Gå til innhold

Ultralydsjokk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann var i går på en ekstra ultralyd i forbindelse med min elendige form. Har termin like over nyttår. På ordinær ul for nesten to mnd siden fikk vi se en sprell levende baby som ikke ville vise oss kjønnet. I går derimot, fikk vi se meget tydelig at det var ei jente. Og ikke nok med det, det var to av dem! To fine friske jenter! Et "lettere" sjokk da vi har fire barn fra før, derav et tvillingpar.

Noen flere som har opplevd at tvillinger ikke har blitt registrert på ordinær ul?

Hilsen en lykkelig men sliten (snart) seksbarnsmor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så spennende!

Lykke til som seksbarnsmor :D

Skrevet

Wow! Hvordan kunne de unngå å se at det var tvillinger på den ordinære?

Dere får mye å henge fingrene i, tenk 2 tvillingpar!! :D

Skrevet

Oi... Er det mulig. Tenk at det går an. Men jeg var på tidlig ul... Og han leta ikke rundt etter flere da. Ble på den plassen han fant foster liksom. Skummel tanke at det likevel kan vere to inni der.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Oida :-o Gratulerer med tvillinger! Kan forstå det er et sjokk for dere ja, siden dere har sett et foster, og bare det der inne, og plutserlig viser det seg at en søster har gjemt seg bak den andre :)

Har ikke opplevd det selv, men vet om ei som har hatt samme gledes sjokket.. Broren hadde ligget i sjul bak sin søster, lengst inn mot ryggen.. Men de viste ikke om at det var to, før fødselen da ;) Hun trodde det var over, når jenta kom til, også plutserlig slo pressriene til igjen, og vips, så satt de der med to små ;)

Skrevet

Åh, hærlighet...hahaha! Dette blir slitsomt, kanskje dere bør vurdere Å ansette au-pair eller dagmamma?

Skrevet

Gratulerer :)

Skrevet

Wow! Hvordan kunne de unngå å se at det var tvillinger på den ordinære?

Dere får mye å henge fingrene i, tenk 2 tvillingpar!! biggrin.png

Ja, jeg regner med det blir nokså hektisk i årene framover ;)

Jordmor kunne ikke skjønne hvordan dette hadde blitt oversett. Vi skal på samtale over helgen igjen, regler med vi får en forklaring da :)

Skrevet

Åh, hærlighet...hahaha! Dette blir slitsomt, kanskje dere bør vurdere Å ansette au-pair eller dagmamma?

Vaskedama som ble ansatt tidlig i svangerskapet skal fÅ fortsette etter fødselen og, for Å si det sÅnn! ;)

Skrevet

Hjelp, det trodde jeg ikke gikk an?? Da jeg var på ultralyd (både tidlig og den ordinære), så sa de liksom at "alt ser bra ut, og det er bare en der inne". Trodde det var lett å se. Skjønner at det kom som et sjokk ja! Lykke til, og gratulerer :-)

Skrevet

Jeg har jo vært større enn gjennomsnittet gjennom hele svangerskapet, og har selv tullet med at det er tvillingpar nr to. Hehe.. Sitter fortsatt i sjokk. Kan fortsatt ikke skjønne helt at den ene jenta ikke viste seg på ordinær ul. Heller ikke at jordmor kun har funnet en hjertelyd. Men, men.

Tusen takk for alle lykkeønskninger :) Dette skal bli spennende!

Skrevet

Oi, hvordan i alle dager går det an! ;)

Men gratulerer, så festlig! :)

Skrevet

Dere går en spennende og slitsom tid i møte, men tenk så deilig når alle blir litt "selvstendig". Regner med at dere får mye glede i årene framover.

Lykke til og gratulerer som seksbarns foreldre!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om på ultralyden at det hendte de overså ting, men at det ikke var mulig å overse at det er to stykker der. Da kan jo umulig jordmoren ha undersøkt alt hun skal og tatt alle mål, da hadde hun jo ikke kunnet over se at det er dobbelt opp av alt der inne...

Skrevet

Gratulerer.

Må jo si jeg syns dere er sporty som går får barn nr 5 etter å ha 4 bar og et sett tvillinger. Dere takler nok dette bra tenker jeg...

Men masse lykke til.

Skrevet

Sporty og sporty. Dette var ikke et planlagt svangerskap, men hjertelig velkomne er de :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om på ultralyden at det hendte de overså ting, men at det ikke var mulig å overse at det er to stykker der. Da kan jo umulig jordmoren ha undersøkt alt hun skal og tatt alle mål, da hadde hun jo ikke kunnet over se at det er dobbelt opp av alt der inne...

Jordmor har tatt alle mål jo. Det kan tydeligvis skje. Tilfeldighetene råder.

Skrevet

Gratulerer! For en lottogevinst dere har fått. :D Jeg trodde heller ikke det var mulig å overse foster på ul mer. Jeg vet det skjedde noen for 20 år siden, men at det med dagens forbedrede teknologi... På mitt sykehus er for eksempel 3D med i den ordinære undersøkelsen. Trodde de var nødt til å se begge om det var to, for de skal jo tross alt se på babyen fra begge sider. Godt at dere fikk en ekstra ul da. Greit med litt tid til forberedelser og ikke minst til å fordøye sjokket. Men så herlig da... To! :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kan faktisk hende dette ja, har hørt om noen andre som har opplevd det, der lå tvillingene bak hverandre, og delvis bak navelen, når de ligger der bak er det ikke alltid like lett å se alt, og om de ligger perfekt bak hverandre er det nok vanskerlig å se, og ene tvillingen pleier å være noe mindre enn den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...