Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Har i begge mine svangerskap hatt en skikkelig runde med vonde hemorroider.. Og nå ser jeg at det er masse (og jeg mener masse) løs hud igjen der nede.. Ikke nôe vondt eller noe, så jeg tror liksom at selve hemorroidene er borte.. Men at 'posene' er igjen..Ser virkelig ikke bra ut.. Dette stresser meg i forhold til fødselen jeg skal igjennom (nå i løpet av kort tid.. 4 dager til termin).. Kjipt å ligge der å sprike med beina når rompehullet ser helt vrengt ut (sorry for ekle beskrivelser..) Men også etter fødsel tenker jeg på.. Jeg og samboeren min har et veldig åpent og ærlig forhold, og han vet godt at jeg har hatt hemorroider..men jeg kommer jo aldri til å føle meg 100 % komfortabel med at han ser der nede igjen.. Og så er det jo vanskelig å holde rent.. Føler liksom jeg må dusje etter dobesøk.. Noen med erfaring? Er det noe som kan gjøres? Eller er dette så smertefullt og kjipt å gjøre at det må vurderes om det er verdt det..
<3 2G <3 Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Snakk med legen din og si at dette skjemmer deg, er sikkert fult mulig å fjerne.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 "Hei! Det du beskriver er typisk for marisker. En marisk består av hud og bindevev og er gjerne et resultat av tidligere ytre hemorroider. Tilstanden er ganske vanlig. Hos noen kan det medføre hygieneproblemer, og noen synes at det er skjemmende Marisker og analslimhinne utenfor analåpningen kan greit behandles med operasjon. I noen tilfeller kan inngrepet gjøres i lokalbedøvelse, ellers er det vanlig å bruke ryggbedøvelse, eventuelt narkose. Jeg vil anbefale at du blir undersøkt av kirurg." Sakset fra Lommelegen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå