Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg må høre om jeg er veldig urimelig eller om det er samboeren min... Vi har to barn sammen. Han har et vikariat 25%, resten på arbeidsavklaringspenger og er hjemme. Jeg jobber 90-100% turnus, varierende fra uke til uke, noen ganger mindre noen ganger mer. Denne uka jobber jeg 6 dager. Problemet vårt er fordeling av husarbeidet. Her en dag kom jeg hjem 23.30 fra jobb, og la meg. Dagen etter sto jeg opp med barna for å levere til skole og barnehage for fjerde dag på rad. Samboeren min hevder i ettertid at han mente å stå opp med barna. Når barna er levert, ser jeg på kalenderen at han har skrevet en "arbeidsfordeling" der det var skrevet annenhver dag mitt og hans navn med instruks over hvem skal tømme søpla, tømme kattedoen og gi katten mat. Noe jeg likte svært dårlig, og jeg skrev ved siden av annenhver dag med henting/ levering/ legging av barn etc... Deretter går jeg til vaskerommet og ser han har lagt sammen kun sine egne klær. Mine og barnas klær henger der fortsatt. Helt riktig at han for det meste tømmer søppel og kattedo. Og det er også riktig at jeg henter og leverer og legger mer enn han. Og så å si alltid så lenge jeg er hjemme. Han gjør disse tingene når jeg er på jobb. Ellers så er det tradisjonell kjønnsfordeling med at han tar plenen, jeg vasker bad, vinduer, soverom, sengeklær. Han lager stort sett middag, det liker han å gjøre. Alt som er av organisering av skole/aktiviteter/bursdager gjør jeg. Jeg handler alt som trengs av utstyr, vinterdresser, sko, og passer på at de har med seg det de trenger til skole etc. Greia er at jeg ble kraftig provosert over at det må markeres og skrives opp på familiekalendern hvem som skal tømme søpla! Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal gjøre det etter jeg kommer fra jobb, når han har vært hjemme hele dagen!! Er jeg helt på bærtur som blir forbannet over dette eller hvordan hadde dere tatt det? Håper på mange svar...
TPK Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg synes dette var litt drøyt av din mann ja. Her hos oss er det naturlig at jeg gjør det jeg klarer av husarbeid nå som jeg har permisjon, og så krangler vi om resten, hehe... Når han skal ha pappaperm forventer jeg middag på bordet og rent hus, akkurat som han får. Kanskje på tide med en skikkelig samtale om dette, og ikke bare skrive beskjeder til hverandre?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Den som jobber minst utenfor hjemmet skal bidra mest hjemme. I mine ører er det ganske så innlysende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå