Gå til innhold

Dere som jobber 100% og har flere barn/hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og en mann som jobber 100%. Hvordan orker dere dette i lengden, er dere ikke utrolig trøtte hver kveld? Hvordan får dere tid til husarbeid, middag,lek med barna, kjøre til aktiviteter osv...

Jeg jobber nå 60%, og det er mer enn nok. Fantastisk med 2 dager fri, men er ikke arb.ledig av den grunn, men kan ta ting i mitt eget tempo da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Planlegging og struktur i hverdagen :) pluss at husarbeidet får vente ekstra lenge :P Blir nok mye skippertak i helgene gitt. Middag må planlegges og gjøres klart dagen før, klær og sekker til barna gjøres også klart på kvelden, og jeg har satt et tak på Max to dager med aktiviteter til hvert av barna. De skal ha tid til skolearbeid også :) Det meste går når man er innstilt på det :)

Og forresten så hjelper det veldig å være i god fysisk form, viktig å prioritere trening for da har en mer energi i hverdagen :) Jeg trener Zumba to dager i uka, og det er min vitamininnsprøytning ;)

Endret av AnneS
Skrevet

Turnusjobbing! Funker utrolig bra når man har noen fridager midt i uka, og bare deilig å jobbe litt kvelder og netter og...

Skrevet

Det finnes så å si ingen stillinger med min utdannelse som er deltid. Så jeg jobber 100%. Men nå har jeg vært alenemor på fulltid med 100% jobb og kronisk sykdom i 3 år, så det er lettere å ha samboer faktisk. Så her har man ikke noe valg. Er trøtt og sliten og jævlig hver kveld (er gravid i tillegg og ikke i form), men det er noe man Må. :)

Skrevet

Vi jobber 100% begge to.

2 barn.

Har går det i kjøre hjem, lage middag, spise, barneTV/husarbeid, legge minsten, 3 ganger i uken trener jeg mens mannen legger eldste, rydder og vasker kjøkkenet, lager matpakker, slapper av, legger oss.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har bare gjort det en mnd, og jeg er sliten allerede :P glad vi har sommertid og vintertid på jobb!

Skrevet

Akkurat ja, travelt..., dere er gode,men som du sier må man så må man,ingen valg hvis det skorter på det økonomiske. Her jobber mannen mye da, det må han da jeg jobber deltid, men kjenner selv at hverdagen er travel selv om man jobber deltid, men ikke så mye om jeg skulle jobbe 100% da.

HI

Skrevet

Jobber fulltid, er alene med to barn men har "bare" en leilighet på ca 75 kvm å ta rede på :P

Støvsuger på ettermiddagene, rydder når barna har lagt seg. Vi har fast fredagsrutine der jeg henter barna i bhg og på SFO, handler inn mat til helgen, drar hjem, barna rydder rommet imens jeg tar alle de andre rommene, så vaskes leiligheten, vi dusjer, lager god mat og har kosekveld :)

Ettermiddagene går fort da vi ikke er hjemme før ca 16.45. Deretter er det middag, lekser, besøk/ spille fotball/ ute å leker osv. Kveldsmat, kveldsstell og kl 20 er de i seng. Da slapper jeg av, støvsuger/ mopper gulvet og før jeg legger meg rydder jeg så det er shinet på stue, kjøkken og badet.

Man blir vant :)

Skrevet

Her jobber begge 100 %, pluss at jeg studerer 50 % i tillegg.

Jeg vet ikke, vi får det nå til uten at jeg føler jeg sliter meg i hjel. Mannen jobber turnus så han tar det som må gjøres i huset de dagene han har fri på dagen. Ellers tas det litt her og der ettersom det passer. Synes det går helt greit egentlig.

Før jeg begynte å studere på deltid så brukte jeg jo tilsvarende tid på meningsløs surfing eller tv-titting.. :) Føler jeg bruker tiden min mer fornuftig nå.

Skrevet

To stk som jobber fullt, unger og aktiviteter, samt en god del møter for min del, og masse kveldsarbeid i form av retting og forberedelser til ny skoledag.

Vi prioriterer ungene og har få problemer med å få kabalen til å gå opp. Har bl.a. middagsplan og bare det har lettet ettermiddagene masse! Og at vi kun handler en gang i uka, fortrinnsvis på lørdag. Masse tid OG penger spart. Husarbeid tar vi sånn dann og vann, det er ikke så viktig om ikke hele kåken er kjemisk ren og 100 % ryddig til enhver tid. Og jammen meg rekker vi å gå tur med bikkja også, gitt, før godstolen eller dyna kaller. Sliten? Joda, av og til, men ikke mer enn forventet. Godt å bli litt sliten av og til. :-)

Skrevet

Elsker livet mitt, smiler meg i seng og sovner før hodet treffer puta. 4 barn, vi er begge i 100% stilling, jeg i lederstilling. Men begge jobber i 8 til16 jobb. Ungene har 2-3 aktiviteter hver. Vi har våre værv foruten jobb.

Så har vi hunder som trenger 3 turer hver dag...

Ja syns det var tøft i begynnelsen. Nr. 2 og 3 er tette, da hverdagen begynte når tredje var litt over året var jeg sikker på at dette ikke kom til å gå i lengden. Men det ble en vane, og etterhvert elsket jeg det hektiske livet mitt. La inn trening og fikk ennå mere energi :-)

Er så gla vi hoppet i det og at vi har fylt dagene med så mye glede. Vi spiser forresten middag i lag hele familien 6 dager i uka, pluss gjester ungene har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...