Gå til innhold

Sær samboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er samboeren sur siden jeg har kjøpt meg nettbrett, og jeg ikke vil gi han passordet på det.

Vi har ikke felles økonomi og dette brettet er noe jeg har spart til en stund. Han pc har ikke jeg lov og gå inn på den, men han mener brettet er noe som tilhører familien siden jeg lar ungene holdet på med lærespill på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg syntes dere er sære begge to.. Men det syntes jeg om at han sin pc også, så langt dere ikke har topphemmelig jobbinfo ol liggende der.

Skrevet

Hvordan går det an å bo sammen uten felles økonomi? Men så lenge han ikke gir fra seg passord skal ikke du heller gjøre det mener jeg. Jeg hadde ikke kunnet levd i et slikt forhold, men det er en annen diskusjon ;-)

Skrevet

Høres spesielt ut.. Her fikk samboer nettbrett av jobben, og er koblet opp til jobbmail. Men jeg har like full tilgang til nettbrettet som han. Det handler om å vite hvor grensene går, og stole litt på hverandre i en familie. Jeg leser da SELVSAGT ikke jobbmailen til samboer, det er noe jeg IKKE har noe med. Selv har jeg også min gmailkonto lett tilgjengelig der.

Felles barn men ikke felles økonomi?

Vi har felles konto der vi setter inn penger på matkonto og regningskonto. Det som er til overs har vi kontroll på selv. Men han har da ikke NULL tilgang på ting jeg kjøper. Skal det være slik, kan vi lik så godt bare dele huset i to.

Skrevet

Oii, høres litt sære ut begge to. Må innrømme jeg hadde stussa veldig hvis gubben hadde kjøpt seg nettbrett jeg ikke fikk bruker. Men så har vi felles økonomi da, så det er ikke noe tema.

Må være slitsomt å ha det slik?

Skrevet

Jeg synes ikke dere er sære, vi har det også slik her. Det har ikke noe med at vi har separat økonomi å gjøre, men at vi begge trenger litt "plass for oss selv". For min del er denne plassen nattbordskuffene, veskene mine, pc-en og mobilen. Det føles ikke så mye, men såpass synes jeg man må ha. Vi bruker selvsagt hverandres pc-er og mobiler innimellom, men vi har ikke hverandres passord, så det er bare korte perioder av gangen og gjerne mens den andre uansett sitter ved siden av.

Kall oss gjerne sære, men han trenger steder å lagre ting slik at ikke jeg kan gjøre noen skade på det, og jeg trenger et sted å lagre alt det rare jeg tenker på og som jeg ikke synes han trenger å vite om.

Skrevet

Ikke sånn vi ville gjort det, siden vi har det meste felles, men jeg synes jo at likt skal være likt.

Har han en pc som bare er "hans" som han nekter deg passordet til, så har du da like stor rett til å ha et nettbrett som han ikke får passordet til.

Om du da velger å låne det til ungene iblant, er vel din sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...