Gå til innhold

Hvordan reagerer du når samboeren bryter viktig avtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer dro på besøk til sin bestekompis igår kveld og skulle holde på med noe i garasjen. Da det er høstferie og SFO og skole er stengt, han har fri fra jobb denne uka og jeg jobber fullt, så skulle han hente eldstemann fra overnattingsbesøk imorges og være hjemme med ham. Slik at vi ikke taper penger. Avtalen var derfor at han skulle komme hjem sent igår kveld og hente guttungen i dag.

Vel, cluet er at han kom ikke hjem i natt, og heller ikke da jeg dro på jobb imorges. Vanligvis når han overnatter hos kompiser så er det i forbindelse med fylla, noe jeg mistenker har skjedd også denne gangen. Han har verken ringt eller sendt melding. Så enden på visa blir vel at jeg må ta fri halve dagen nå og hente guttungen og ta ham med på jobb. Festlig.

Hvor sur har jeg lov til å være her?

P.S. Vanligvis får samboer ture frem som han vil, drikke med kompiser et par helger i måneden selv om jeg synes det er litt mye, men jeg liker ikke når viktige avtaler brytes. Hadde han sagt at han hadde lyst på en fest, så hadde jeg ordnet en annen løsning, litt for sent å gjøre noe med det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt rasende! Men mest fordi jeg hadde vært redd for at noe hadde skjedd! Og litt fordi han ikke holdt en avtale.

Nå har gubben og jeg er veldig tett forhold, vi sender alltid melding eller ringer hvis vi blir lengere enn planlagt. Han trenger å vite at jeg er ok og jeg trenger å vite at han er ok. Heldigvis er vi like der :)

Det har selvfølgelig ikke noe å si om han er ute til langt på natt, sitter hos kompiser til morrakvisten eller hva det måtte være, så lenge vi kommuniserer og sier i fra.

Endret av Kortslutning
Skrevet

Hæ? Hvorfor i all verden ringer du ikke og minner ham på avtalen, ob ber ham hente?

Og hvorfor ringte du ikke når han ikke kom hjem i går, som avtalt?

Prater dere ikke sammen? Høres ikke ut som noe særlig til mann han der...

Skrevet
Hæ? Hvorfor i all verden ringer du ikke og minner ham på avtalen, ob ber ham hente? Og hvorfor ringte du ikke når han ikke kom hjem i går, som avtalt? Prater dere ikke sammen? Høres ikke ut som noe særlig til mann han der...

Fordi jeg la meg klokka 10, og han skulle komme senere på kvelden hjem. Da jeg bråvåknet kl 3 så er det litt dumt å ringe siden han er på besøk hos noen og hele huset blir da vekket av ringelyden. Jeg føler heller ikke for å ringe og mase, er ikke barnevakta hans. Det har skjedd tidligere at han ikke kom hjem og overnatta hos kompis, men da hadde vi ikke noe avtale dagen etterpå. I dag er jeg bare sur :S

HI

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg hadde blitt sint for at han ikke hadde tatt kontakt og forklart, hadde blitt skuffet for at han brøt en avtale, og latt han få vite det.. Men samtidig hadde jeg nok etterlyst han etter hvert, sånn på morgenen nå, i ren redsel for at noe hadde hendt eller noe.

Skrevet

Er det virkelig sett på som greit og helt normalt at en mann og far bare lar være å komme hjem for kvelden uten å gi beskjed og at det er umulig å kontakte ham?

Hadde aldri skjedd her i huset i det hele tatt.

Skrevet

Kommer litt an på om det hadde vært første gang han bryter en avtale på denne måten eller om det skjer regelmessig.

Hvis det aldri har skjedd før hadde jeg nok blitt mye mindre rasende enn om det var noe som hendte ofte ;)

Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvordan voksne mennesker kan være så ansvarsløse. Skulle tro samboeren din var 12 år gammel ut fra det du forteller.

Skrevet
Kommer litt an på om det hadde vært første gang han bryter en avtale på denne måten eller om det skjer regelmessig. Hvis det aldri har skjedd før hadde jeg nok blitt mye mindre rasende enn om det var noe som hendte ofte ;)

Det er vel fjerde eller femte gangen han ikke sier fra, eller kommer dagen etter det som er avtalt. Men som sagt, vi har tidligere ikke hatt noen viktige avtaler dagen etterpå. For all del, han kan være edru og sitte og drikke morgenkaffe, men orker ikke ringe og mase :(

HI

Skrevet

Og hvordan jeg reagerer når mannen min bryter en viktig avtale? Vel det har ikke skjedd foreløpig i løpet av de ni årene vi har vært sammen. Han er så pass oppegående at han greier å si fra og finne andre løsninger dersom det skulle dukke opp hindringer i å overholde en avtale. Det samme gjør jeg.

Skrevet

"Orker ikke ringe å mase" - når samboer`n skulle vært hjemme for et halvt døgn siden??? Seriøst?

Skrevet

Hjelpe meg for en dørmatte du er.

Skrevet

Dørmatte fordi jeg ikke ønsker å være masebarnevakt for samboeren min? På hvilken måte er jeg dørmatte? Han er voksen. Han prioriterer det slik han gjør. Så trekker man slutninger ut fra det.

HI

Skrevet

Jeg har ikke godtatt det i det hele tatt! Her i huset har mannen like mye ansvar for hjem,barn osv som jeg har,å da kan han ikke bare bli borte uten å gi beskjed.

Det er virkelig for dårlig,å det burde mannen din få vite.

Du kan ikke bare la han dure slikt frem som han vil.

Vi har "meldeplikt" vist det går utover det vi har avtalt. Det er mange som blir berørt vist ting ikke blir som de er avtalt. Han er ikke alene om livet nå,særlig ikke når barn er i bilde!

Skrevet

Jøss, så respektløs han er, hvordan kan du akseptere at han behandler deg på denne måten?

Jeg er heller ikke barnevakten til mannen min og har aldri på våre 15 år sammen hverken nektet han noe, laget innetider til han eller andre slike ting, men han er jo en voksen mann med både ansvarsfølelse og ikke minst respekt for meg.

Hadde jeg bråvåknet klokken 3 på natta og funnet sengen til mannen min tom hadde jeg blitt livredd, jeg hadde ringt både han, vennene han og politiet om jeg ikke fikk kontakt. Mannen min ville da aldri blitt borte over natten om det ikke var avtalt på forhånd eller uten å gi beskjed. Han ville heller aldri sviktet nå det kommer til barna, skal han ha barna er det viktigere enn både kompiser og alkohol.

Skrevet

Har snakket med ham nettopp, og nei, han er edru og våknet for en liten stund siden. Men er fortsatt sur for at han ikke sa fra eller ringte eller noe. Argh!

HI

Skrevet
Samboer dro på besøk til sin bestekompis igår kveld og skulle holde på med noe i garasjen. Da det er høstferie og SFO og skole er stengt, han har fri fra jobb denne uka og jeg jobber fullt, så skulle han hente eldstemann fra overnattingsbesøk imorges og være hjemme med ham. Slik at vi ikke taper penger. Avtalen var derfor at han skulle komme hjem sent igår kveld og hente guttungen i dag. Vel, cluet er at han kom ikke hjem i natt, og heller ikke da jeg dro på jobb imorges. Vanligvis når han overnatter hos kompiser så er det i forbindelse med fylla, noe jeg mistenker har skjedd også denne gangen. Han har verken ringt eller sendt melding. Så enden på visa blir vel at jeg må ta fri halve dagen nå og hente guttungen og ta ham med på jobb. Festlig. Hvor sur har jeg lov til å være her? P.S. Vanligvis får samboer ture frem som han vil, drikke med kompiser et par helger i måneden selv om jeg synes det er litt mye, men jeg liker ikke når viktige avtaler brytes. Hadde han sagt at han hadde lyst på en fest, så hadde jeg ordnet en annen løsning, litt for sent å gjøre noe med det nå.

Du tuller? Hvor sur du har lov til å være?

........Vel, det hadde blitt månelyst her for å si det sånn!

Hvor gammel er han egentlig?

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Dørmatte fordi jeg ikke ønsker å være masebarnevakt for samboeren min? På hvilken måte er jeg dørmatte? Han er voksen. Han prioriterer det slik han gjør. Så trekker man slutninger ut fra det.

HI

Er ikke mas å ringe å fortelle han hvor skuffet du er over at han før en viktig avtale så du faktisk må ta fri fra jobb. Dørmatte fordi du er mer redd for å være mase kone en å ha et sunt forhold. Du finner deg i dette dermed dørmatte.

Skrevet

Jeg har sett mange lignende tråder her inne og det jeg finner merkelig er at mange skal prøve å ikke være så sint på mannen el. Jeg hadde blitt fly forbanna av to grunner. Den ene er vi er begge voksne og hvorfor er det bare jeg som skal føle på å ta ansvar,og det andre hadde vært at jeg måtte skoftet jobb for at han syntes det var en god ide å drikke seng dritings. Synes det er ille at mannen er så ansvarsløs at det må gå utover min jobb og min lønn. Håper for din del at han ringer og ordner opp for seg. Tror dere må prøve å kommunisere bedre for fremtiden. Lykke til:)

Skrevet
Jeg har sett mange lignende tråder her inne og det jeg finner merkelig er at mange skal prøve å ikke være så sint på mannen el. Jeg hadde blitt fly forbanna av to grunner. Den ene er vi er begge voksne og hvorfor er det bare jeg som skal føle på å ta ansvar,og det andre hadde vært at jeg måtte skoftet jobb for at han syntes det var en god ide å drikke seng dritings. Synes det er ille at mannen er så ansvarsløs at det må gå utover min jobb og min lønn. Håper for din del at han ringer og ordner opp for seg. Tror dere må prøve å kommunisere bedre for fremtiden. Lykke til:)

Hvis du leser lenger oppe så har jeg ringt ham og han var edru og kjørbar. Det jeg er litt sur for nå, er at han ikke sa fra om at han skulle være borte over natta, ikke ringt eller tatt kontakt på annen måte.

HI

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vel. Hadde ikke mannen min dukket opp til avtalt tid, og han ikke hadde gitt beskjed, og han ikke evt. hadde havnet f.eks. på sykehus eller våket over en syk venn, så hadde han i grunn ikke trengt å komme hjem i det hele tatt. Da kunne han fått henta kofferten sin på trappa.

Mennesker som ikke kan overholde en så enkel, men tydelig avtale, og som ikke legger større ansvarsfølelse for hjem og familie for dagen, har ingenting i mitt liv å gjøre.

Dette er en helt selvfølgelig sak for både mannen min og meg, vi melder fra til hverandre og overholder avtaler. Avklart svært tidlig i forholdet og ikke noe mer å snakke om.

Skrevet

Bra at du fikk snakket med han. Håper uansett at dere finner bedre løsning på lignende problemer i fremtiden. Er jo viktig for deg og barnet at dere kan stole på han:) som mange sier ofte er jo bare en mld i fra han nok, og det er virkelig ikke mye å forlange.

Skrevet

HI; hvorfor skal mannen plutselig være borte over natta midt i uken (full forståelse vist det er jobbsammenhegn) ,mn vist mannen skal være hos kompiser over natten for å spille/drikkebosv kan han da gjøre det i helgene?! .. Her har vi masse planer i ukedagene,dager som kvelder..

Skrevet
Hvis du leser lenger oppe så har jeg ringt ham og han var edru og kjørbar. Det jeg er litt sur for nå, er at han ikke sa fra om at han skulle være borte over natta, ikke ringt eller tatt kontakt på annen måte. HI

Det som overrasker meg her, er at du ikke evner å se hvor respektløs han er. Selv om han ikke har drukket, virker det som han ikke bryr seg nok, verken om deg eller barnet, til at han tar ansvar. Litt sur fordi han ikke sa i fra? Selv om ikke du er hans barnevakt, er da han også voksen. Du maser da ikke, da han ikke er i stand til å vise hensyn.

Hvis du lar han valser slik over deg i det vanlige, er du faktisk ei dørmatte. Selv om han har egen fri vilje, betyr ikke det at du skal godta alle hans valg.

Skrevet

Heldigvis har jeg en mann som om han skulle komme til og ta noen øl el med en kompis som ikke var planlagt så er han så voksen at han sier fra og han klarer og holde avtaler dagen etter uansett hvor sent det måtte bli.

Du burde prate med mannen din om dette slik at hvertfall sender en sms nestegang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...