Gå til innhold

Hvordan få dusjen skinnende ren?

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Uten allslags remedier? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei en polakk, har aldri hatt så ren dusj før!

Skrevet

Har fått tyn for dette før, men jeg bruker JIF skurekrem ;) Jada, det kan nok ødelegge dusjdørene, men det blir så fint og blankt :)

JIF skurekrem og en god svamp funker som juling her, men skjønner godt andre behandler dusjene sine litt bedre enn meg :)

Skrevet

Vask den godt med både jif, grønnsåpe og klorin, for så å meld deg inn i ett treningssenter og bare dusj der fremover!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

De sier jo at barberskum er toppen...selv bruker jeg Jif baderom...må gni litt, men synes det blir bra ;)

Skrevet

Cilit Bang (eller hvordan det skrives....)

Skrevet

Cilit Bang! Ingen over, ingen ved siden. Vasker hele badet med det.

Skrevet

Jeg bruker en sånn hanske fra enjo. Den skinner ikke, men kjenner at fettet forsvinner når jeg vasker med den og den etterlater ikke noe sånn lag på dusjen. Før det brukte jeg noen ganger oppvaskkost og zalo haha :P

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vel, nå har jeg cillit bang, men synes liksom det ikke funker. Og så lukter den dritt!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg bruker en sånn hanske fra enjo. Den skinner ikke, men kjenner at fettet forsvinner når jeg vasker med den og den etterlater ikke noe sånn lag på dusjen. Før det brukte jeg noen ganger oppvaskkost og zalo haha :P

Slik hanske har jeg hørt om. Netthandel eller?

Skrevet
Slik hanske har jeg hørt om. Netthandel eller?

Nei det var i et enjo selskap faktisk. En venn av en venn som driver med sånn :) Er veldig fornøyd med produktene, men ikke fanatisk mot såpe altså :D

Skrevet

Vi bruker dampvasker.

Etter at den kom i hus kan jeg ikke skjønne at det ikke finnes en i ethvert hus. Helt genialt.

Skrevet

Du tar en tom sprayflaske som du fyller med vann, eddik og litt sitronsaft. Spray godt på og vask av med varmt vann :) jeg går over dørene med vindusvask etterpå

Skrevet

Hvis du har dusjkabinett med glassdører er Nylonvask genialt - sammen med en svamp, blir virkelig skinnende, og uten noen matte hinner/skjolder. Nylonvask er også det beste på vinduer, synes jeg. :)

Skrevet
Hvis du har dusjkabinett med glassdører er Nylonvask genialt - sammen med en svamp, blir virkelig skinnende, og uten noen matte hinner/skjolder. Nylonvask er også det beste på vinduer, synes jeg. :)

Signerer denne. Supert på vinduer, dusjkabinett og lamper/lyskroner:))

Skrevet

Jeg synes Plumbo rosa fettløsende spray er best, men den er ikke i salg lengre:(

Helt grusomt, for jeg må gå tilbake til Cillit Bang.

Den har sterk lukt og idiotisk sprut. Plumboen var som en vanlig sprayflaske ala Zalo, ikke dette dumme skummet.

Jeg er forbanna over at Ica-kjeden tok bort sprayen, fy flate for en makt de har! Det hadde vært bedre å ta bort noen av de andre ubrukelige bad/kjøkkensprayene som ikke er effektive i det hele tatt, de tar litt.

Plumbo sprayen kan også feks brukes på kjøkken og vaske bildekk ol. Multiprodukt.

Grr.....

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har troa på nylonvask, det har jeg faktisk også :-)

Skrevet

Halvblande eddik og vann i sprayflaske. Genialt!

Skrevet

Du kan også bruke klinkerrens, det fås i baderomsbutikker. Ganske sterke saker. Bland i en sprayflaske (1/10 for vedlikehold, og f.eks 1/2 eller litt svakere for en skikkelig grundig vask).

Skrevet

Jeg pleier å løse opp en oppvaskmaskintablett/pulver i 2-3 dl vann. Dypper ei tue i dette vannet og vasker over dusjdørene. Skyll med dusjhodet og "poler"/gni over med et tørt håndkle/honkle ;);)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Uten allslags remedier? :-)

Gni inn dusjen med barberskum (i tørr dusj) før du legger deg på kvelden, spyl det morgenen etter, eller i løpet av dagen! Det funker som bare det her hvertfall.. Tar bedre enn vaskemiddelene ute på markedet.. For at det skal holde seg lengre, og lukte friskt, så kan du også gni inn dusjen med sitron (ekte sitron, ikke sitrondråper) og polere med avispapir også.. Dusjen her holder seg hvertfall lengre ren med det ;)

Skrevet

Nylonvask har de på de fleste matvarebutikker - er en tube som ligger i en blå eske, og ser ut som noe som bestemoren din ville kjøpt ;) Ligger sammen med andre vaskemidler. Som sagt funker det kjempebra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...