Gå til innhold

Valg av kaffemaskin....noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe kaffemaskin, og valget står mellom Senseo eller Dolce Gusto....men hvilken er best og lett å bruke?

Noen som har erfaringer å dele? :)

Helst en som kan dette:

- Bare ett trykk = kaffe

- Lager forskjellige drikker (kaffe,espresso,cappucino,caffe latte)

- Regulerer vannmengden til koppen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det Nespresso som en tingen. Mannen liker å ha valgmuligheter når han lager kaffe.

Skrevet

Då er nok dolce gusto det beste valget for deg av dei to du nevner. Har senseo sjølv, den er god på svart kaffi men lite anna. Kan også berre velge enkel og dobbel kopp, på dolce gusto kan ein regulere vassmengden i koppen .

Skrevet

dolce gusto har jeg, og liker den. du må styre vannmengden selv da. men det kan og være et pluss da du kan velge å ha sterk/mild kaffe ;) finnes også en del å velge i av både varm og kald drikke :D kapslene er vel dyre uansett åssen maskin man har tror jeg. er en 50 lapp for 16 kaffekopper med dolce gusto.

Skrevet

Nespresso ingen kan måle seg.flere bekjente har kjøpt de andre maskine pga pris,men alle har endt opp med og kjøpe nesspresso og bare satt vekk de andre.

Pga dårlig kaffe,kald kaffe,filter blir tett mmmm

Skrevet

Nespresso! Kjempegod kaffe, mange valgmuligheter :)

Skrevet

Ser det er flere som skriver at du må regulere vannmengden selv på Dolce Gusto sine maskiner. Men det gjelder bare en modell, den første som kom. Nå har de en annen modell som man setter inni kapselen, velger like mange striper på kaffemaskina som det er på kapselen og så er det bare å vente til koppen er ferdig:)

Altså, den nye Dolce Gusto er genial! Du får fortsatt stoppa den før den egentlig er ferdig og du kan ha i mer vann hvis du vil det. Men det holder med to trykk, så er kaffen på tur :)

Og det nærmerer seg vel 20-25 forskjelling varianter av kaffe/iste/latte/mocca etc, så utvalget er vel av de beste:)

Skrevet

Nespresso med melkeskummer kan lage forskjellig kaffe.

Den lager den absolutt beste kaffen spør du meg:) anbefales!

Skrevet

Ville ikke kjøpt nespresso.

Der er utvalget begrenset selv om det er mange ulike kaffetyper å velge i. Etter og ha hatt den noen måneder så synes jeg all kaffen smaker likt og har blitt lei.

Så den sisten tiden har den bare stått og støvet ned på kjøkkenet.

Kjøpte meg en tassimo fordi utvalget er bedre med den. Kaffe (bla a evergood), te, kakao, div latte osv. Mye mer fornøyd med den.

Skrevet

Vi har en de longhi maskin . Kjempefornøyd:) det er kaffebønner men kan og bruke ferdigmalt kaffe.

Skrevet

Vi har også en de longhi - den har vi hatt i mange år og den er fortsatt like trofast :)

Jeg liker best kaffemaskinen hvor man bruker bønner eller kvernet kaffe, ikke disse kapslene..

Da kan vi kose oss med en deilig italiensk kaffe en uke, og en kruttsterk etiopisk uka etter!

Latte, cappuchino etc lager vi enkelt med maskinens innebygde streamer..

Skrevet

Vi har hatt Nespresso og Senseo, men nå har vi kaffemaskin med hele bønner. Liker det mye bedre, smaker bedre og man blir lei av de kapslene etterhvert.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Senseo, men den lager stort sett vanlig kaffe. Har også kakao og cappuchino, men de synes jeg ikke er noe gode. Så hvis du vil ha valgmuligheter tror jeg du bør gå for noe annet.

Dolce Gusto har jeg ikke prøvd, men mine foreldre er ikke fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...