Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Dersom man har ubeskyttet sex med en som har klamydia, blir man smittet uansett da? Eller kan man vær heldig?
mrsrogaland. Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Statistisk sett så vil 1 av 5 som har samleie med en smittet person få klamydia.. Så nei, det er ikke sikkert du har det. Men husk at det er utrolig viktig at du får sjekket deg hos lege!! Klamydia er ikke noe å tulle med, og du kan risikere å ikke kunne bli gravid, magesmerter osv..
kosemamma<3 Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Og har du fått det, så tror jeg det bare er en pille (eller to?) som en engangsdose, så er det hele overstått.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 sjekk deg, så det ikke går utover fruktbarheten din,
mrsrogaland. Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Om du er gravid, så må du ta piller i 2 uker, tror jeg. Men om du ikke er gravid, så er det bare en eller to piller som du må ta, og unngå å ha sex i en viss periode. Når du har gjort det, så er du klamydiafri. Kjempeenkelt, og verdt det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Håper ikke det er så lett å bli smitta, er livredd for at jeg er smittet og at jeg har smittet mannen min. Venter bare på å ta testen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #7 Skrevet 3. oktober 2012 Hi her. Jeg fikk beskjed av legen i dag om positiv klamydia test. Jeg har hatt sex med 3 stk de siste 6 mnd, så lurte på om at jeg måtte si det til dem.. Apotek dama mente at dersom du har ubeskyttet sex med en som har klamydia, så får partneren det og, selv om det bare er en gang. Er visst utrolig smittsomt...
mrsrogaland. Skrevet 3. oktober 2012 #8 Skrevet 3. oktober 2012 Hi her. Jeg fikk beskjed av legen i dag om positiv klamydia test. Jeg har hatt sex med 3 stk de siste 6 mnd, så lurte på om at jeg måtte si det til dem.. Apotek dama mente at dersom du har ubeskyttet sex med en som har klamydia, så får partneren det og, selv om det bare er en gang. Er visst utrolig smittsomt... Har du hatt sex med 2 andre enn mannen din? Vet han at du har vært utro, eller har du ikke fortalt det heller? Jeg prøver ikke å dømme deg, men å hjelpe deg. Jeg kjenner noen som var i nøyaktig samme situasjon som deg. Utrolig dumt av deg, men det vet du sikkert. Og om legen påviste klamydia, så vil jeg absolutt annbefale deg å fortelle det til de du har hatt sex med, slik at de ikke risikerer å gå med det lenge, bli barnløs osv.. Hva skal du gjøre i forhold til mannen din? Vil nok tro han har det, ja. Er ikke helt sikkert, men jeg tipper det...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #9 Skrevet 3. oktober 2012 Hi her. Neida, jeg er singel så har ikke vært utro
Mamma4livet Skrevet 3. oktober 2012 #10 Skrevet 3. oktober 2012 Hi her. Neida, jeg er singel så har ikke vært utro Anonym 6 er altså ikke deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå