Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Kunne gjerne tenke meg å høre litt forskjellige erfaringer med fordeler og ulemper av medisinsk behandling av ADD.
valkyrien Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Har ikke brukt Ritalin, men går på Strattera. Er ikke helt ferdig med å justere dosen, men det hjelper en god del.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Hei jeg gikk på ritalin i 2,5 år før jeg ble gravid. har også diagnosen ADD. for meg var det en midlertidig løsning å bruke ritalin mens jeg studerte, men det hjalp veldig bra. kan sammenlignes med å stå ved siden av en bråkete lastebil og når du tar medisinen skrus motoren av. jeg greide å fokusere på en og en tanke av gangen og lærte meg metoder for å mestre stresset diverse tanker førte med seg, slik at jeg nå (foreløpig) ikke trenger å bruke medisiner etter fødselen(4 mnd siden). det hjelper også da å ha fått en diagnose, for da har man jo på en måte en forklaring på alt. jeg var mye deprimert pga at jeg ikke følte meg like bra som "alle" andre som fikk alt til så veldig bra. nå i ettertid ser jeg jo at vi er alle like normale, men der og da mens det stod på som værst var tanken om at jeg var unormal ganske oppslukende. Ikke forvent automatisk bedring ved første pille. det tar litt tid med opptrapping før du finner en dose som passer din kropp. og et lite tips, ikke ta medisinene på tom mage, da blir du dårlig.. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå