Gå til innhold

Mor og barn vennlig sykehus! ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor fokuserer alle på mor og barnevennlig sykehus! Og ikke mor/far vennlig sykehus.

Syns det er like viktig og ha far der de første dagene, som mor!

Jeg trengte min samboer etter fødselen, men havnet istede på et tomanns rom med en deprimert dame som ikke snakket norsk.

Det er ikke sånn man forestiller seg den lykkelige tiden etter at barnet ditt blir født. At barnefaren blir jaget utav rommet et par timer etter at gullet ditt er født. Så bli sturet på et rom med fremmedfolk, fikk også fødsels depresjon etter dette. Tror det kunne vært mye avverget om vi hadde fått en familie rom!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kanskje fordi det er mor som føder med alle påkjenninger det er på kropp og sjel?

Jeg forstår godt at det er mor, som fødende, og barnet, som blir født, som er første pri. hos sykehuset.

Gjest April barn <3
Skrevet

Vel, du er på et sykehus ikke hotell.

Jeg havnet på barselhotell pga fin fødsel. Far hadde mulighet til å være der mot en gitt sum i døgnet. Tiltross for muligheten så var det ingen som benyttet seg av den når jeg var der. Noen fordi de valgte å spare fars fødselspermisjon til de kom hjem og noen (inkludert oss) fordi far måtte være hjemme med eldste.

Ensomt, tungt og kjipt ja, men man overlever.

Kan faktisk dra hjem syv timer etter fødsel :)

Skrevet

Selvfølgelig skal de være først prioritert! Mener at det burde være et større fokus på at mor og far får vært sammen de dagene man er på sykehuset. Om man ønsker det, når man har født er man sliten, har ondt, noen sliter mer enn andre. Da er det fint og ha far der, så man får slapper ordentlig av, og ha den tryggheten med og ha far der og passe på. Syns det er like viktig for far og knytte bånd med ungen som mor!

Hi

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så lenge far ikke er pasienten så er det forståelig selv om det er hans barn også.

Det er mange som er på sykehus av ulike årsaker og som ikke får ha sine nærmeste sammen med seg 24 timer i døgnet. I et allerede hardt presset helsevesen så tenker jeg at det er greit, selv om det kan føles kjipt for den enkelte, at man ikke huset pårørende til pasienten så lenge pasienten er innlagt på sykehuset.

Skrevet

Jeg er enig. Da jeg fødte ble vi flyttet rett til barselhotellet etterpå, der vi fikk enerom. Far var med oss hele tiden, altså fra jeg fødte til jeg reiste hjem to dager senere. Det var helt supert.

Skrevet

Jeg fikk ha far me de første dagene på sykehuset og det var gull verdt for oss alle tre. Syns alle burde fått muligheten til å ha noen kjente hos seg de første dagene.

Skrevet

Jeg ble ikke overført til barselhotell før dag 3 på sykehuset! To av disse dagene måtte jeg bo ilage en deprimert dame. Som levnet barnet sitt hos meg hele tiden. Sa nei, men hun kunne ikke norsk, så hun bare gikk!

Hadde en veldig tung tid etter fødselen, hadde jeg kunne hatt barnefaren der. Tror jeg at ting hadde gått mye bedre, ja man overlever!

Men det er lett og si at det er ikke noe stor sak, vist man blir overført på barselhotell med en gang og får være sammen med far.

Kanskje de burde ha rom før de som trenger det? Venter nr to nå, vi bor nesten to timer unna sykehuset. Føder jeg på natten og han blir sendt hjem, så må han kjøre "rundt" og det tar litt over tre timer.

Er redd for og få fødsels depresjon igjen, og føler at jeg trenger han etter fødselen. Vi har en veldig snill bestemor som kan ha storebror når fødselen starter. Han vil også være der med meg etter fødselen, han har også mulighet til det:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...