller han opp mitt, om vi søker hverandre opp. Får du opp bare bildet og venner, men ikke "legg til som venn" eller "send melding"?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. oktober 2012 #13 Skrevet 5. oktober 2012 Nå er ikke jeg noen fb-ekspert, men om du er blokka så vil vel ikke hans navn komme opp i et søk for deg, stemmer ikke det? Jeg har blokka eksmannen, og jeg får ikke opp navnet hans, eller han opp mitt, om vi søker hverandre opp. Får du opp bare bildet og venner, men ikke "legg til som venn" eller "send melding"? Tror det er sånn ja, jeg har blokkert eksen, og har det på samme måte der- heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #14 Skrevet 5. oktober 2012 Nå er ikke jeg noen fb-ekspert, men om du er blokka så vil vel ikke hans navn komme opp i et søk for deg, stemmer ikke det? Jeg har blokka eksmannen, og jeg får ikke opp navnet hans, eller han opp mitt, om vi søker hverandre opp. Får du opp bare bildet og venner, men ikke "legg til som venn" eller "send melding"? Fikk bruke profilen til mannen min, der kom sjefen opp som vanlig søk. Bruker jeg min profil, får jeg han ikke opp i noe søk. Har en følelse av at det kun er meg han har blokkert, men bør vel bare drite i det og ikke la han irritere meg.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #15 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor søker du opp sjefen din, som du tydligvis ikke en gang liker, på FB? Bloker ham tilbake da vell om det er noe problem.
Marjoriee Dawes Skrevet 5. oktober 2012 #16 Skrevet 5. oktober 2012 Hvem gidder vel å snoke å bry seg om sjefen på facebook da? For noe merkelige greier.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #17 Skrevet 5. oktober 2012 Og du vil være venn med denne personen på FB fordi? Skjønner ikke hva man skal være venner med sjefen for i det hele tatt jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #18 Skrevet 5. oktober 2012 Og du vil være venn med denne personen på FB fordi? Skjønner ikke hva man skal være venner med sjefen for i det hele tatt jeg. Tror du misforstår, dette har ikke noe med å være venn å gjøre. Blokkering er noe man gjør med personer man misliker sterkt (som ikke er venner) for at de ikke skal se deg i det hele tatt på FB. Selv har jeg blokkert et par ekser og tidligere venninner som jeg ikke tåler trynet på.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #19 Skrevet 5. oktober 2012 Han har vel ikke sansen for at ansatte som han anser som urimlige skal snoke på hva han driver med på FB da. Det ser det jo ut som om han har rett i. Hvorfor trenger du å se profilen hans?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #20 Skrevet 5. oktober 2012 Leser hele innlegget ditt jeg da, og ser at du egentlig ikke bryr deg, bare synes at det er barnslig. Og det er jeg helt enig med deg i. Hadde det vært meg, så hadde det nok ikke brydd med på den måten heller, men hadde også syntes at det var unødvendig og barnslig. Jeg hadde i hvertfall ikke skjønt hvorfor han skulle ha gidda å søkt meg opp på facebook, kun for å blokkere meg. Kan ikke føles noe særlig å føle seg så ikke-likt på arbeidsplassen sin.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #21 Skrevet 5. oktober 2012 Han har vel ikke sansen for at ansatte som han anser som urimlige skal snoke på hva han driver med på FB da. Det ser det jo ut som om han har rett i. Hvorfor trenger du å se profilen hans? Har man en helt lukket profil, er det vel ikke noe poeng å blokkere folk (om ikke de er stalkere) Det er vel ikke akkurat tilfellet i denne saken....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #22 Skrevet 5. oktober 2012 Leser hele innlegget ditt jeg da, og ser at du egentlig ikke bryr deg, bare synes at det er barnslig. Og det er jeg helt enig med deg i. Hadde det vært meg, så hadde det nok ikke brydd med på den måten heller, men hadde også syntes at det var unødvendig og barnslig. Jeg hadde i hvertfall ikke skjønt hvorfor han skulle ha gidda å søkt meg opp på facebook, kun for å blokkere meg. Kan ikke føles noe særlig å føle seg så ikke-likt på arbeidsplassen sin. Endelig noen som leser hele innlegg her inne og ikke vinkler det som at det er jeg som er problemet og "snoker" rundt. :-) Synes virkelig det er ubehagelig at det betyr så mye for han å blokkere meg. Etter å ha blitt motarbeidet av denne mannen fordi jeg ble gravid (noe som passet han veldig dårlig), gjør han alt i verden for at jeg skal føle meg uønsket.Derfor setter jeg spørsmålstegn her på hvor uprofft en administrerende direktør kan gå frem overfor en ansatt når man går det barnslige skritt å blokkere en på Facebook. Det er jo akkurat ikke mye han har på sin profil som er så spennende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå