Gå til innhold

er det bare kvinner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ofte lar hele livet sitt dreie seg om kjærester/samboer/ektefelle?

Har mange guttevenner som har sine egne liv og gjør ting med vennene sine fordet om de er sammen med noen og har familier.

Jeg har så mange jentevenner som aldri kan gjøre noe pga kjærester etc. De har ikke sine egne liv lenger. Hvis vi skal ha jentekveld er det noen som faktisk må ta med kjæresten sin siden de ikke kan være foruten.

Greit jeg er selv alenemor og skjønner jo at familie tar tid og da jeg var sammen med bf var jeg så ensom at jeg var mye med han siden alle venner var opptatt hele tiden og jeg mistet så mye av meg selv.

Bare lurer på hvis noen av forholdene til vennene mine om de skjønner at de mister venner ved å aldri ha tid..og da ikke har noen å støtte seg på lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Mine venninner kan godt komme seg ut en tur uten gubben. De aller fleste liker det :)

Men så er det også ett par mannfolk i gubbens omgangskrets som forsvant helt da de fikk seg dame. De kunne ikke være med på ting mer, og de sklei mer og mer bort fra resten av gjengen.

Skrevet

Det er ikke sånn her hjemme, men jeg opplever ofte at venninner inviterer til besøk når kjæresten ikke skal være hjemme, eller bare kan komme på besøk eller finne på noe hvis kjæresten også skal gjøre noe. Han gjør på en måte det som passer han, og jentene styres litt av det.

"Morten skal ut i kveld, så jeg lurer på om du har lyst å komme til meg en tur"

"Det passer ikke idag, men på onsdag skal Morten til en på jobben, så da kan jeg finne på noe"

Jeg blir bare oppgitt.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg har så å si ingen egne venner, så her dilter jeg ofte etter gubben :) Men kan jo finne på ting alene eller bare jeg og ungene, så er ikke "avhengig" av ham akkurat.

Skrevet

Ja det er sånn jeg opplever det og. Han skal noe så da kan jeg finne på noe.

Det er aldri noen som kan finne på noe selv om typen ikke skal noe spes.

For en uke siden ca var ei venninne hjemme og hun hadde jo med seg mannen, men siden mannen skulle se fotballkamp med kjæresten til en annen venninne så kunne de finne på noe.

Men denne venninnen har nesten planlagt hele helgen i detalj og har kun 1 time til meg og vi er bestevenner. Jeg har barn så jeg kan ikke alltid følge hennes timeplan og hvis jeg ikke gjør det eller hun er veldig forsinket så får jeg ikke møtt henne...

syns det bare er så trist så det blir litt sånn at jeg ikke gidder meg..

hi

Skrevet

Mange prioriterer kjærestetid og har faktisk ikke så veldig mye behov for venninner etter at de har fått samboer, barn osv. Alle er forskjellige.

Skrevet
Mange prioriterer kjærestetid og har faktisk ikke så veldig mye behov for venninner etter at de har fått samboer, barn osv. Alle er forskjellige.

Skjønner at alle er forskjellige, men med den skilsmissestatestikken som er nå så syns jeg der er litt rart at folk ikke vil fortsatt ha vennene sine.

ikke hi...btw

Skrevet
Skjønner at alle er forskjellige, men med den skilsmissestatestikken som er nå så syns jeg der er litt rart at folk ikke vil fortsatt ha vennene sine. ikke hi...btw

Kanskje de ikke ønsker å bidra til denne skilsmissestatistikken ved å ha kvalitetstid med hverandre istedet for å fly med venninner hele tia?

Skrevet
Skjønner at alle er forskjellige, men med den skilsmissestatestikken som er nå så syns jeg der er litt rart at folk ikke vil fortsatt ha vennene sine. ikke hi...btw
Kanskje de ikke ønsker å bidra til denne skilsmissestatistikken ved å ha kvalitetstid med hverandre istedet for å fly med venninner hele tia?

så med å kutte ut venner så holder man sammen for alltid?

Skrevet
så med å kutte ut venner så holder man sammen for alltid?

Nei, men prioritere kjæreste og familie foran venner.

Skrevet

Hos oss går det begge veier. Vi vil gjerne bruke mest mulig tid med hverandre, men vennetid er også viktig, så her er det ofte slik at når én av oss avtaler å treffe en venn, avtaler den andre det samme. :)

Skrevet

Her finner vi på ting sammen og alene.

Tror jeg hadde blitt tullete om gubben skulle hengt på slep til enhver tid :S

Skrevet

Jeg tenker at det er litt viktig å være individ og ikke bare definere seg som "oss" og "vi".

Etter mine erfaringer, er alene nå da, men tenker litt at jeg vil ha mitt eget liv og venner i tillegg til kjæreste. At man kan gjøre ting sammen med mine venner og hans venner men og kan være for seg selv litt og gjøre ting uten at han må gjøre noe...

Skrevet (endret)

Jeg og min samboer gjør ofte ting hver for oss og sammen. Vi mener at å ha tid fra hverandre er nesten viktigere enn å henge over hverandre hele tiden. Viktig at man fortsetter å være seg sjøl også sammen med kjærsten. Vi har forskjellige interesser som vi bruker tid på hver for oss, og vi har felles interesser som vi bruker tid på sammen. Jeg tror faktisk forholdet vårt er så godt som det er nettopp fordi vi prioriterer litt tid hver for oss i blant. Jeg har venner med barn, og de har som regel alltid litt tid til overs, enten alene eller med barn.

Endret av Scania
Skrevet

Har inntrykk av at man helst vil prioritere kjæresten tidlig i forholdet. Etterhvert har man gjerne ikke det samme behovet og gjenopptar mer og mer aktivitet på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...