Gå til innhold

Konisering, noen som har vært gjennom dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!! Har akkurat fått vite at jeg må koniseres. Ikke fått annen info enn at det skal gjøres på poliklinikken i lokalbedøvelse. Gruer meg så sinnsykt og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Noen som har vært gjennom dette og kan si noe om det? Helst oppmuntrende ord... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette er ikke farlig og det verste med operasjonen for oss var 5 uker med sexforbud. Etter inngrepet har celleprøvene mine vært fine. Og ingen problem med sex eller svangerskap etterpå. Går så fint skal du se. Tenk positivt at du slipper narkose og alt det innebærer. Lykke til :D

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Enig, det er ingenting å grue seg til, og det er over før du tror de har startet! Det verste for min del var og gå og vente på resultatet, samt at når de fikk det, ble de usikre på om de hadde fått med alt, og jeg måtte ta en ny utvidet celleprøve. Men nå ser alt bra ut! :D

Skrevet

Åå tusen takk dere :) nå er jeg litt beroliget. Biopsien jeg tok tidligere var så himla vond, like før jeg besvimte!! Reiste dere rett hjem etterpå? Det er ingen forberedelser? Veldig glad jeg slipper narkose ja, da hadde jeg vært enda mer nervøs, slev om det hadde vært deilig å ikke kjenne noe når de holder på neddi der ;)

Skrevet

Bioposen er hundre gang verre! Jeg lå på sykehuset det jeg måtte før jeg dro, var øm og slapp noen dager, men gikk stort sett fint. Lurt å høre. Hva legen sier om hva som er fyfy og ikke. Setter de bedøvelse så kjenner du det ikke, men de setter ikke den for biopsien. Jeg trodde jeg skulle dø selv da de tok den.... Pul til du nesten dør, for det blir ikke lett å ikke ha penetrering på laaaang tid, om du har partner så klart ;-) vi holdt oss ikke og jeg fikk betennelse og det er vondt det!

Skrevet

Godt å høre det ikke kan måle seg med biopsien!! Da tror jeg nesten jeg hadde bedt om narkose om jeg måtte opplevd den smerten en gang til. Tar inngrepet lang tid? Må man ligge litt på sykehuset etterpå før man får dra hjem? (kan jo selvfølgelig ringe sykehuset og høre, men er så greit å høre andre pasienters erfaringer) .. :)

HI

Skrevet

Siden jeg hadde narkose se det vanskelig å si, men regn en hel dag for sikkerhetskyld.

Skrevet

Flere som har gjort dette i lokalbedøvelse?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Åå tusen takk dere :) nå er jeg litt beroliget. Biopsien jeg tok tidligere var så himla vond, like før jeg besvimte!! Reiste dere rett hjem etterpå? Det er ingen forberedelser? Veldig glad jeg slipper narkose ja, da hadde jeg vært enda mer nervøs, slev om det hadde vært deilig å ikke kjenne noe når de holder på neddi der ;)

Første biopsien (det jeg kalte utvidet celleprøve) var vond ja, men det gikk greit når jeg hostet i det hun tok prøvene, da blir det faktisk mindre vondt! Måtte hoste litt hardt da. Selve koniseringen var i forhold til dette piece of cake, kjente bittelitt når de satte bedøvelsen (hostet da også tror jeg) men hadde fått en valium og paracet pluss voltaren på forhånd, så det gikk heeelt fint :P inngrepet tok mindre enn ti minutter, etterfulgt av kaffe og smørbrød, og så var jeg good to go! Litt småslapp og uggen resten av dagen, men ikke spesielt vondt. Når du får bedøvelsen får du skikkelig hjerteklapp pga adrenalinet i bedøvelsen, men dette er ikke farlig og gir seg i løpet av kort tid ;)

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Takk for svar :) da skjønner jeg at når jeg overlevde biopsien overlever jeg dette også!! Skal bli godt å få d overstått!! :D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...