Gå til innhold

Bilyd på hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag og fikk vite at jeg har en svak bilyd på hjertet. Noen som har hatt det og som kan fortelle meg hva det kan være? Skal på ultralyd av hjertet om 3-4 måneder, og må avbryte prøving på å bli gravid til dette er sjekket ut... Utrolig kjedelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mormor hadde bilyd på hjertet og hos henne var den ene hjerteklaffen liten, dvs ikke helt utviklet. Hun hadde gått hele livet uten å ha plager, men det var nok fordi hun aldri har hatt et fysisk aktivt liv. Da ville hun nok kjent det.

Er visst en enkel kikkhullsoperasjon gjennom lysken for å få ordnet det :-)

Skrevet

eldste min er født med bilyd. de sa at det er veldig mange voksne som har det , uten å vite det, siden det ikke har vært noen bekymring om det.

hos min eldste, så er det pga et lite hull i hjertet. det er så lite at det itte trengs å gjøre noe med.

det er som #2 sier, de fleste operasjonene tar de gjennom lysken når de er så små at de itte har vært oppdaget før

Skrevet

Jeg fikk samme beskjed på min første sv.skapskontroll. Men ultralyd av hjertet viste ingenting galt.

Skrevet

Takk for svar! Håper det ikke er noe alvorlig.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hei!

Jeg har også en bilyd på hjertet, men det er ikke farlig. Hjerte lager bare litt ekstra "swoshe-lyd" når den skal skyte/pumpe blodet ut fra hjertet eller noe sånt.. (Etter legen sa "det er ikke farlig og du kan fint leve med det" så blokka jeg ut, fikk ikke med meg resten av hva han prøvde å forklare) :P

Jeg gikk bare med EKG apparat i et døgn, samt tok ultralyd av hjertet, noe mer trengte jeg ikke gjøre..

Lykke til, håper det ikke er noe alvorlig, HI :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...