Gå til innhold

Blir barn mobbet fordi de bruker briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 5 åring bruker briller, +6 på begge øyne og er selvsagt avhengig av disse. Aldri opplevd at han blir mobbet, heller noen barn som sunes han ser rar ut uten briller...hehe.

Fikk bare spørsmålet fra en venninne. Hennes sønn skal begynne med briller og hun er livredd for at barnet skal bli mobbet. Prøver å beroligge henne...

Hva er din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :) hatt briller siden jeg var 2 år og aldri opplevd noe neagtiv om det

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det noen gang i jobben, i alle fall. Det var mer vanlig da jeg selv var liten, og det er jo en stund siden... Det går mindre på briller, regulering og navn nå, har jeg inntrykk av, og mer på foreldrenes økonomi, merkeklær osv

Skrevet

Tror det er verre om foreldre gjør et stort nr ut av det.

Skrevet

Jeg har en førsteklassing som bruker briller, de er 3 stykker i klassen som bruker det. Han har aldri blitt mobbet for brillene. :)

Skrevet

Det er ganske mange barn som har briller nå. Har aldri hørt at jenta vår har fått kommentarer. Regner med hun hadde nektet å gå med dem om det var "mobbe-grunn"

Skrevet

Tror det er verre om foreldre gjør et stort nr ut av det.

Enig. Det er foreldrene som kan gjøre barna usikre.

Skrevet

På skolen barna går mobbes det for briller, men det er velig mye mobbing på skolen så dette er bare en av veldig mange ting det mobbes for. Nå virker det som skolen endelig begynner å ta litt tak i det, siden de havnet ekstremt høyt opp på lista som sto i dagbladet for litt siden.

Men her var det snakk om at to av skolebarna måtte begynne med briller, ungene gledet seg veldig men snakket mye om dette at det var mye mobbing ang briller. Ingen av de trengte briller, og må si jeg er litt glad for det når jeg vet hvor mye mobbing det er på skolen her. Jeg har fått brilleslange og andre ord slengt etter meg når jeg har hentet ungene på skolen, så det er ikke sjult mobbing på skolen engang. (men jeg er ikke den som sitter stille og håper det endrer seg på skolen, og heldigvis har barna mine skjønt at vi må ta tak i det selv om de ikke ønsker eller tørr. Andre barn som kanskje har det værre enn de.)

Selv opplevde jeg ingen mobbing når jeg begynte med briller som liten.

Skrevet

På skolen barna går mobbes det for briller, men det er velig mye mobbing på skolen så dette er bare en av veldig mange ting det mobbes for. Nå virker det som skolen endelig begynner å ta litt tak i det, siden de havnet ekstremt høyt opp på lista som sto i dagbladet for litt siden.

Men her var det snakk om at to av skolebarna måtte begynne med briller, ungene gledet seg veldig men snakket mye om dette at det var mye mobbing ang briller. Ingen av de trengte briller, og må si jeg er litt glad for det når jeg vet hvor mye mobbing det er på skolen her. Jeg har fått brilleslange og andre ord slengt etter meg når jeg har hentet ungene på skolen, så det er ikke sjult mobbing på skolen engang. (men jeg er ikke den som sitter stille og håper det endrer seg på skolen, og heldigvis har barna mine skjønt at vi må ta tak i det selv om de ikke ønsker eller tørr. Andre barn som kanskje har det værre enn de.)

Selv opplevde jeg ingen mobbing når jeg begynte med briller som liten.

Høres ut som er grusom skole når til og med voksne får bemerkninger etter seg!!

Min gutt begynte med briller i våres, 4,5 år, og han har ganske sterke briller. Aldri fått bemerkninger. Får jeg nyss om mobbing enten i bhg eller etter skolestart skal jeg love deg jeg ikke lar det gå forbi....

Men briller er vanlig idag. På sønnen min sin avd bruker 3 av 4 voksne briller og flere barn i barnehagen. Han er vel eneste på hans avd av barna.

Skrevet

Jeg ble ... Men det fortsatte jo etter jeg slutta med briller og da ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...