Gå til innhold

Sjukmeldt i permisjonen - hva da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon, men på nyåret skal jeg inn å operere og kan bli sjukmeldt så lenge som en mnd. Hva skjer da? "Mister" jeg da den permisjonstiden?

I tillegg vil jeg ikke klare å ta meg av den lille. Har far da krav på å bli sjukmeldt også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er sykemeldt kan far ta over permisjonen den måneden. Du vil ikke få den igjen, men far får på den måten en måned mer. Totalt sett blir antall permisjonsuker det samme.

Skrevet

Ok. Kom plutselig på at nav har slik en fin chattefunksjon der man kan spørre om alt angående permisjone, så jeg gjorde det. Fikk som svar at far kan enten ta over permisjonen, eller jeg kan få permisjonen utsatt. Måtte bare ha dokumentasjon fra lege på situasjonen.

Skrevet

Viktig at det står spesifikt at du er for dårlig til å ta vare på barnet. Jeg måtte sende inn 2 brev til nav på grunn av det manglet akkurat den setningen i det første brevet/sykemeldingen.

Skrevet

Okei. Takk for tips! :)

Skrevet

Jeg ble ryggoperert i forrige permisjon og fikk min permisjon forlenget med 8 uker. Fikk litt hjelp av familie ol så mannen min "slapp" og ta over permisjonen min. Slik at vi kom oss nærmere bhg start uten ulønnet permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...