Gå til innhold

Hvor måler dere tempen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor måler du tempen på deg selv og måler du samme sted på barna?

Jeg har alltid målt under tunga på meg selv og i rompa på barna. Men i dag prøvde jeg å tempe meg selv i rompa bare for å dobbeltsjekke. Fant ut at tempen er 0,6 grader feil i munnen. Ble også veldig overasket hvor lite ubehag det faktisk er å måle i rompa. Tror faktisk jeg kommer til å måle i rompa på meg selv også i fremtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har øretermometer som vi måler alle sammen med. Er jeg i tvil på feberen på barnet måler jeg i rumpa.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Måler i rumpa på meg selv og lillesøster i huset.. Mens gutten takler ikke noe opp i rompa, har store problemer med stikkpiller ol.. så han bruker vi den som måler i øret.

Skrevet

Både jeg og ungene måler i stumpen.

Tar jeg først frem termometeret vil jeg at resultatet skal bli rett også :)

Skrevet

Kan ikke forstå at noen synes det er ubehagelig å måle i stumpen når de måler på seg selv. Tuppen er veldig tynn (neste for tynn) og med litt krem på er det så vidt jeg kjenner den. Hva er meningen med å måle hvis en ikke har tenkt å gjør det slik at resultatet blir riktig?

Skrevet

Måler i øret og legger til 0,5, da blir det riktig, står i bruksanvisningen også...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Tar svært sjelden tempen på både meg og ungen (egentlig aldri på meg selv, har jeg feber så har jeg feber liksom), men når jeg måler, måler jeg alltid i stumpen.

Skrevet

Måler stort sett i rumpa på alle. Har slike engangs hetter til termometeret.

Skrevet

I rumpa på barna, under tungen på ungdommene og oss voksne. Legger til 0,5 når jeg måler i munnen.

Har prøvd øretermometer, men det er jo helt på viddene noen ganger, måler du tre ganger etter hverandre risikerer du tre helt forskjellige resultater..

Skrevet

Under armen på meg selv og i stumpen på ungen.

Skrevet

I rumpa på de to minste, og under armen på meg og eldste.

Skrevet

Her sjekkes det med øretermometer. Vi har sjekket alle i huset med øretermometer og anal når vi er friske og syke, så vi vet ca hvor mye som skiller. Dette er for å være litt sikkrere på at vi kan stole på øretermometeret.

Så nesten alltid bruker vi bare øretermometeret, men noen få ganger når vi har vært i tvil, når vi ikke syns hva øretermometeret viser stemmer overens med hvordan de er så har vi sjekket med analt. 0,2grader er det største avviket vi har funnet da.(hun ene kunne vi ikke ta feberen i øret før hun ble 4 år, for det ble helt feil, men nå fungerer det helt normalt)

Og øretermometeret sjekkes i hvert øre, for har de litt ørevoks eller vi kommer litt sjevt til så vises det feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...