Gå til innhold

Hva burde man se og oppleve i London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så drar jeg og ei veninne på tur til London fra fredag til mandag, og hva burde vi få med oss mens vi er der? :)

Kom med tips! Har lest en del, men er også kjekkt å lese erfaringer og tips fra andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat kommet hjem i dag! Oxford street med shopping, picadelly virus med enda mer shopping og mange gode restauranter. Anbefaler dere å ta sånn turistbuss hvor dere kan gå av og på hvor dere vil. Da får dere god oversikt over byen. Madame tussaud må oppleves, men møt opp før det åpner for å unngå veldig kø. Notting Hill var super koselig og ikke glem å gå innom bokhandelen som var med i filmen. Ta taxi til notting Hill! Ellers kjøp dere dagskort slik at dere kan kjøre t banen overalt. Veldig ok.

Skrevet

Mente picadelly cirkus ;)

Kort oppsummert: Oxford street, Notting Hill, turistbuss, madame tussaud, picadelly cirkus, mange fine restauranter....

Skrevet

Veldig enig med Willy wonka!!

Vi tok også slik rundtur med buss:) Det var veldig greit å se litt rundt omkring, og høre litt historie:)

Skrevet

Gå å se musicals. Jeg ble helt hekta for 15 år siden når jeg så Cats. :)

Skrevet

For meg er det Covent Garden som er det beste. Der er gaten med mest skobutikker i hele London, Neal Street heter den. Masse flotte butikker, mat og arkitektur. Kan bruke flere dager der når vi er i London, har lyst å bo der men da blir det mindre penger til shopping :D

Skrevet

Camden Market:) Eksotisk og morsomt. Masse markeder å handle på, mat, kafeer osv

Skrevet

Jeg er enig med de tre siste her. I tillegg vil jeg anbefale lørdagsmarledet i Portobello Road. Kan kombineres med en tur til Notting Hill da det starter der og går laaaangt bortover Portobello Road.

Skrevet

Til shopping anbefaler jeg følgende:

Oxford Street - gjerne den øverste delen mot Marble Arch. (Next, Primark, New Look etc) Ta også en tur ned sidegata Regent Street. Her er alle designerbutikkene, men også den 7-etasjers lekebutikken Hamleys. Kan ikke gå glipp av den.

Ellers anbefales White City kjøpesenteret. Lett å komme seg dit med undergrunnen.

Sightseeing: Ta en rusletur gjennom Hyde Park, se Buckingham Palace, Downing St 10, Big Ben, London Eye etc. alle disse tingene er i relativt nær gangavstand til hverandre, så helt supert å ta en rusletur mellom alle disse.

Ellers er det helt supert å gå på teater/musical. We Will Rock you er helt super, det samme med Wicked og Singing in the Rain. Det er de jeg har sett det siste året :)

Skrevet (endret)

Dropp Oxford Street og Regent Street, ta heller en tur i Kings Road, Marleybone Hight Street og Kensington High Street, veldig hyggelig og ikke bare en million turister som går i kø. Madame Tussauds er egentlig bare kjedelig og masse kø, gå heller en tur gjennom Regents Park, opp langs Regents Canal til Camden, se utsikten over London fra St. Pauls, gå langs elven fra Tower Bridge og mot London Eye, se Londons Aker Brygge i St Katharines Docks, ta en tur til Hampstead for en smak av engelsk småby, gå i Highgate Cemetery og få skrekkfilmfølelsen, spis indisk i Brick Lane, ta et par fredagspils i City sammen med tusenvis av menn i dress, opplev London :-) God tur

Endret av snille-nille
Skrevet

Og vil dere gå litt på pub så gå innom en bokhandel og kjøp siste utgave av London Pub Walks utgitt av CAMRA´s (The Campaign for Real Ale. Det finnes mange utrolig hyggelige puber, men du må ofte inn i bakgatenen for å finne de :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...