Gå til innhold

Gutten min blir tre år neste søndag...

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

På avdelingen hans i barnehagen er det seks barn. Han er fryktelig gira på det her med bursdag, og inviterer alle han møter til bursdagen sin. Dette inkluderer jo selvfølgelig barna i barnehagen. Han sa senest i morgest at han hadde spurt en av jentene om hun ville komme, "ho får lov til å komme i bursdagen min, mamma!".

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha barnebursdag, på grunn av dårlig plass og jeg viiiiiiiil ikke, men kanskje jeg må likevel? Jeg vil jo ikke skuffe liten, men samtidig vet jeg at de skal feire i barnehagen, og vi kommer til å ha familie/voksenbursdag hjemme, både hos meg og hos faren hans, og da kommer det barn fra familien. Så bursdag blir det vel nok av..?

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde definitivt laget et lite selskap for de seks vennene hans fra barnehagen. Det er en passelig gjeng og det eneste du trenger a gjore er a trekke noen polser, bake en kake, blase opp noen ballonger og fylle seks poser med pittelitt godteri i hver - vips sa har du verdens lykkeligste bursdagsgutt. Det er to timer, du trenger ikke underholde dem for de vil syns det er kjempestas bare a fa komme hjem til kameraten sin.

Skrevet

kan du ha det i barnehagen? Vet om flere som får bruke lokalene til bursdagsfeiring grunnet plassmangel.....

Du kan jo spørre dem?

Ellers ville nok jeg hatt et barneselskap om gutten vil det sååå sterkt, men sagt at han må begrense gjestelisten noe pga plass. Det er vanlig at i den alderen er foreldrene tilstede hele tiden under besøket (som forøvrig ikke bør vare i mer enn 2 timer), så det blir ikke så stress :-)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
kan du ha det i barnehagen? Vet om flere som får bruke lokalene til bursdagsfeiring grunnet plassmangel..... Du kan jo spørre dem? Ellers ville nok jeg hatt et barneselskap om gutten vil det sååå sterkt, men sagt at han må begrense gjestelisten noe pga plass. Det er vanlig at i den alderen er foreldrene tilstede hele tiden under besøket (som forøvrig ikke bør vare i mer enn 2 timer), så det blir ikke så stress :-)

Jo, det blir jævlig stress. Jeg bor på 50 kvm! ;)

Kan jo selvfølgelig spørre om å få låne bhg, men så er det jo dette med opprydding og alt etterpå, og noen som jobber der må låse meg inn og ut pga alarm osv, blir det litt kort varsel, kanskje? Jeg kan vel ikke bare invitere noen av barna hjem til oss heller?

Skrevet

6 barn er bo overkommelig! Her er avdelingene STORE, så umulig å be bare det ene kjønnet tillogmed!

En barnebursdag kan gjøres superlettvint og allikevel ha kjempefornøyde barn, så ville absolutt prøvd å få det til når han har så store forventninger selv! :)

Lag innbakt pizza med pølser og ferdiggdeig f.eks og bak noen muffins. Enklere blir det ikke ;)

Skriv på invitasjonen hvor lenge bursdagen varer (1,5 eller 2 timer holder). Man trenger heller ikke noe organisert lek, de leker så fint med gavene så :)

Skrevet

Vi bodde på 44 kvm for en stund siden, og jeg er overbevist om at vi hadde hatt god plass til 6 barnehagebarn. Eller er det kanskje vanlig at foreldrene blir med også? Da er det kanskje litt verre.

Lag pølser i brød og sjokoladekake. Heng opp litt ballonger og gi dem en godterpose hver med et kinderegg, klubbe og litt gullfisker og plant dem foran tven eller leke med gaver. Vips, så har 2 timer gått. Du trenger ikke gjøre det mer avansert =)

Skrevet

Min gutt fyller 3 år nå i nov og vi skal ikke ha barneselskap i år.. Har snakket med foreldrene i bhg og vi har bestemt å begynne med det neste år, altså når de fyller 4..

Har sønnen din blitt bedt i bursdager i bhg enda? I så fall syns jeg at du også burde gjøre det samme, kanskje snakke med noen av de andre foreldrene i bhg? Også syns jeg jo at du må ta med i betraktning at sønnen din gjerne vil feire bursdagen sin med vennene sine fra bhg.. Og når de er så få burde det jo ikke være så stort problem..

I bhg til gutten min er de 11 gutter så detver derfor vi har valgt å vente til neste år.. Spør om å leie bhg, det er det mange bhg som syns er greit:)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Min gutt fyller 3 år nå i nov og vi skal ikke ha barneselskap i år.. Har snakket med foreldrene i bhg og vi har bestemt å begynne med det neste år, altså når de fyller 4.. Har sønnen din blitt bedt i bursdager i bhg enda? I så fall syns jeg at du også burde gjøre det samme, kanskje snakke med noen av de andre foreldrene i bhg? Også syns jeg jo at du må ta med i betraktning at sønnen din gjerne vil feire bursdagen sin med vennene sine fra bhg.. Og når de er så få burde det jo ikke være så stort problem.. I bhg til gutten min er de 11 gutter så detver derfor vi har valgt å vente til neste år.. Spør om å leie bhg, det er det mange bhg som syns er greit:)

Hehe, han inviterte mannen i kassa på Rema til bursdagen sin også, så han har virkelig skyhøye forventninger :D

Han har blitt invitert i én bursdag tidligere, men de (tvillinger) var de eneste på avdelinga som feiret eller skal feire i år. Og da var han hos pappaen sin, som selvfølgelig glemte hele greia. Så jeg vet ikke helt hvor denne enorme entusiasmen kommer fra.

Jeg er så fryktelig skeptisk. 6 barn og 6-12 foreldre blir fort veldig mange mennesker. Og ene jenta er allergisk mot egg, melk, nøtter, jordbær og det som verre er, så det er liksom ikke bare å slenge sammen en sjokoladekake og gi dem pølse i brød heller :D

Kanskje jeg kan "låne" huset til besteforeldrene hans? Eller blir det litt rart?

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Holder det kanskje å ta med kake (uten egg, melk, nøtter osv) i barnehagen på dagens hans? Blir det "fest" nok?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det blir ikke rart nei :)

Eller så kan dere ha bursdagsfeiring ute? På en lekeplass? Pynt med litt ballonger, ingen plassmangel, og ungene har underholdning så det monner?

Skrevet
Holder det kanskje å ta med kake (uten egg, melk, nøtter osv) i barnehagen på dagens hans? Blir det "fest" nok?

Ja, med foreldre skjønner jeg at det blir trangt :) Egentlig syns jeg du burde gjøre som du selv føler. Hvis det ikke er noe utpreget tradisjon for bursdager er du jo ikke nødt, samtidig syns jeg litt synd på gutten som har så lyst på bursdag. Men han må jo også lære at han ikke kan bestemme alt :)

Skrevet

Tenkte ikke på at foreldrene ofte er med, de tar jo større plass nesten :P Her var poden nylig i 5-årsdag i bhg, ALLE hadde minst en forelder tilstede. Ble helt ør i hodet jeg, og glad det ikke var meg som hadde invitert 20 barn og 10 voksne :P;)

Her feiret vi forresten ikke barnebursdag før han var 4, men så hadde han ingen forventninger til 3-årsdagen heller.. Til 4-årsdagen derimot... Da fikk mor sterke føringer på både pynt, kaker og gjester! ;-)

Skrevet

Her begynner vi med bursdager når dem fyller 4 år.

Hvis datteren min (som fyller 3 neste måned) kommer og sier at hun vil ha selskap, så sier jeg at de skal feire i barnehagen og at familien kommer hit ;)

Vil tro foreldrene blir med når barna bare er 3, jeg hadde hvertfall blitt med datteren min om hun skulle i bursdag til noen nå.

Når eldste ble 4, så var det bare en mor som var med og hun dro en liten stund midt i selskapet.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Det blir ikke rart nei :) Eller så kan dere ha bursdagsfeiring ute? På en lekeplass? Pynt med litt ballonger, ingen plassmangel, og ungene har underholdning så det monner?

Oi, det var lurt! Hagefest! Det er jo absolutt gjennomførbart :D

Ja, med foreldre skjønner jeg at det blir trangt :) Egentlig syns jeg du burde gjøre som du selv føler. Hvis det ikke er noe utpreget tradisjon for bursdager er du jo ikke nødt, samtidig syns jeg litt synd på gutten som har så lyst på bursdag. Men han må jo også lære at han ikke kan bestemme alt :)

Det er der jeg også er, stakkars gutten min som gleder seg sånn til bursdag, også kommer mamsen og nekter å stelle i stand fest? Det går jo ikke an :)

Skrevet

Koselig å lage selskap når han er så gira på det da. Utefest er kjempelurt! Bare gi beskjed om at alle må kle seg godt. Vi har vært i mange utebursdager, og det er så deilig - best med godt vær såklart. Og hun jenta med allergier - be foreldrene hennes om en lur oppskrift, de har sikkert noe de pleier å bake til henne. Eller spør om de kan sende med henne noe, hvis du ikke får til å fylle alle krav. Det er helt ok å gjøre synes jeg - tilbyr meg alltid det hvis jeg skjønner at det er trøblete å unngå melk til min allergiske gutt i selskaper. Og det finnes pølsemerker uten melk - det er sånt foreldrene hennes kan tipse deg om.

Ellers går det sikkert fint med 6 barn inn på ikke så stor plass også, men det er klart - med foreldre blir det jo litt voldsommere. Skjønt det går nok det og, hehe.

Skrevet

Hvis du skal ha barnebursdag så må du i hvertfall formidle at bare en av foreldrene kan være med, grunnet plassmangel. Da blir dere maks seks barn og seks foreldre. Eller syv voksne hvis pappaen til gutten din er med. Og han kan være nyttig å ha på kjøkkenet til å varme pølser og finne frem ketchup osv :-)

Har du en lekeplass eller lekeområde utenfor kan deler av bursdagene foregå der. Bare si fra at de skal kle seg for å være ute.

Men du MÅ ingenting. Her begynte vi ikke med barneselskap før til fireårsdagen. Og da hadde vi utebursdag. Veeeeldig greit altså.

Lykke til uansett hva du gjør :-)

Skrevet
kan du ha det i barnehagen? Vet om flere som får bruke lokalene til bursdagsfeiring grunnet plassmangel..... Du kan jo spørre dem? Ellers ville nok jeg hatt et barneselskap om gutten vil det sååå sterkt, men sagt at han må begrense gjestelisten noe pga plass. Det er vanlig at i den alderen er foreldrene tilstede hele tiden under besøket (som forøvrig ikke bør vare i mer enn 2 timer), så det blir ikke så stress :-)
Jo, det blir jævlig stress. Jeg bor på 50 kvm! ;) Kan jo selvfølgelig spørre om å få låne bhg, men så er det jo dette med opprydding og alt etterpå, og noen som jobber der må låse meg inn og ut pga alarm osv, blir det litt kort varsel, kanskje? Jeg kan vel ikke bare invitere noen av barna hjem til oss heller?
Vi bodde pa 58 kvadrat og jeg hadde 17 barn i bursdag. Null problem.
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Jo, det blir jævlig stress. Jeg bor på 50 kvm! ;) Kan jo selvfølgelig spørre om å få låne bhg, men så er det jo dette med opprydding og alt etterpå, og noen som jobber der må låse meg inn og ut pga alarm osv, blir det litt kort varsel, kanskje? Jeg kan vel ikke bare invitere noen av barna hjem til oss heller?
Vi bodde pa 58 kvadrat og jeg hadde 17 barn i bursdag. Null problem.

æh! Hvordan klarte dere det? Hvor gamle var barna, og var foreldrene med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...