Gå til innhold

Shit, vi bruker sinnsykt mye penger på matvarer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sjekket hva vi brukte i september, kom på 11 000,-! :o Da kommer vaskemidler, dopapir og ellers toalettartikler med i den summen, men allikevel! Fikk litt sjokk. Vi er en familie på 4, jeg trodde vi brukte 8000 og da mente jeg selv at jeg hadde tatt hardt i! Huff.....

Hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne, et og et halvt barn og en baby. medregnet det du sier og bleier bruker vi ca 7000 i måneden.

Skrevet

Jeg fikk også sjokk når jeg regnet på budsjettet. Var vel 3-4000 kroner mer enn jeg hadde trodd.

Skjerpet meg litt, tenkte bare over hva jeg kjøpte, pluss at jeg sluttet å kjøpe godterier og dyre kjeks å servere gjester (kjøper billigmerkene). Kjøper også billigmerker på alt jeg kan. Har ikke tatt en ny sjekk på kontoutskriften nå, men merker at vi har mer penger å rutte med.

Skrevet

Akkurat hva som går til mat og hva som går til annet er jeg ikke helt sikker på... Men alle mine penger inn i mnd går til mat, klær, bensin, bompenger og andre husholdningsartikler, så ca 11000 fordelt på de kategoriene der. Vi er 2 voksne og en 2-åring.

Skrevet

Jeg har spart ekstremt mye penger etter at jeg begynte med ukesmeny og å kun handle 1x i uka! Prøver også å kjøpe ukens joker og andre tilbudsvarer/billigmerker der jeg kan. Handler nå for mellom 700-1000kr i mnd.

Skrevet

Vi brukte 13600 på matbutikken sist mnd. Vi er 2 voksne og en på 20 mnd. Holdt på å svime av når jeg så det.

Skrevet

Her skal det ligge på ca 4500,- i mnd alt inkludert. Har sklidd ut en del pga min elendige matsans for tiden, men er på tur tilbake. To voksne og en på 6.

Skrevet

I september brukte vi 7839,- på matvarer og husholdningsartikler. Har eget kort til mat,og har derfor kontroll :-p. Vi er to voksne, et barn og en baby.

Skrevet

Vi bruker ca 9000 i mnd. To voksne og to tenåringer.

Skrevet

I august brukte vi 17000 i matbutikker. Trodde jeg skulle steile da jeg så det. Vi er to voksne og en treåring som spiser. Babyene spiser ikke ennå.

Skrevet

Vi bruker rundt 7000 på mat i mnd, og er to voksne og en treåring.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

rundt 3700-6000 i mnd. To voksene og to unger (19 mnd og 7 mnd)

Skrevet
I august brukte vi 17000 i matbutikker. Trodde jeg skulle steile da jeg så det. Vi er to voksne og en treåring som spiser. Babyene spiser ikke ennå.

Hva har dere kjøpt da?

Jeg forstår det om dere har kjøpt 2 elsykler på REMA eller noe i den dur, men 17.000 på mat og husholdning? Da kan dere ha holdt noen gedigne fester!

Skrevet

Vi brukte vel ca 8000 før. Men så har vi sjerpet oss litt, og prøver å planlegge og storhandle. Så nå er det ca 6000 kr. Da er det med alt.

Vi er 2 voksne (ene høygravid, og spiser mye for tiden :P ) og 3 barn, der 2 av de er bleiebarn.

Skrevet

I september brukte vi 6 000, i august 5 700. To voksne, ett barn. Fornøyd med det. Bruker mye mindre nå, etter at vi gikk over til middagsmenyer og handle bare en gang i uka, samt at vi nå handler så godt som bare på Kiwi. Sparer mye på det i forhold til Spar, Meny o.l.

Skrevet
Vi hadde et grusomt forbruk til jeg sluttet å kaste mesteparten av maten som var til overs alltid og ikke kjøpe mat som ikke blir spist.

Lager jeg for masse pasta setter jeg det i kjøleskapet i en boks og bruker det senere. Har jeg for masse ris lager jeg noe med det dagen etter el. noe. Lager mindre mat slik at det ikke er så masse til overs alltid, eller gjør omvendt, lager litt ekstra så er det nok til 2 dager. Gjerne med en skive til. Noen dager lager jeg også rett og slett bare billlig middag, suppe, arme riddere, pannekaker el.

Vi sparer i alle fall 1-2000kr i mnd bare på denne tankegangen. Prøver også å handle litt på tilbud og noen produkter kjøper jeg sånne billigere merker.
Skrevet

Vi legger av 10000 i mnd, MEN det inkluderer også turer på bakeri i helgene, mat på feks museum, svømmehall, tusenfryd etc. Bare dagligvarer er sikkert rundt 8000 for vi er stort sett ute og suser både lørdager og søndager. 2 voksne 1 baby og 1 barn. Vi var litt ute av kontroll for noen mnd siden, ble for mye ferskvare fisk og kjøtt ogikke minst babymaten ....... To skjeer og da er 15 kr hive ut vinduet. 2 ganger pr dag x syv dager i uka, pluss masse grøt og et par sånne ellas kitchen greier om dagen...skal vi se...ca 70 kr dagen og så bleier. Kanskje 100 kr dagen på baby. Det har nå blitt havremel grøt med aprikos og svisker, hjemmelagde middager og fruktmoser lagd hjemme. Og bleiekort på Kiwi ;-)

Skrevet (endret)

Vi bruker 8-9000 hvis vi ikke planlegger.

Hvis vi setter oss ned en gang i uka og sjekker hva vi har i fryseren, skapene og kjøleskapet og planlegger ukesmeny bruker vi 4-5000.Altså, det er ikke sånn av vi kun bruker den maten vi har hjemme, men vi sjekker om vi har hvitløk, pasta, kanskje noen kjøttrester til lapskaus i fryseren osv slik at vi ikke kjøper noe vi allerede har.

Endret av Camel toe
Skrevet

Vårt budsjett tilsier 5000 i mnd. Mannen spiser som en forbanna hest og han tar mest av budsjettet. Meg og datteren min på 2 år står for 1/3. Hender at vi bruker 6000 i mnd. Men vi klarer oss ok på det da. Handler endel i sverige og er ferdig med bleiene heldigvis.

men siden jeg er gravid så blir det mer i vente

Men jeg har en venninde som sier de bruker maks 4000 i mnd og de er to voksne og to barn i skolealder. Det høres ufattelig lite ut og nesten umulig. Hva mener dere????

Skrevet
Vi brukte vel ca 8000 før. Men så har vi sjerpet oss litt, og prøver å planlegge og storhandle. Så nå er det ca 6000 kr. Da er det med alt. Vi er 2 voksne (ene høygravid, og spiser mye for tiden :P ) og 3 barn, der 2 av de er bleiebarn.

Hvordan får dere til det? Kan jeg spørre hva dere spiser til middag i løpet av en uke? Vi bruker gjerne 500 kr i uka bare på frukt og grønt :P Trenger sårt og skjerpe oss, men synes det er vanskelig :P

Skrevet

Handler vel for ca 1500- 2000 kr i uken, det blir vel 6000- 8000 kr i mnd. Av og til mer eller mindre. Vi er 2 voksne og 4 barn.

Skrevet

Vi har en egen mat konto med kort til som vi kun bruker til dagligvarehandel. Vi overfører begge 3500 kr når vi får lønninng.

Når vi da skal overføre på nytt igjen neste måned så står det igjen 1000-1500 kr.

Vi handler en gang i uka og er flink å ta ut mat av fryseren, så vi ikke må innom butikken hver dag for å handle inn middag.

Den siste måneden har det gått mer penger for vi er midt i en flytte prosess, og ikke alltid vi har like god tid til å lage middag hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...