Gå til innhold

Har så lyst på tvillinger! ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen ting man kan spise/gjøre for å øke sannsynligheten for tvillinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du ønske deg tvillinger? Vet du ikke all den økte risikoen det medfører for både barna og deg? Fatter ikke helt hvordan noen kan ønske seg noe som kan være ekstra risikabelt for sine potensielle barn...? Joda, tvillinger er skjønt og noe "ekstra", men det er ikke noe man bør ønske seg med tanke på alt det ekstra som kan gå galt.

Men nei, det finnes (heldigvis!) ikke noe man kan spise eller gjøre selv for å øke sjansen for dette utenom muligens en ting, men det tror jeg at jeg avstår for å nevne her. Det finnes diverse hormonmidler som leger gir til kvinner som sliter med å bli gravide som kan øke sjansen + at økt alder øker sjansen, men det blir jo noe annet.

Skrevet

Dersom du har tvillinger i familien, er det jo større sjanse for å få det selv. Også dersom du er høgere/større enn gjennomsnittet, og dersom du har flere barn fra før eller er over 38 år. I Afrikanske land (tror det er nigeria, men er ikke sikker) er det flere tvillinger enn ellers, så hvis du har afrikanske røtter er det høgere sjanse. Mens i Asiatiske land er det nesten ingen. Enkelt steder på jorden hvor de har et høgt forbruk av søtpoteter er det flere tvillingfødsler, så det er vel det eneste som du kan forsøke så vidt jeg vet..

Dette gjelder jo bare 2 eggede tvillinger, for det er mors evne til å ha dobbel eggløsning som blir påvirket av disse tingene.

1 eggede tvillinger kan vi ikke gjøre noe for eller mot, for det er en mutasjon som forårsaker dette. Det er også 1 eggede svangerskap som bærer med seg den største risikoen.

Jeg har selv tvillinger og forstår ønske om å få 2! Jeg selv ville vært kjempegla om den neste også skulle vise seg å være "dobbel". og selvfølgelig skrekkslagen når jeg tenker tilbake på det slitsomme første året.

Men jeg er stor, og hadde et problemfritt svangerskap, bar dem til termin og fikk store barn. Du kan jo ikke vite hvordan kroppen din takler det..

Heldigvis er det ikke vi som bestemmer, men det er helt greit å ønske seg det, for jammen er de heldige de som har et tvillingsøsken! De får et helt spesiellt bånd og samhold mellom seg, annerledes enn et vanlig søskenforhold.

Skrevet

Jeg har tvillinger og etter en mildt sagt jævlig natt, så kan jeg ikke forstå at noen kan ønske seg det. Men det går opp og ned. Føler meg samtidig veldig heldig. Men svangerskapet var veldig tøft! Tror uansett ikke du kan gjøre så mye for å påvirke det, dessverre,

Skrevet

Skjønner det godt jeg. Klart det er noe du kan gjøre for å få det.

Vente til du er eldre med å få barn, ør overgangsalderen begynner kvinnen å slippe flere egg, noe som øker sannsynligheten for å få to-eggede tvillinger.

Tvillingfødsler har jo økt betraktelig de siste årene etterhvert som kvinnene blir eldre når de får barn.

Ellers så er det også bevist at overvektige oftere får tvillinger, så spis masse!

Utover det kan man jo ta prøverør, pergo osv :)

HA masse sex 1 uke etter at mensen er ferdig, så rekker også eggene å feste seg.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...