♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg prøver meg på en genser med raglanfelling, og har strikket ferdig bolen. I oppskriften står det at jeg skal felle 6 m i hver side. Skal jeg da strikke en m og ta neste over, eller strikke to og to sammen??
På vei igjen <3 Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 En maske og ta neste over. Du får et "hull" under armene når genseren er ferdigstrikket fordi du skal gjøre det samme på ermene. Dette syr du sammen tilslutt
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2012 En maske og ta neste over. Du får et "hull" under armene når genseren er ferdigstrikket fordi du skal gjøre det samme på ermene. Dette syr du sammen tilslutt Tusen takk:-)
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2012 En maske og ta neste over. Du får et "hull" under armene når genseren er ferdigstrikket fordi du skal gjøre det samme på ermene. Dette syr du sammen tilslutt Tusen takk:-) Jeg får visst ikke helt til, jeg... Må nok ha det inn med teskje...:-) Altså; Jeg har satt merketråd i hver side. Når jeg begynner fellinga, skal jeg strikke en m, ta neste over...Da skal jeg vel felle 3 m først, så 6 når jeg kommer halvveis i omg. og så 3 til slutt...? Men da får jeg en "ekstra" maske på slutten, hvis du skjønner hva jeg mener... Hvordan unngår jeg det?
På vei igjen <3 Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Da feller du tre, strikker til halvveis, feller seks, og så feller du to og trekker tråden igjennom den tredje. Skjønte du? Klipp av tråden og bare dra den opp, så har du festet også Bare spør igjen om det er mer du lurer på
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2012 Da feller du tre, strikker til halvveis, feller seks, og så feller du to og trekker tråden igjennom den tredje. Skjønte du? Klipp av tråden og bare dra den opp, så har du festet også Bare spør igjen om det er mer du lurer på å, da prøver jeg det!! Tusen takk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå