Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Og kom gjerne med en oppskrift på dem også
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Teller gjærbakst i muffinsformer? I tilfellet blir det kanelsnurrer. Små eplekaker i former kan også være godt. Vanlige muffins eller cupcakes har jeg liten sans for.
soleia Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Synes mange amerikanske cupcakeoppskrifter inneheld masse sukker og fett, og ombestemmer meg som regel når eg byrjar å sjå nærare på oppskrifta, men eg har funne nokon sunnare alternativ som har falle i smak her i familien. Denne blåbærmuffinsoppskrifta gjer eg av og til enno sunnare ved å halvere sukkermengda og bruke fibra fullkornsmjøl i staden for kveitemjøl. Desse frys eg ned og puttar i matboksane innimellom. Eg har og bytt ut blåbæra med eple, mandlar og kanel. http://oppskrift.klikk.no/clotildes-bl%C3%A5b%C3%A6rmuffins-med-kli-/4274/ Eg har og ei oppskrift på banan og valnøttmuffinsar med havregryn som er populær turmat.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Banan muffins med bringebærfluff-frosting Bananmuffins: 50 g smør 250 g bananer (uten skall) 150 g sukker 1 egg 1 ts vaniljesukker 1 ts bakepulver 250 g hvetemel Smelt og avkjøl smøret. Mos bananene i bolle, rør inn sukker, vaniljesukker, avkjøltsmør og lettpisket egg. Sikt i hvetemel og bakepulveret, og vend dette forsiktig inn (rør minst mulig) Stekes på 200 grader i 10 minutter Bringebærfluff-frosting: 3 dl kremfløte 10 stk bringebær Fox-karameller (ca 70 g) Kok opp kremfløten i en kjele. Ta kjelen av platen og rør inn karamellene. Rør til karamellene har løst seg helt opp. Dette tar tid, så vær tålmodig (de smelter fortere om du klipper de i små biter) Avkjøl bringebærfløten i kjøleskapet til den er helt kald (beste er å lage den kvelden før, så den står natta over) Pisk opp den kalde bringebærfløten med elektrisk håndmikser, til en luftig krem, dette tar bare sekunder. Fyll kremen i kakesprøyte eller i en rødpose hvor du klipper av tuppen, lag fine topper på mufinsene (pass på at muffinsene er kalde) og pynt de gjerne med hvite perler eller sølv perler, eller annen pynt
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Sjekk www.detsoteliv.no og søkt på Chocolate Cupcakes with White Frosting. Kjempegode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå