Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er gravid, bare 7 uker på vei. Men jeg mistrives så i jobben at jeg klarer snart ikke mer. Jeg har vel å bare utbet ca 8-10 000 i mnd, og det holder heller ikke til sfo og faste utgifter. Så.....hva gjør jeg? Sier opp, får utbetalt feriepengene for i år, og venter de 8 ukene på dagpenger? Faren nekter meg å si opp sfo den uka jeg har de, så er ikke no alternativ
Eliane Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 hva med å søke ny jobb før du sier opp? lettere å få noe nytt mens en er i jobb. ville i alle fall ikke sagt opp nå mens du er gravid,heller bite tenna sammen og søke på alt du kan finne så fort som mulig. Synes det blir tullete å planlegge dagpenger fremover i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Faren kan ikke nekte deg å si opp SFO. Han kan bestille og betale de tjenestene han har behov for. Ellers ville jeg prøvd meg på en dialog med arbeidsgiver, for å bedre situasjonen, du bør jo prøve å beholde jobben frem til permisjon om mulig!
LettBris Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg ville ikke ha sagt opp. Når du selv sier opp har du karantenetid hos NAV og det vil gå en stund før du får dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Hvis du sliter med å få endene til å møtes nå, så vær du sikker, det blir værre som arbeidsledig hvor du vil få mindre utbetalt. En annen ting, det er mye lettere og få jobb når du er i jobb, så ikke si opp uten å ha en annen jobb. Se før deg dette, du sier opp, men får ingen jobb, du får barnet ditt og går igjennom permisjon, fortsatt uten noen jobb i sikte. Etter permisjon vil du trolig ende opp med ett vedtak som sier at normal arbeidsuke er 9 timer (noen sære regler), det blir da bortimot umulig å få en fot innenfor ved å feks ta ekstra vakter, vikar jobber osv. Du er heller ikke lenger så attraktiv på arbeidsmarkede med små barn, så hvis noen andre kan gjøre en like god jobb uten å ha små barn, er det neppe du som får jobben. Sitter selv i denne situasjonene, og tro meg det er ikke noe du ønsker. Etter permisjon må du og ha barnepass for å ha krav på dagpenger, noe som er mye penger for en som kun har dagpenger. Så bit tenna sammen, nytter ikke det prat med legen og prøv å få sykmelding. Gå rett ut i gammel eller ny jobb etter permisjon. Sier du opp gammel jobb etter permisjon pass på at du har jobbet etter permisjon så du får flere arbeidstimer på vedtaket ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå