Solskinnsbolla Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er i permisjon, men på nyåret skal jeg inn å operere og kan bli sjukmeldt så lenge som en mnd. Hva skjer da? "Mister" jeg da den permisjonstiden? I tillegg vil jeg ikke klare å ta meg av den lille. Har far da krav på å bli sjukmeldt også?
2010 Mammaen Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis du er sykemeldt kan far ta over permisjonen den måneden. Du vil ikke få den igjen, men far får på den måten en måned mer. Totalt sett blir antall permisjonsuker det samme.
Solskinnsbolla Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2012 Ok. Kom plutselig på at nav har slik en fin chattefunksjon der man kan spørre om alt angående permisjone, så jeg gjorde det. Fikk som svar at far kan enten ta over permisjonen, eller jeg kan få permisjonen utsatt. Måtte bare ha dokumentasjon fra lege på situasjonen.
2010 Mammaen Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Viktig at det står spesifikt at du er for dårlig til å ta vare på barnet. Jeg måtte sende inn 2 brev til nav på grunn av det manglet akkurat den setningen i det første brevet/sykemeldingen.
Endelig ny spire i magen Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ble ryggoperert i forrige permisjon og fikk min permisjon forlenget med 8 uker. Fikk litt hjelp av familie ol så mannen min "slapp" og ta over permisjonen min. Slik at vi kom oss nærmere bhg start uten ulønnet permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå