Gå til innhold

Ukeindikator på clearblue


Poppie

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med at ukeindikatoren viser helt feil antall uker? Var du i såfall lenger på vei enn den viste?

 

Jeg har testet positivt på clearblue digital med ukeindikator, men får opplyst at det er 2-3 uker siden unnfangelse (dvs. 4-5 uker siden første dag i siste menstruasjon). Men dette går rett og slett ikke an, hele uken fra 2 til 3 uker siden hadde jeg mens, eller ihvertfall en menslignende blødning, og ingen samleie. Første dag i siste mens er altså enten 3 uker siden, eller ved mensen før det, som startet for 7 uker siden.

 

Jeg tror ikke at det kan gå an at jeg ble gravid etter den siste mensblødningen, for da har jeg i såfall testet positivt (med sterk strek - testet først uten digital) midt på dagen, kort tid etter jeg hadde tisset fra før, bare 1 uke etter eggløsning...

 

Enten så er ukeindikatoren helt på bærtur (dvs. at jeg har litt annen hcg-stigning enn det den er innstilt på), eller så var kanskje sist mens egentlig en spontanabort, mens testen fortsatt viser "gravid, 2-3 uker" 3 uker etter aborten? Eller kanskje jeg hadde forsinket eggløsning rett før sist blødning, og så en 1-ukers-lang festeblødning?

 

Hva er deres erfaring med ukesindikatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok en i dag og den viste riktig ukesindikator... Kan ikke si jeg forstår hvorfor du har fått feil. Du kan jo dra til lege for å måle hcg i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme for noen mnd siden, begynte å blø rett etterpå. Så mistet i SA uke 6.

Men har lest om flere som ikke får riktig resultat på ukeindikator fordi man produserer HCG så forksjellig. Denne viser kun gjennomsnittet, mens det kan vareiere veldig fra kvinne til kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

 

Jeg skal ringe legen for å få testet hcg, men det blir jo tidligst neste uke. Er lenge å vente det, når jeg har en guffen følelse og ikke vet om jeg fortsatt er gravid...

 

Jeg vet ikke når jeg hadde eggløsning nei. Hvis testen skulle stemme ganske presist, så måtte jeg hatt eggløsning i starten av forrige mens, og det er vel ikke så sannsynlig tenker jeg. Så føler det er noe muffins her...

 

Skulle gjerne hørt om andre der ukeindikatoren viste ganske feil, sånn at jeg fortsatt hadde et håp. Men setter veldig pris på de som svarer at den var presis også, er jo greit å ha en realistisk innstilling før jeg får nærmere svar tidligst neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min viste 2-3 når unnfangelsen skjedde for 1-2 uker siden. Nærmere 1 egentlig. Fikk bekreftet at det var feil på ul 6+1. Har hørt at den viser både for kort og for langt... Begynte å mistenke tvillinger jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste helt rett på meg. Kan jo være at du produserer mer hcg en gjennomsnittet.? Evt at d er flere der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viste feil på meg forrige svangerskap, stemte ikkje det hele tatt. Denne gangen viste den 2-3 uker, men tror ikke det stemmer heller...skal be om tidlig ul, so får vi se hva den sier :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte ikke på.meg denne gangen... Men alle produsere ulikt hcg i svangerskapet og den testen måler hcget i urinen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med at ukeindikatoren viser helt feil antall uker? Var du i såfall lenger på vei enn den viste?

 

Jeg har testet positivt på clearblue digital med ukeindikator, men får opplyst at det er 2-3 uker siden unnfangelse (dvs. 4-5 uker siden første dag i siste menstruasjon). Men dette går rett og slett ikke an, hele uken fra 2 til 3 uker siden hadde jeg mens, eller ihvertfall en menslignende blødning, og ingen samleie. Første dag i siste mens er altså enten 3 uker siden, eller ved mensen før det, som startet for 7 uker siden.

 

Jeg tror ikke at det kan gå an at jeg ble gravid etter den siste mensblødningen, for da har jeg i såfall testet positivt (med sterk strek - testet først uten digital) midt på dagen, kort tid etter jeg hadde tisset fra før, bare 1 uke etter eggløsning...

 

Enten så er ukeindikatoren helt på bærtur (dvs. at jeg har litt annen hcg-stigning enn det den er innstilt på), eller så var kanskje sist mens egentlig en spontanabort, mens testen fortsatt viser "gravid, 2-3 uker" 3 uker etter aborten? Eller kanskje jeg hadde forsinket eggløsning rett før sist blødning, og så en 1-ukers-lang festeblødning?

 

Hva er deres erfaring med ukesindikatoren?

Husk at testen tar utgangspunkt i et gjennomsnitt mht hcg-stigning. Hvis du googler opp en slik oversikt, ser du at det er ekstrem forskjell på laveste og høyeste nivå i normale svangerskap, og derfor vi kvinner som ligger et stykke fra gjennomsnittet få helt feil på ukeindikatoren (det heter jo "indikator" - det er ingen fasit).

 

Jeg har alltid hatt veldig rask stigning på hcg, og fikk 3+ noen dager etter jeg skulle hatt mensen nå i siste svangerskap. Det skulle jo tilsi at jeg var minst 5 uker på vei, mens sannheten var 12-14 dager (visste når jeg hadde eggløsning). Det var hverken tvillinger eller noe annet, jenta ble født for 6 uker siden på termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar!

 

Den viste feil på meg forrige svangerskap, stemte ikkje det hele tatt. Denne gangen viste den 2-3 uker, men tror ikke det stemmer heller...skal be om tidlig ul, so får vi se hva den sier :)

 

Stemte ikke på.meg denne gangen... Men alle produsere ulikt hcg i svangerskapet og den testen måler hcget i urinen ;-)

 

Var dere kortere eller lenger på vei enn testen viste?

 

Hadde tatt en test til jeg... Kan jo være feil på testen...

 

Tok en ny test dagen etter, som også viste 2-3 uker, så er nok ikke feil på testen...

 

Jeg tror ikke jeg kan ha blitt befruktet de siste 3-4 ukene, fordi jeg hadde mens(aktig?)blødning som startet for for 3 1/2 uke siden, og etter det kan jeg ikke huske noen "tilfeller" der jeg kan ha blitt gravid ;-) Men husker ikke helt. Forrige måned derimot var det det noen tilfeller der det kunne ha skjedd.

 

Bestiller meg en legetime.

Og tror jeg tar en ny test med ukeindikator mens jeg venter, for å se om antall uker øker eller minker... Litt usikker på om akkurat det er så lurt, for blir nok bekymret om den fortsatt viser 2-3 eller går ned til 1-2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test nå akkurat en uke etter, og den viser fortsatt "gravid 2-3 uker"... Fikk en liten "blødning" i går (når jeg ventet mens), men var bare bittelitt brunt (noe som aldri skjer til vanlig mens).

 

Noen som kjenner seg igjen?

 

Må vel bare smøre meg med tålmodighet og vente på hva legen sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så dum at jeg kjøpte meg to nye tester med ukeindikator som jeg kan teste med nå før legetimen. Testet i dag tidlig, og det var ikke betryggende.

 

Den viser fortsatt "gravid 2-3 uker" og har gjort det i 11 dager... Nå stemmer det jo i forhold til sist mens (eller menslignende blødning eller abort), men klarer ikke å komme på noen samleie da. Blir helt surrete av å tenke på dette. Er det ikke veldig rart at det ikke endrer seg etter ca 1 uke hvis det er en fordobling av hcg hver andre eller tredje dag? Heldigvis har den ikke gått ned til "1-2 uker". Den brune utfloden som startet for snart en uke siden har stoppet, varte like lenge som mensen vanligvis varer.

 

Hvis jeg hadde en abort for over 4 uker siden, og det da bare var 2 uker siden befruktning, burde ikke ukeindikatoren gått litt ned til nå da?

 

Har trålet litt rundt på nettet og funnet ut at ukeindikatoren stemmer på mange, men for noen kan den vise helt feil. Feilen kan gå begge veier, men har funnet flere som har vært rundt 6-8 uker på vei og likevel ikke fått mer enn "2-3 uker" på ukeindikatoren, uten at det har vært noe galt. Men vet jo ikke om det hører til sjeldenhetene og om det er mer sannsynlig at jeg har hatt en abort.

 

Har en dårlig følelse. Og angrer på at jeg testet med cb med ukeindikator. Det virker jo som den ikke kan gi meg sikre svar uansett, så jeg blir bare skikkelig stressa. Spesielt på grunn av blødningene.

 

Noen som kan hjelpe eller kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lykkelig gravid :)' timestamp='1350198589' post='144634081]

Har du kontakta legen?

 

Ja, men har ikke legetime før om 1 1/2 uke. Så da har jeg 1 1/2 uke til å spekulere på... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjedelig de gangene jeg leser slike tråder på nettet uten videre oppdateringer og uten det endelige resultatet, hehe, så jeg oppdaterer litt her jeg ;)

 

Har vært hos legen, tatt hcg, men ikke fått svar ennå. Har begynt å blø mer, nå omtrent som en mens. Hadde en ekstra clearblue med ukeindikator liggende, så testet med den i dag (ikke på morgenurin, kort tid etter sist do-besøk og etter en kopp kaffe). Nå viste den "gravid 1-2 uker". Selv om det ikke var på morgenurin, så er det jo ikke akkurat positivt. Føler meg ikke gravid heller, selv om jeg kan kjenne noe som minner om kynnere.

 

Forbereder meg på at dette ikke har gått så bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hcg var 130, så da er det ikke så rart at testene ikke viste mer. Dette er høyst sannsynlig fordi jeg har mistet (har blødd MYE også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...