Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 ....Sulten på avstand? Er skrubbsulten hele tiden, tennene flyger i vann bare jeg ser mat, magen buler ut og er vanskelig å skjule selv om jeg bare er i åttende uke... Noen som har noen gode råd eller oppskrifter på kalorifattig og mettede mat...
<3 2G <3 Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Kjør på med protein i alle varianter, det gjør deg mett lengre. Det er mitt beste råd.
Fuglemamma <3 Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg spiser! Så lenge du spiser sunn mat og er normalt aktiv skal du spise og kose deg og leve lykkelig som gravid! Amen! Ta deg en smoothie, lag en deilig mangosalat eller bak en rawfoodkake av nøtter, frukt,Cocosa og kakao
4Hjerter Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Hm...i uke 8 jeg og:-) Spiser ofte, men prøver å holde det magert... har erfaring i fra tre svangerskap at det er litt kipt å gå opp for mange kilo i starten... (har allerede gått opp 2kilo) -ihvertfall om du som meg blir på tuppa av å være lubbis;-)
November-spire-79 Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Ja spis mat når du er sulten. Så lenge du ikke spiser usunt trenger du det som du putter i deg. Da vokser babyen og får det så fint Jeg spiser til den store gullmedalje sikkert 10 brødskiver om dagen pluss middag hehe. Er i uke 34+3 og har gått opp 11 kilo Jordmor er fornøyd med det
Jaffs Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Spis havregrøt, det er veldi mettende, godt og sunt Jeg er stappmett i timesvis etterpå
LillePipp Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Sørg for å få i deg både karbohydrater, proteiner og fett når du spiser. Spesielt er proteiner og fett viktig for metthetsfølelsen. Jeg merker enorm forskjell på hvor raskt sulten jeg blir om jeg har spist mat med fett i eller ikke. Egg, avokado og makrell i tomat er supergodt, synes jeg Ellers er jo supper en rett som kan lages mindre kaloritett, og i tillegg er det kjempegodt! Mine favoritter er tomatsuppe (løk, hvitløk, paprika, tomatbokser, buljong og krydder) og grønn suppe (blomkål, brokkoli, erter, spinat), begge kjørt glatte i blenderen etterpå. Tilsett gjerne bønner og kjøtt eller fisk for å få den mer mettende. Et siste tips er laks med blomkål- og ertemos. Fersk laksefilet stekt i ovnen på 225 grader i 8-10 minutter. 1 kokt blomkål i buketter tilsatt 1 pose frosne erter til slutt - most med stavmikser og krydret. Det blir en svær porsjon med så mye grønnsaker på en person, og man holder seg mett lenge (Dessert må alltid til for min del, men det er en annen historie )
November-spire-79 Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Spis havregrøt, det er veldi mettende, godt og sunt Jeg er stappmett i timesvis etterpå Hehe jeg bare gulper av havregrøt men det er jo så godt
LitaPrinsesse2010 + spire12 Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Viktig å holde blodsukkeret stabilt ved å spise regelmessig: frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kveldsmat. Spise grovt og fråts i grønnsaker. Er blodsukkeret stabilt og du spiser godt til alle måltidene vil du ikke bli så veldig sulten imellom måltidene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå