Gå til innhold

Plastbeskyttelse til termometer, er det nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plastbeskyttelse til termometer, er det nødvendig? Holder det ikke å bare vaske termometeret med såpe og vann?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg bare vasker og sriter jeg. Aldri brukt plast

Skrevet

Jo det holder nok. Jeg synes selv det er veldig greit med plast, men det er jo ingen nødvendighet

Skrevet

Jo, men det er jo enklere å bruke plastbeskyttelse, og mer hygienisk. Jeg har hvertfall kjøpt det til min baby kommer.

Skrevet

Jeg brukte det på barna før. Til jeg prøvde det selv en gang. Stakkars barn sier jeg bare :(

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hvor vidt det er nødvendig vet jeg ikke, men utrolig lettvindt er det hvertfall, trekk på hetta, ta tempen, og kast plasthetta etterpå.. Om du må måle mye, så er det et ork å stå å vaske termometeret for hver gang det er i bruk.

Skrevet

Spritar termometeret etter bruk, har aldri brukt plast.

Skrevet
Jeg brukte det på barna før. Til jeg prøvde det selv en gang. Stakkars barn sier jeg bare :(

Hva skjedde?

Skrevet

Bare tull hvis du ikke skal veksle mellom rompa og munn.

Skrevet

Det gjør mye vondere med plast på enn uten. Barna mine nekter å bruke plast på (den stikker og skjærer), men samarbeider helt fint når det er uten plast. Sier som en over: prøv selv...

På sykehuset spriter de termometrene - da må det vel holde for oss også?

Skrevet
Det gjør mye vondere med plast på enn uten. Barna mine nekter å bruke plast på (den stikker og skjærer), men samarbeider helt fint når det er uten plast. Sier som en over: prøv selv... På sykehuset spriter de termometrene - da må det vel holde for oss også?

Uansett om det er med eller uten plast på er det jo ubehagelig når den er helt tør.

Smør på et tynt med krem eller Aloe Vera så glir den lett og smertefritt inn.

Jeg synes plasthettene er en billig investering. Så mye neklere å bare kunne kaste de etterpå enn å bruke tid på å vaske og desinfisere.

Skrevet

Enig med Fokostquiz, går helt fint både med og uten plast, men for all del ikke tørr.

Skrevet
Det gjør mye vondere med plast på enn uten. Barna mine nekter å bruke plast på (den stikker og skjærer), men samarbeider helt fint når det er uten plast. Sier som en over: prøv selv... På sykehuset spriter de termometrene - da må det vel holde for oss også?
Uansett om det er med eller uten plast på er det jo ubehagelig når den er helt tør. Smør på et tynt med krem eller Aloe Vera så glir den lett og smertefritt inn. Jeg synes plasthettene er en billig investering. Så mye neklere å bare kunne kaste de etterpå enn å bruke tid på å vaske og desinfisere.

Har du prøvd selv? Har på krem, selvfølgelig, men det er uansett mye mer ubehagelig med plasthette utenpå. Enkelt og greit og vaske og deretter sprite.

Skrevet

Hva spriter dere med? Håndsprit eller dildorens? :P

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Uansett om det er med eller uten plast på er det jo ubehagelig når den er helt tør. Smør på et tynt med krem eller Aloe Vera så glir den lett og smertefritt inn. Jeg synes plasthettene er en billig investering. Så mye neklere å bare kunne kaste de etterpå enn å bruke tid på å vaske og desinfisere.
Har du prøvd selv? Har på krem, selvfølgelig, men det er uansett mye mer ubehagelig med plasthette utenpå. Enkelt og greit og vaske og deretter sprite.

Her bruker vi med plasten, og enda ikke opplevd at det er noe vondt, gutten syntes det, men så ligger han og trykker imot, og spenner kroppen, da blir det jo ubehagelig uansett hva.

Skrevet

Hva spriter dere med? Håndsprit eller dildorens? :P

Håndsprit ;-)
Skrevet
Hva skjedde?

Plasten skjærer i rompa, det er kjempevondt.. :o

Skrevet

Gjør på samme måte på meg selv som med ungene, med plasthette og Aloe Vera.

Selvfølgelig er det ikke godt, men langt ifra så ubehagelig at det gjør noe. Det hele er avhengig om du slapper av eller ikke.

Skrevet

På sykehuset bruker de både plastdekke og langvarig desinfeksjonsbad. I alle fall der de følger prosedyrene sine. Noe annet på et sykehus er jo helt hårreisende!

Skrevet
På sykehuset bruker de både plastdekke og langvarig desinfeksjonsbad. I alle fall der de følger prosedyrene sine. Noe annet på et sykehus er jo helt hårreisende!

På "vårt" sykehus får man utdelt et "eget" termometer og det har man hele oppholdet og så spritvasker man det med spritservietter etter hver bruk. Hva de gjør mellom pasientene aner jeg ikke, men jeg synes jo at desinfeksjonsbad høres sannsynlig ut.

Skrevet
På "vårt" sykehus får man utdelt et "eget" termometer og det har man hele oppholdet og så spritvasker man det med spritservietter etter hver bruk. Hva de gjør mellom pasientene aner jeg ikke, men jeg synes jo at desinfeksjonsbad høres sannsynlig ut.

Innad til samme pasient høres det jo greit ut med spritservietter. Mellom pasientene derimot - fysj!

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

De gangene jeg lå på sykehuset under svangerskapene mine, så brukte de plast. Mulig jeg er lite følsom bak der, men merker ikke noe til plasten ;)

Ungene har hvert sitt termometer, så bruker ikke plast på dem.

Skrevet

Bruker plasthette til både liten og stor. Jeg har ikke hatt noen problemer med det.

Skrevet

Dere som sier at plasten er vond, smører dere, eller bruker dere det helt tørt?

Skrevet

Bruker plasthette på. Ihvertfall om termometeret skulle dels mellom barna her. Jeg syns det er uhygiensik å stikke noe opp i rumpen på en når samme ting har vært i rumpen til en annen, sprit eller ikke.

Hvis plasten skjærer så har dere tatt den på vrangen :s

Den typen jeg bruker har ivertfall ingen kanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...