Gå til innhold

Bøy og tøy - eller ikke ;)


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Flere som begynner å merke at magen er i veien ved bøy og tøy for tiden? Ikke like lett å komme seg ned til gulvet. Føles ut som mini ligger rett opp og ned i magen, slik at når jeg bøyer meg så stiver han av fullstendig. Litt småslitsomt til tider.

 

Hvordan er formen da jenter? formen min er generelt bra, men fortsatt litt sliten på kveldene. Jobber fullt, og kjenner at det er helt greit at permisjonen begynner i midten av neste måned. Tida går fort til det da! Stortrives på jobben, så det er ikke noe problem å jobbe. Men kjenner at det å sitte mesteparten av dagen er litt uheldig. Er fryktelig hoven nedentil, og det er veldig ubehagelig til tider.

 

Merker også at hvis jeg står/går over en lengre periode så strammer det seg rundt ryggen og øverste delen av magen. Er nok kynnere. Men så hovner jeg veldig opp i hendene, og blir litt tåkete. Blir ikke svimmel eller kvalm, bare tåkete. Hjelper med en gang jeg setter meg ned. Vil anta at det er noen nerver eller noe som kommer i klem.

 

Hvordan går det med dere? Flere som føler seg i relativt god form ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

god morgen :)

enda en søvnløs natt grunnet smerter (bekkenet) og sult og sparking.

denne ungen bør bare være dritsøt asså.

Jeg er sykemeldt jeg. 100%. har en fysisk krevende jobb og med de smertene jeg har så går det ikke.

bøy og tøy går heller ikke. delvis pga magen og baby og delvis pga bekkenet. blir slått helt ut av vanlige aktiviteter.

 

Igår var vi på ikea og skeidar og kid og barnashus og maxbo, brukte ca 4 timer og det eneste jeg fikk i meg var vann for jeg hadde lagt ut kjøtt fra frysen og ville ikke at den skulle "go to waist".

Kom hjem og satt meg ned i 5 minutter etter å ha lastet av alt innkjøp fra bilen. Jeg kom meg ikke opp igjen. smertene var ubeskrivelig. kynnene var fra en helt annen verden. og trøttheten kunne sammenlignes med morfin. Fy F***

 

Sambo laget heldigvis mat ellers hadde jeg ikke fått spist. Lå på sofaen og kunne ikke sove pga smerter. Og dette fortsatte i hele natt.

 

Så jeg er tydeligvis ikke i god form i det hele tatt. har ny-funnet respekt for fler gangs mødre og de som jobber frem til termin. Har jo lyst på flere unger og vil ikke utsette nestemann så altfor lenge... men Fy F***. åssen klarer dere det? Gå på jobb, ta vare på 1 eller 2 eller 3 unger og være høygravid.

 

dagens utblåsing fra meg :) skal til legen om 1 time og forlenge sykemeldingen. hvis jeg blir slik etter 4 timer med shopping som jeg elsker mer enn alt, åssen blir jeg etter 8 timer med jobb stress?????

I dont want to find out. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Peanuts! Så godt det ikke bare er jeg som strever! Blir tullete av å se høygravide grave rundt på høye heler og fikse og ordne alt selv.

 

De siste par ukene har det gått fra ille til værre her. Jeg er i praksis sengeliggende. Klarer å være på beina i toppen 15 min av gangen, inkl å sitte. Grusomt å ligge på sofaen eller senga og se alle gjestene (som vi har booka inn i tilfelle noe skjer så de kan ta seg av den kommende storebror mens vi er på sykehuset) vaske, koke og fikse.

 

På den positive sida, desember ser ut til å komme tidlig for min del. Legen sa i går at vi tar sikte på å holde jentene inni der i fire uker til, og så om alt ser bra ut kanskje to til. Gleder meg til å få igjen kroppen min!!! Og å hilse på jentene selvfølgelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke missforstå meg da! Jeg unner deg på ingen måte smertene. Det var bare så godt å høre at ikke alle andre gravide flyr rundt som jo-jo'er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en si......for første gang i mitt liv har jeg pupper som hviler på magen (tjukke pupper i følge min datter:) ha ha), en mage som faktisk hviler på lårene når jeg sitter i kontorstolen.......enda jeg er ikke så stor som jeg var sist!

 

Men formen er overraskende bra og koser meg i den nye jobben min. permisjonen begynner i følge nav 4 desember, så jeg har noen uker til med jobb og vi skal flytte om 14 dager!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis frisk tatt min gamle alder i betraktning,48 år:-) Hadde bekkenløsning med mine andre barn,men nå er det bare ryggen som plager meg.Har hatt lavt blodtrykk,og vært mye svimmel.Søvnen varierer,iblant bra til noen ganger elendig.Regner med det blir verre,jo større jeg blir....Har kynnere med en gang jeg beveger meg,så yndlingsplassen min er sofaen for tiden! Fikk diskutert meg frem til 80% sykemelding.Så nå jobber jeg 2 halve dager i uken,og det er fantastisk.Da har jeg fortsatt litt kontakt med kollegaer,og pasienter.Og jeg fungerer når jeg kommer hjem.Hadde nok klart å jobbet litt mer,men denne siste gangen vil jeg ikke presse meg selv så veldig.Nå vil jeg ta det med ro,og stresse minst mulig. Og "peanutts82" det er skummelt hvor fort man glemmer alle vondter,og blir gravid på nytt.......:-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forholdsvis frisk tatt min gamle alder i betraktning,48 år:-) Hadde bekkenløsning med mine andre barn,men nå er det bare ryggen som plager meg.Har hatt lavt blodtrykk,og vært mye svimmel.Søvnen varierer,iblant bra til noen ganger elendig.Regner med det blir verre,jo større jeg blir....Har kynnere med en gang jeg beveger meg,så yndlingsplassen min er sofaen for tiden! Fikk diskutert meg frem til 80% sykemelding.Så nå jobber jeg 2 halve dager i uken,og det er fantastisk.Da har jeg fortsatt litt kontakt med kollegaer,og pasienter.Og jeg fungerer når jeg kommer hjem.Hadde nok klart å jobbet litt mer,men denne siste gangen vil jeg ikke presse meg selv så veldig.Nå vil jeg ta det med ro,og stresse minst mulig. Og "peanutts82" det er skummelt hvor fort man glemmer alle vondter,og blir gravid på nytt.......:-))))

 

Dette er nemlig min femte,ajaj. Og........jeg er IKKE født til å føde,sukk.Mine skvises ikke ut på en to tre,neida er rene maratonen hver gang. Jobber aktivt for å få keisersnitt denne siste gangen,men må noen runder med SUS,de vil helst ikke.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...