Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er sikkert megadum.. Når man har født har livmoren vidd seg ut og renselsen renner ut i både klumper og mengder uten at det gjør vondt. Hvordan blir det hos dere som ikke har hatt veer? åpner legene livmorhalsen? Får dere små rier? Vondt? Jeg tenker bare på det fordi jeg selv kan få litt klumper under mensen og da etter at jeg har hatt vondt på forhånd(ser et mønster). Men disse klumpene er små i forhold til det som kan komme ut etter fødsel da. Hva med etterrier i keisersnittsåret? Verre enn vanlig fødsel?
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Hadde hverken kynnere, veer eller etterrier. Alt kom ut som det skulle av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Det renner ut akkurat som mensen, det er åpning nok der til det. Merket ikke noe til noen etterrier, men hadde sinnsykt vondt i magen, tok tid før livmora trekte seg sammen. Såret var ekstremt vondt første uka, veldig vondt andre og så gikk det sakte men sikkert over. Renselsen varte i 9 uker.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har to ks, og alt rant fint ut begge gangene. Det var verst den første gangen mtp klumper , men det kan være fordi livmoren ikke ville trekke seg sammen. Hadde ingen smerter i ettertid pga blødningene. De sier visst at det er mer vanlig å få etterrier med nr 2. Kjente ingenting første gang, men andre gangen var de ganske så vonde. Spesielt da jeg ammet.
Tauriel Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Fikk vel noen rare mensensmerter dagen etter, men resten rant fint ut Det er jo litt åpning slik at det renner ut sev om man har hatt keisersnitt. Tenkte på det samme når jeg gikk gravid. Ble keisersnitt på meg uten noen salgs form for rier. Etter på ble det som om jeg fikk en laaaaaaaaaaaang og blodig mensen, hadde mest vondt i såret.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Har hatt både vaginal fødsel og ks, blødde like mye syns jeg å huske. De åpner ikke opp noe nei Tja, jeg hadde ikke noe særlig "menssmerter" etter fødselen ved vaginal egentlig..ikke ved ks heller utenom plagene ved å bli operert da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå