Gå til innhold

opel zafira VS vw touran ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig usikker på hva bil vi vil ha, noen tips bare om disse to !? :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kjøpe nye eller? Om du kjøper nye så er det ikke så stor forskjell, men jeg ville ikke ha kjøpt en eldre opel.

Ellers liker jeg selv veldig godt Touran. Er blant dei bilene jeg kunne tenkt meg. Søk på touran test, så får du lese om den. Det eneste dei utsetter på er jo at den føles litt som en kasse i svingene, men det er jo den også. Høy og breid ;) Men så bra er det inni der!

Skrevet

ser du vill bare ha svar ang disse 2....meeeeen, klarte ikke å dy meg! vi såg på akuratt de samme bilene for ett par mnd siden. men så kom vi over ford s-max! så det ble den uten tvil!!

har ikke angret ett sekund!

Skrevet (endret)

Vi har en Caddy Maxi 7-seter. Ganske lik Touranen, bare litt større i høyde og lengde. Vi er kjempefornøyde. Den er masse plass i den, vi får plass til barnevogna i bagasjerommet, noe man som regel ikke får på 7-seters biler.

Eller så har jeg en samboer som er veldig opptatt av å lese hva som er standard feil på biler, og han sier at det som regel lønner seg med Volkswagen framfor Opel.

Lykke til med bilkjøp :)

Endret av Julibaby-12
Skrevet

Har VW Touran selv 2005 mod. Superfornøyd. Som regel litt feil med eldre opel modeller. Har en far som jobber på naf og han sverger til nr 1 toyota, og nr 2 vw :) Toyota verso kan jo også være et alternativ. Litt dyrere, men holder seg også bedre i pris :)

Lykke til med valget :)

Skrevet

Jeg har hatt en 2007 model Touran 1,9tdi exclusive 7seter. Den varen drøm å kjøre og hadde mye flott utstyr men vi har aldri hatt en bil med så mye feil, den var på verksted 8ganger på to år, så det blor aldri mer VW på oss...

Feilen med disse to bilene (som egentlig er omtrent like store inni) er at det ikke er trygt å bruke de to bakerste setene, de som sitter i disse setene sitter jo helt oppi bakruta. De er heller ikke spesielt romslige, får bare såvidt på håret plass til tre barnestoler i baksetet og vognen tar omtrent hele bagasjerommet.

Styr unna vil jeg si, skal man ha stor bil må man kjøpe STOR bil som f.eks peugot 807, toyota previa, ford galaxy og VW sharan.

Skrevet

Min mann jobber på bilverksted,og anbefaler IKKE VW av noen slag ;)

Skrevet

Har en gammel opel zafira selv, og det er noe småplukk som jeg ikke er helt fornøyd med. Ville likevel kjøpt samme bilen i nyere modell. Syns den er god å kjøre, men mannen min sliter når han skal låne bilen min. Han er for lang i beina. Har også vært en del å reparere, men som sagt er den gammel.

Det jeg ikke er fornøyd med, er at bagasjerommet er lite når alle 7 seter er oppe. Min bil har ikke trepunktsbelte i midten bak, men det ser jeg nyere modeller har. Og det ønsker jeg meg. Det er god plass til bakovervendt barnesete og snart 4 åringen min trenger jeg ikke å snu på lenge ennå. Og jeg savner isofix. Det finnes på nyere modeller.

Alt i alt er det en grei bil, har ikke prøvd den andre du nevnte, og kunne sikkert like så godt gå for den. Grunnen til at det ble zafira i sin tid, var at den var så billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...