Gå til innhold

Moren min syr puter under armene på 14-åringen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lillebror på 14, han er ti år yngre enn meg. Er nesten sjokka hver gang jeg kommer hjem en tur og ser hvordan han blir behandlet. Hun smører brødskiver og kan finne på å rope til han og spørre han hva han skal ha på brødskiva mens han sitter i stua. Han gjør ikke en dritt med husarbeid, mens vi andre søsken som er hjemme på besøk blir beordret rett i husarbeid. Gjør jeg noe fint, som å lage middag en hel uke mens jeg er hjemme får jeg bare klager og syting... Fra moren min som forøvrig er i overgangsalderen. Foreldrene våre hjelper oss lite økonomisk og vi har fått streng beskjed om at vi må kunne klare oss selv til den dagen foreldrene våre dør ( Ja, min mor har faktisk sagt det) derfor hjelper de oss ikke. Er rimelig sjokkert at hun lager mat til han, vasker alle klærne hans, rydder rommet hans, tar han med på ferier ( noe vi aldri fikk som barn) og generelt behandler han som en syvåring selv om han snart er 15 år. Om knappe to år skal han flytte hjemmefra og inn på egen hybel.. Men sånn blir det kanskje når man har en attpåklatt i familien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn det er med attpåklatter, de blir rett å slett bortskjemt..

Skrevet

Jeg tror nok du har rett i det med attpåklatter... har inntrykk av at om man føler man har gjort noe feil i oppdragelsen med de eldste, så "gjør man godt" igjen med den yngste. Syns det blir helt feil å skjemme ham bort sånn, og feks sette dere i arbeid, men jeg tror nok hun tenker at dere er jo voksne, og han en liten gutt...enda...det positive er at du i alle fall kan lære av dette slik at du ikke behandler dine barn slik, jeg vet ikke annet å si. Jeg hadde nok tatt det opp med moren min om hun var slik mot meg og mine søsken.

Skrevet

Jeg har også en attpåskatt av en bror. Han er hele 17 år yngre.

Mamma har nok skjemt han bort, med matlaging, klesvask og rydding, og han var nesten "hjelpesløs" til langt inn i tenårene.

Men så måtte gutten i miltæret, og det gjorde susen. Nå er han ryddigere enn mamma og en flott selvstendig ung mann på 21 år. :-)

Tror mamma har kost seg masse med denne attpåskatten, og synes det har vært godt og føle at noen har trengt henne. Han kom jo idet vi andre var på vei ut av heimen.

Og når det kommer til ferier, så har også min lillebror fått mye mere av det. Men det har jo noe med at med han har de hatt mye bedre råd. De er eldre og mindre lån, og har bare hatt han hjemme.

Unner mamma og lillebror all den ferie og bortskjemthet de kan få. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...