Gå til innhold

Har dere kredittsjekket dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan jo gjøre det gjennom en sms..

Om man sender db fødselsnummer - til 2272, så får man en sms tilbake fra soliditet, hvor de har kredittsjekket deg..

Jeg har aldri hatt betalingsanmerkning, og har fast inntenkt, men scorer allikevel bare 45 av 100...

Hvorfor? Hva får dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du kanskje lav inntekt eller lån

Skrevet

ok.. jeg har bare 100.000 i lån, men tjener 380.000 brutto ca.. HI

Skrevet

Har vist ikke registrert tlf nr mitt så far rapporten i posten. Så kjedelig å ikke få svar med en gang.

Skrevet

Det er mye som spiller inn annet enn økonomi, Det går på statistikk og blir gjerne vudert etter kjønn, alder, bosted osv.

Skrevet
:o Fikk 21 av 100 jeg. Det var da veldig dårlig..men har ganske mye lån i forhold til inntekt.
Skrevet

Herregud.. Jeg fikk bare 11! Kan jeg noengang få lån med denne summen da?!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kom forresten på at jeg har fått en sånn kredittsjekk i posten en gang uten at jeg hadde bedt om det. Kan det være at noen har sjekket meg?? sto ikke noe avsender eller noe

Skrevet
Kom forresten på at jeg har fått en sånn kredittsjekk i posten en gang uten at jeg hadde bedt om det. Kan det være at noen har sjekket meg?? sto ikke noe avsender eller noe

Det skal stå på kredittsjekken hvem som er oppdragsgiver

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det skal stå på kredittsjekken hvem som er oppdragsgiver

Ja, det har jo alltid gjort det før. Hmm, ja ja. Lenge siden altså, bare kom til å tenke på det nå

Skrevet

"Hele tiden" føles det som ;) Vi bygger hus, og da må vi ha byggekontoer mange ulike steder og blir kredittsjekket hvert sted. Har ikke prøvd det som du forslår da, men vet at jeg er ganske kredittverdig.

Skrevet

Haha, jeg fikk 26. Har kanskje 200 000 i lån med bilen og studielånet. Har en gammel inkassosak som skjedde pga rot med adresseendring ved flytting (var også oppgitt i sms). Står likevel "god kredittverdighet". Noen som jobber med dette som kan fortelle mer om hva som er bra og dårlig score?

Her er ulike ting som spiller inn på scoren:

- Lønn de tre siste årene, samt stabiliteten av inntekten (har vært student to av disse årene med rundt 120 000 i inntekt, har 415 000 nå)

- Gjeld

- Formue

- Barn

- Alder, lavere alder, lavere score (Jeg er 24 år)

- Hvor i landet du bor (Heldige meg bor i Nord-Norge, nederst på rangsstigen ;) )

- Betalingsanmerkninger

- Om du flytter ofte er dette negativt

- Overtrekk av konto

- Sene innbetalinger av regninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...