Gå til innhold

Malin fødte et barn på nesten 6 kilo!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde min veninne og, 5500 gram. Det gikk helt fint.

Skrevet

Oi, all ære til henne.

Fødte selv en på 4,8 kg og 52 lang, uten rift og på egen maskin. Følte meg selv sår i magen. Men denne babyen er den som har vært "snillest" i magen. Masse liv men ikke vonde spark.

Har lurt på hvorfor denne babyen ble så stor når de 3 første var mye mye mindre. Kanskje melk er årsaken??? Drakk masse melk pga halsbrann.. Humf...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Elste søstra mi veide 5,9 kg når hun kom til, melomste søstra mi rundt 4,6 kg.. Og mor mente bestemt at jeg var prematur barn, for jeg veide jo "bare" 3,8 kg ;) Vi ble alle født normalt, ingen KS, hun fikk tilbud om det når hun skulle ha mellomste søstra mi, men mor var mer redd for kniven og såret etterpå, enn å føde et stort barn ;)

Skrevet

Elste søstra mi veide 5,9 kg når hun kom til, melomste søstra mi rundt 4,6 kg.. Og mor mente bestemt at jeg var prematur barn, for jeg veide jo "bare" 3,8 kg ;) Vi ble alle født normalt, ingen KS, hun fikk tilbud om det når hun skulle ha mellomste søstra mi, men mor var mer redd for kniven og såret etterpå, enn å føde et stort barn ;)

Såpass ja, ha med min på 3,2? :D

Skrevet

Synes det er rart at hun ikke fikk vekstestimering når glukosebelastning lå i grenseland for svangerskapsdiabetes. Jeg lå også i grenseland, ble sendt til vekstestimering en uke før termin, og siden den ble regnet å være rundt 4 kg, ble jeg satt i gang noen dager før termin.

Tydelig ulik praksis på ulike sykehus.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja :) Hun var livredd for å holde nevøen min, han kom 1 mnd for tidlig og veide rundt 2,3(?) kg, holdt ikke han før han var noen uker gammel, og ungene mine var jo 3,4 kg og 3,2 kg, var skeptisk til å holde de også ;) hehe

Skrevet
Synes det er rart at hun ikke fikk vekstestimering når glukosebelastning lå i grenseland for svangerskapsdiabetes. Jeg lå også i grenseland, ble sendt til vekstestimering en uke før termin, og siden den ble regnet å være rundt 4 kg, ble jeg satt i gang noen dager før termin. Tydelig ulik praksis på ulike sykehus.

Vedder på at hun fødte i Bergen

Skrevet
Synes det er rart at hun ikke fikk vekstestimering når glukosebelastning lå i grenseland for svangerskapsdiabetes. Jeg lå også i grenseland, ble sendt til vekstestimering en uke før termin, og siden den ble regnet å være rundt 4 kg, ble jeg satt i gang noen dager før termin. Tydelig ulik praksis på ulike sykehus.
Vedder på at hun fødte i Bergen

Tok feil :D Det var Ahus hun fødte på

Skrevet

Ja :) Hun var livredd for å holde nevøen min, han kom 1 mnd for tidlig og veide rundt 2,3(?) kg, holdt ikke han før han var noen uker gammel, og ungene mine var jo 3,4 kg og 3,2 kg, var skeptisk til å holde de også ;) hehe

Hehe, er jo søtt og :D Nevøen min var rundt det samme som din og det er smått det! Herregud som jeg gleder meg til å få ut denne babyen og kose, men håper den ikke er så mye større enn broren.

Skrevet

Jeg hadde svangersk.dia. og fikk vekstestimering. De "tippa" mellom 3,5 og 4kg. Han veide over 4,5kg og jeg endte med totalruptur.... kommer nok ikke til å stole på vektestimering igjen. Det verste er at jeg var til det 4 ganger....

Skrevet

Teit av jordmora å påpeke at det er sukker som gjør at man får stort barn. Lengde på 58 cm og 40 i hodeomkrets har ingenting med sukkerinntaket å gjøre. Mistenker at de bomma fullstendig på terminen.

Skrevet

Hodeomkrets på 40? Shit! Fantastisk at hun ikke fikk en rift engang :o

Skrevet

Hodeomkrets på 40? Shit! Fantastisk at hun ikke fikk en rift engang :o

Akkurat den biten som fascinerer meg mest!

Skrevet

Hvor mye ungen veier har vell ikke noe særlig å si i forhold til hvor hard fødselen blir eller rifter ol. Det er jo hodet og skuldre som er "problemene" og de trenger ikke være så mye større på en unge som veier 6 enn på en unge som veier 4 kg.

Skrevet

jeg lå sammen med ei som fikk en gutt på 5,4 kg.

vi la ham sammen med snuppa mi som var 3 kg blank:) utrolig forskjell

gikk fint med henne og dog hun gikk noe bredbeint....

Skrevet

Herregud. Ungen kan vel gå før mora...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...