Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #51 Skrevet 4. oktober 2012 Forstår ikke at alt må pirkes og kommenteres på! Min datter heter Kajsa.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #52 Skrevet 4. oktober 2012 Forstår ikke at alt må pirkes og kommenteres på! Min datter heter Kajsa. Jeg ville heller kalt henne Kaksa.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 4. oktober 2012 #53 Skrevet 4. oktober 2012 Forstår ikke at alt må pirkes og kommenteres på! Min datter heter Kajsa. Det er et nydelig navn ! Både Kaisa og Kajsa
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #54 Skrevet 4. oktober 2012 Med fare for å bli gjenkjent tar jeg denne anonym;) Martine Sofie og Vilde Helene
☆☆☆ Skrevet 4. oktober 2012 #55 Skrevet 4. oktober 2012 Sunniva heter min og du over som presterer å si at synnøve og sunniva er samme navn med ulik skrive måte, du er ei geit..... Om du lærte deg å lese hadde du sett at poenget mitt er at når navna har ulik skrivemåte og uttale er dei også ulike namn. Synnøve er opprinneleg ei moderne form av Sunniva (sjølv om det no verkar håplaust gamaldags i forhold), men lever no side om side som eige namn. Det at du kallar meg geit seier vel strengt tatt meir om deg enn om meg, så det ser eg ingen grunn til å kommentere..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. oktober 2012 #57 Skrevet 4. oktober 2012 Du som rapporterer Kukløsa: hva går det av deg da?? Full i hormoner? Sur er du hvertfall... Skal videre holde meg til tråden.. Jenta vår heter Live som kanskje ikke kom som en bombe mtp nicket mitt..
beibilykke Skrevet 4. oktober 2012 #58 Skrevet 4. oktober 2012 Sunniva heter min og du over som presterer å si at synnøve og sunniva er samme navn med ulik skrive måte, du er ei geit..... Om du lærte deg å lese hadde du sett at poenget mitt er at når navna har ulik skrivemåte og uttale er dei også ulike namn. Synnøve er opprinneleg ei moderne form av Sunniva (sjølv om det no verkar håplaust gamaldags i forhold), men lever no side om side som eige namn. Det at du kallar meg geit seier vel strengt tatt meir om deg enn om meg, så det ser eg ingen grunn til å kommentere.. Du kan ikke sammenligne Synnøve/Sunniva eller Anne/Anna med Louise/louvise... Det må jo til og me du skjønne.... Folk kan lett miss tolke Louise navnet men ikke de to andre, derav kallenavnet geit, når du trekker inn usakligheter !Til og med ipaden retter navnet konsekvent til Louise ...
*Teoline* Skrevet 4. oktober 2012 #60 Skrevet 4. oktober 2012 Det er helt ufattelig hva dere klarer å lage en diskusjon ut av! Tenk å kuppe en navnetråd med å diskutere skrivemåter "på navn som har vært i min familie i over 300 åååååår" og tilogmed klare å presse inn et "i dannede kretser"!!! Dere løfter underholdningsverdien her inne mange hakk - måtte dere aldri glemme anonymknappen I dannede kretser, liksom At det finnes mennesker som dere
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2012 #61 Skrevet 5. oktober 2012 Sunniva heter min og du over som presterer å si at synnøve og sunniva er samme navn med ulik skrive måte, du er ei geit..... Om du lærte deg å lese hadde du sett at poenget mitt er at når navna har ulik skrivemåte og uttale er dei også ulike namn. Synnøve er opprinneleg ei moderne form av Sunniva (sjølv om det no verkar håplaust gamaldags i forhold), men lever no side om side som eige namn. Det at du kallar meg geit seier vel strengt tatt meir om deg enn om meg, så det ser eg ingen grunn til å kommentere.. Du kan ikke sammenligne Synnøve/Sunniva eller Anne/Anna med Louise/louvise... Det må jo til og me du skjønne.... Folk kan lett miss tolke Louise navnet men ikke de to andre, derav kallenavnet geit, når du trekker inn usakligheter !Til og med ipaden retter navnet konsekvent til Louise ... Ja, lat oss for all del ta ein diskusjon på kven av oss som er usakeleg. Autocorrect som kilde i en diskusjon, no har eg hørt det også...
Mammarama=) Skrevet 5. oktober 2012 #63 Skrevet 5. oktober 2012 Mine jenter heter Linea, Lotte og Julie.
*piami* Skrevet 5. oktober 2012 #66 Skrevet 5. oktober 2012 Min datter heter Vilde Lovise:) Og ja tenk, jeg uttaler det som det skrives. At det kan mistolkes som Luuiise er tullete i mine ører. Da hadde hun fått navnet Louise. Hvorfor gjøre det så vanskelig:) Lillemor i magen skal hete Julie Elise. Begge 2 oppkalt etter oldemødrene sine.
Ophiophagus Hannah Skrevet 5. oktober 2012 #67 Skrevet 5. oktober 2012 Merkelig, men interessant tråd:) jeg har i alle tilfelle lært noe nytt; jeg har nemlig alltid trodd at Louise og Lovise uttales helt likt, men at Lovise var en 'fornorsket' skrivemåte. Men rår jeg tenker på det synes jeg egentlig at Lovise uttalt som det skrives var ganske pent:)
Mamma_til_2 Skrevet 5. oktober 2012 #71 Skrevet 5. oktober 2012 Datteren min er den eneste i landet med den kombinasjonen, men hadde jeg fått en datter til så ville det stått mellom Andrea og Ingrid Slike navn kominasjoner har jeg og på mine 2 så skriver jeg det her vet nokk noen hvem jeg er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå