Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 I senga, når vi har lagt oss eller våkner. Han begynner å ta på meg og stryke, og det kjennes som om det kryper edderkopper og insekter på kroppen min. Jeg holder det rett og slett ikke ut og må skyve han unna. Ofte gir han seg ikke og da må jeg bare stå opp for å få slutt på det. Jeg blir sur og irritert og begynner å kjefte og han bare blir helt stille og snur seg bort. Skjønner ikke hvorfor det er sånn. Jeg er egentlig veldig veldig glad i han, men tåler bare ikke at han tar på meg. Andre som har eller har hatt det på samme måte? Er ikke gravid, har ett barn på sju.
Tredjemann på vei :D Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor ikke bare si at du heller vil han skal legge seg nærmere deg og holde mer rundt deg i stedet for å stryke sånn at det kjennes som edderkopper? Hehe, har aldri hørt om noe sånt problem før da, men så er jeg veldig glad i å bli tatt på og kost med etter vi har lagt oss da...
Gjest Trulte med to små Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Det høres jo veldig vondt ut for begge parter. Det jeg er interessert i er om det alltid har vært slik for deg, er det noe du har opplevd som har har satt spor i deg mht intimitet osv. Dette trenger du jo selvfølgelig ikke å svare på her, men bare så du kan tenke etter selv. Er du sliten, deprimert o.l? Det er jo en fin ting at din mann ønsker å gi deg oppmerksomhet og kos og han vil nok føle seg veldig lite sett og "ønsket" om du fortsetter å avvise han hele tiden. Snakk med han ang dette og prøve å sette ord på det, så har dere sjanse til å rette opp det negative mønsteret og komme på rett vei igjen. Bare noen tanker for meg Lykke til!
Plutselig_gravid Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har det på samme måte når hormoner herjer i kroppen, sånn ca et par dager i mnd Da tåler jeg ikke mannen min (og i hvert fall ikke at han tar på meg og kysser meg) og skjønner ikke hva i all verdens land og rike jeg gjør sammen med han. Samboeren min kaller meg for "hormonella" disse to dagene og lar meg være i fred Han vet det går over og at det egentlig ikke har noe med han å gjøre.
Lykkelig mamma 85 Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 .. kan vel også føle slikt når hormonene herjer i kroppen,men ellers elsker jeg å bli pjusket og tatt på. Så jeg tror du heller skal prøve å snakke med mannen din,fortell hvordan du føler det så kanskje dere kan komme til en løsning som er god for begge to.
Mineto Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Når jeg blir sint og irritert på mannen min, og det ytrer seg også med at jeg heller ikke vil ha sex/kos/kjærtegn, så handler det ofte om at jeg har en følelse av å ha blitt oversett. Han har rett og slett gjort noe/sagt noe som jeg har tolket som lite kjærlighetsfult og jeg har følt meg tråkket på. Han blir liksom ikke verdt å elske, ettersom jeg føler at han ikke elsker meg... Dette har ikke skjedd ofte, men noen ganger når vi har hatt dårlige tider medcdårlig kommunikasjon. Som regel finner jeg grunnen til mine følelser og jeg får satt ord på de, og da løser probleme seg. Så derfor er mitt spm til deg: har han gjort noe som har fått deg til å føle deg liten, uelsket, tråkket på, oversett... Eller en annen følelse som du ikke alltid har lett for å igjennkjenne?
Mineto Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Altså... Mine herlige pms dager kommer utenom dette - da er jeg generelt et troll!!
HerGårDetUnna!!! Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Min mann bruker de samme tilnærmelsene både når det er snakk om kos og kjærtegn før søvn, og når han vil ha sex. Av den grunn får jeg av og til skikkelige sperrer når han berører meg for jeg vet jo aldri hva han vil og hvor det fører hen. Han ser ikke dette selv. Før var dette noe som trigget til krangler og sårhet hos begge, men etter at jeg begynte å svare på tilnærmelsene ved å stryke tilbake eller annet(alt etter hva jeg er i humør til ), så er det blitt bedre. Kanskje ikke likt det du opplever og spør etter, men kjente meg sånn igjen at jeg bare måtte svare
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Min mann bruker de samme tilnærmelsene både når det er snakk om kos og kjærtegn før søvn, og når han vil ha sex. Av den grunn får jeg av og til skikkelige sperrer når han berører meg for jeg vet jo aldri hva han vil og hvor det fører hen. Han ser ikke dette selv. Før var dette noe som trigget til krangler og sårhet hos begge, men etter at jeg begynte å svare på tilnærmelsene ved å stryke tilbake eller annet(alt etter hva jeg er i humør til ), så er det blitt bedre. Kanskje ikke likt det du opplever og spør etter, men kjente meg sånn igjen at jeg bare måtte svare Tror kanskje at det kan være noe ja. Jeg tenker ikke det bevisst, men det kan hende at jeg får litt "hetta" fordi jeg tenker at han prøver på noe. Har forresten ikke noen sammenheng med mensen eller noe sånt, er sånn alltid. Har ikke reagert sånn på å bli tatt på før i livet. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har det på helt samme måe, Hi.. Blir uvell av at mannen min tar på meg og skyver meg unna. Blir irritert rett og slett. Ikke lett å ha det sånn, og jeg forstår ikke hvorfor det er slik..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har det på helt samme måe, Hi.. Blir uvell av at mannen min tar på meg og skyver meg unna. Blir irritert rett og slett. Ikke lett å ha det sånn, og jeg forstår ikke hvorfor det er slik.. Har det vært sånn bestandig? Og hvor lenge har dere vært sammen? HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 I senga, når vi har lagt oss eller våkner. Han begynner å ta på meg og stryke, og det kjennes som om det kryper edderkopper og insekter på kroppen min. Jeg holder det rett og slett ikke ut og må skyve han unna. Ofte gir han seg ikke og da må jeg bare stå opp for å få slutt på det. Jeg blir sur og irritert og begynner å kjefte og han bare blir helt stille og snur seg bort. Skjønner ikke hvorfor det er sånn. Jeg er egentlig veldig veldig glad i han, men tåler bare ikke at han tar på meg. Andre som har eller har hatt det på samme måte? Er ikke gravid, har ett barn på sju. Stakkars fyr. Høres veldig sårt ut.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har også hatt det sånn, og nå er jeg ikke lenger sammen med denne mannen. Forholdet vårt utviklet seg nok fra at vi var kjærester og elskerer til å være venner og samarbeidspartnere. Det er ikke neo gøy for den som trenger nærhet og kjærlighet å stadig bli avvist, og det er ikke noe særlig for dden som føler avsmak å bli berørt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har det på helt samme måe, Hi.. Blir uvell av at mannen min tar på meg og skyver meg unna. Blir irritert rett og slett. Ikke lett å ha det sånn, og jeg forstår ikke hvorfor det er slik.. Har det vært sånn bestandig? Og hvor lenge har dere vært sammen? HI Nei, det har ikke vært sånn betandig.. Vi har ikke vært sammen veldig lenge en gang. Har vært sammen i 2.5 år. Det forandret seg for godt over et halvt år siden. Jeg aner ikke hvorfor jeg blir så irritert og kvalm når han tar på meg! :s Hva med deg?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #15 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg hadde det på en måte sånn med eksmannen på slutten av forholdet, jeg hadde utrolig lite lyst til at han skulle ta på meg. Jeg tror det startet med at han ble sur og snurt, hvis jeg ikke hadde lyst på sex (som gjerne skulle være hver dag og med familie, jobb og travelt hadde 2-3 dager i uken vært fint for min del), og hvis han ikke fikk sex bare snudde han seg med ryggen til, gad ikke kose heller og var sur. Når jeg sa nei så ble han også ved og ved å prøve seg. Så da ble det til at jeg prøvde å bli med på sex når jeg egentlig ikke ville og det blir det et kjempedårlig sexliv av. Noe som til sist gjorde at jeg miste all lyst til at han skulle ta på meg.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. oktober 2012 #16 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg er en sånn person som hater at andre skal stryke og smeige meg. Hater det - og synes det er ubehagelig. Men det er fordi jeg er fryktelig kilen! Det er jo utrolig usexy når mannen kommer og begynner å stryke og kjæle, og jeg står bare og vrir meg:-D Så han vet at hvis han vil ha sex, så må han slutte med sånn tafsing:-D Elsker at han stiller seg tett inntil meg og holder rundt meg, og stryker forsiktig da. For da blir det liksom ikke den kilinga, hvis du skjønner?
Leeloo76 Skrevet 6. oktober 2012 #17 Skrevet 6. oktober 2012 Går du på noe slags hormonprevensjon? Jeg ble slik en stund etter at jeg ble sammen med sambo, gikk på Diane. Før det hadde vi et bra sexliv (begynte på pillen da vi ble sammen). Så sluttet jeg på p-piller fordi vi ønsket barn, men ble gravid så raskt at jeg ikke rakk å merke om det ble noen forskjell (var sikker på at det kom til å ta lang tid fordi vi hadde så lite sex, men ble likevel gravid første uka uten piller). Hadde enda mindre lyst på kos og sex under svangerskapet og sambo begynte nok å bli engstelig for at vi skulle ha det slik for alltid (klarte ikke at han tok i meg hvis det virket som han ville ha sex). Da hadde vi vært sammen i 2,5 år. Etter fødselen var det vondt med sex helt til jeg sluttet å amme (tydeligvis ble jeg tørr og sår pga hormoner). Fikk satt inn hormonspiral rett etter fødselen, den virker mer lokalt enn piller, og en uke etter ammeslutt, baby var seks mnd, var plutselig alt "på plass" både i hodet og kroppen! Nå har vi sex nesten hver kveld, selv med en liten baby og våkenetter. Går ikke rundt og er kåt hele tiden, til det er jeg for trøtt, men kommer fort i humør når vi ligger i senga Regner med det er en kombinasjon av at alle graviditetshormoner er ute av kroppen og bytte av prevensjon. Føler at jeg har fått meg selv tilbake, for jeg har alltid hatt et godt sexliv (men vet at sexlysten min har sunket ved bruk av p-piller tidligere). Har et barn fra før, og det kan virke som kroppen reagerte mer på hormoner etter at jeg fikk barn enn før. Jeg er på en måte enig i at man ikke skal tvinge seg til å ha sex når lysten ikke er der, men samtidig tror jeg det kan bety slutten dersom man aldri "ofrer seg" (grusomt ord, jeg vet) og har sex for partnerens skyld, og samtidig ikke prøver å finne ut hva problemet er, i hvert fall hvis man har hatt det bra tidligere. Jeg nektet å akseptere at det skulle være slik, for det var jo ikke meg å ikke like sex og kroppskontakt, men så lenge det var ulike hormoner som påvirket fikk jeg ikke rettet det opp. Jeg lovte mannen at så snart vi var ferdige med graviditet og vondter etter fødsel skulle jeg gjøre alt for å finne problemet, men kroppen ordnet opp selv heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #18 Skrevet 6. oktober 2012 Har hatt hormonspiral i et års tid. Har ikke brukt piller på åtte år. Etter fødselen og fram til jeg fikk spiralen, har vi brukt kondomer. Det er ikke noe som har begynt etter at jeg fikk spiralen, har vært sånn i årevis. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå