Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Datteren min skal i narkose neste uke og jeg gruer meg! Har foreløpig fått lite informasjon fra sykehuset, men regner med vi får mer info samme dagen som hun skal opereres. Er det noen som kan berolige meg litt?! Hun har astma også, og det gjør at jeg blir mer bekymret. Hun har ikke brukt medisin for astmaen på lenge, men har fått de to siste dagene.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg hadde jenta mi i narkose da hun var 17 mnd. Jeg og grudde meg veldig, men det gikk veldig bra. Vi fikk beskjed om å kjøpe Embla plaster ig sette på før vi kom på sykehuset. Og så måtte hun være fastende. Vi ble begge med innda narkosen skulle settes. De satte kanyle og jeg måtte holde slik maske over ansiktet hennes for at hun skulle sove. Vet de gjør litt forskjellig av og til , for det kommer visst an på hvor tung narkose man skal i og hva man skal gjøre. Mi fikk en lettere type tror heg, for hun skulle bare sove i 20-30 min. Såklart, det var ikke gøy å sitte å holde henne akkurat i det de setter narkosen. Og det er nok aldri godt for en mamma å forlate barnet sitt i andre sine hender og bli sendt på gangen for å vente. Jeg gråt, men det var ikke fordi det var så grusomt, men følte litt at hun var utenfor min kontroll. Men det er jo individuelt hvordan man takler sånt. Da hun våknet var hun forvirret og sløv og satt og smågråt/sutret på fanget mitt 1 times tid. Ville bare kose. Etter en stund fikk vi gå. Når vi kom i sykehuskaffeterian var humøret hennes tilbake og alt var glemt hun var veldig tørst etterpå og bælmet neppå 2 kuli juice på rappen Astma hat jeg ingen erfaring med. Men om du er bekymret eller lurer på noe i forkant, ville jeg ringt på sykehuset g fått pratet med noen som kan forklare seg ting og berolige deg Lykke til! Bare spør om det er noe mer du lurer på
Krisa71 Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Hei :-) Skjønner godt at du gruer deg, men de er veldig flinke i dag. Yngste datteren min hadde 10 narkoser fra hun var 1 til 5 år, og hun ble passet godt på :-) Kan være de blir litt kvalme etterpå, men da får de kvalmestillende. De kan være litt i ørska når de våkner, men dere er jo da på post op, så du blir ikke alene med henne. Lykke til :-)
Cmyk Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Du opplyser legene om astma og medisinbruk på forhånd/ på sykehuset. Det kan være litt skremmende når små barn får narkose, for de sovner så raskt. De er lys våkne i ett øyeblikk, og sover dypt et sekund senere. Det er helt normalt, men litt skummelt om man ikke er forberedt. Når barnet våkner kan det skje like kjapt - eller det kan våkne sakte. Det kan henne h*n er kvalm og uggen, og er ofte veldig tørst. Spør gjerne om det kommer til å være koblet til mange slanger/apparater på oppvåkningen, da det er greit å være forberedt på.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg fjernet mandlene som 2 åring. Jeg hadde og har astma og fikk narkose. Gikk bra det. Og det er 29 år siden.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Takk for svar! Fint å lese om andres erfaringer. Jeg kommer helt sikkert til å gråte når jeg må gå fra henne, gråter nesten bare ved tanken nå! vi har ikke fått beskjed om å faste, men vi skal være på sykehuset i tre dager og de skal gjøre litt andre undersøkelser også, så kanskje det er dag 2 hun skal i narkose. Jeg skal ringe og spørre om det. Jeg har allerede opplyst om at hun har astma, men skal påpeke det igjen. Blir godt å få det overstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå