Gå til innhold

Positive ting om svigermor.

Anbefalte innlegg

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Ser den andre tråden og blir litt skremt over hva andre har som bestemor til sine barn.

Tror jeg vant lotteriet når det gjelder svigermor.

Hun må riktignok inviteres for å komme på besøk. ( redd for åbtrenge seg på siden hun bare er farmor) Veldig rar tanke, men hun har sikkert hørt det fra noen hun jobber med.) men har klart og trumfet igjenom at vi eller i hvertfall poden skal se henne helst hver uke, men minst hver 14 dag da jeg er vokst opp med tette bånd til besteforeldre.

Hun tar seg fri for å hjelpe med bryllupet.

Sier aldri nei hvis vi spør om barnevakt.

Aksepterer alt vi avgjør om barnet.

Har tid til sin sønn.

Aksepterte meg med åpne armer fra første stund. ( nå er jeg selvfølgelig feil fri, men alikavel godt å føle seg velkommen.)

Hun digger å pynte huset sitt med dyre figurer. Hennes samboer digger det ikke, men pytt pytt.

Hun er bare glad og morsom bestandig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor er også bare god! :)

Ho vil heller ikke trenge seg på, så vi må invitere ho eller oss selv ;) når lillemann ble født vasket ho ned hele leiligheten, og fyrte opp ovnen så det skulle være godt og varmt til vi kom hjem (midt i desember og en uke før vi fikk varmepumpa på plass ;) ). Da vi kom inn døra hilste ho på mini, også gikk ho så vi fikk være i fred og kose oss.

Jeg kan dra på besøk uten samboer så sitter vi og skravler :)

Vi har hatt våre uenigheter vi også, men det går fort over :) og vi har et så godt forhold at noen uenigheter en sjelden gang ikke har noe å si ;)

Skrevet (endret)

Har nok vunnet jackpoten jeg også :)

Mine svigerforeldre kommer aldri uanmeldt (dette gjelder også andre,da dette er noe vi ønsker, men aldri har måttet si rett ut).

De inviterer oss (noen ganger meg alene) på middag. De inviterer noen ganger seg selv på middag til oss etter å ha fått bekreftet at vi vil dette, og tar med seg alle ingredienser.

De skal betale hele bryllupet vårt!

Vi får hele tiden gaver til baby, som kommer i mars.

De behabdler meg som en datter.

De er gladelig fast barnevakt (gjerne daglig, så her er det opp til oss).

De hjelper oss med alt. Svigerfar har henger, han hjalp oss å hente nye møbler, ny fryser og vaskemaskin, ny ytterdør, ting vi ikke får inn i bilen selv :)

Ja kunne fortsette i det uendelige, men blir kjedelig for dere ;)

Jeg er i hvert fall heldig :) men så skal det sies at det er de også ;) ;)

Endret av håpefull<3
Skrevet

Jeg har også en super svigermor:)

Hun stiller opp som barnevakt, tviler ikke på våre avgjørelser, gir oss klemmer og forteller hvor glad hun er i oss, hun tilbyr seg å bake og lage mat til oss, hun kjøper klær og ting til barnet og mye mer:)

Har faktisk ingen ting jeg kan klage på:)

Vi er heldige:)

Skrevet

Jeg har vært veldig heldig også :) kommer faktisk bedre overens med svigermor enn mamma :P Var nylig på en hel shoppingdag med bare svigermor, veldig trivelig :)

Skrevet

Min svigermor er fantastisk. Hun har stillt opp for oss når vi har trengt henne. hun er støttende og rett og slett snill.

Skrevet

Jeg har ikke svigermor, men jeg har en farmor til mitt barn som jeg opplever både fine ting og mindre fine ting sammen.

Hun elsker barnet mitt. Jeg ser det. Men hun preges av at hun ikke får se barnet mitt ofte nok. Så det blir endel prøving og feiling. Hun elsker å shoppe til barnet mitt. Så da slipper jeg. Selv om jeg shopper allikevel :)

Jeg tror hun vil gjøre alt for mitt barn.

På den andre siden så er hun litt av en dramaqueen. Tror ikke hun var spesielt glad for at det var meg som ble hennes barnebarns mor. Hun har flere ganger prøvd få meg til å gjøre det hun vil ang mitt forhold til hennes sønn. Og der ramla hun helt utpå. Skjønner hun var desp.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

De stiller alltid opp om det er noe, uansett hva det skulle være :)

Lager hjemmelaget saft til oss *nammm*

Strikker og hekler til barnebarnet sitt :)

Baker ofte masse godsaker som vi får :)

Skrevet

Jeg har også verdens beste svigermor (og svigerfar), de behandler meg som en datter, stiller opp, ja.. you name it :) De bor 5-10 min gange unna, men står ikke på døra i tide og utide, jeg kan fint dra på besøk eller ha besøk av de alene :) Da vi fikk minstemann en mnd for tidlig og ikke hadde gjort klart noe, så kom svigermor og vasket huset og klærne så vi skulle slippe å styre med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Svigermor var til og med på ordinær ul da mannen ikke kunne, og svigerfar har vært med på svangerskapskontroll. Jeg er såpass glad i de at jeg fint kunne forblitt gift med mannen bare for å beholde de :P Ikke at jeg har noen planer om å gå i fra mannen i første omgang ;)

Skrevet

Juuhu min svigermor tar de tre elste barna hele helgen. Er over ett halvt år siden sist men nok til at hun får skryt av meg :-)

Skrevet

Jeg har en veldig god svigermor! Hun pleier å passe dyra våre når vi er borte, serverer alltid noe godt når vi kommer på besøk, ordner massevis av fine gaver til oss osv... Hun har aldri sagt noe stygt til meg, eller til mannen min som jeg vet om. Og hun er kjempestolt over å være bestemor!

Skrevet

Har fått verdens beste svigermor og svigerfar. Jeg hadde en sønn fra før når jeg ble sammen med samboeren min og de aksepterte meg fra første dag. Han kaller de nå for bestemor og bestefar :) hun inviterer oss stadig på middag, hun stiller opp når som helst uansett hva det gjelder osv.

Det er min mor som er svigermor fra helvete :P hun og samboeren går overhodet ikke overens.

Skrevet

Jeg har også en super svigermor (og svigerfar). De behandler meg som deres datter.

Svigermor er veldig glad i barna våre. Dessverre bor de på en annen kant av landet.... :(

Når vi er sammen så lager hun mat, elsker å kjøpe ting og klær til de OG til oss. (kan bli litt mye faktisk....)

Hun roser meg ovenfor venninner og familie og får meg til å føle meg vel i hennes selskap.

Vi krangler kun om en ting og det er bruk av penger. Når de er her så vil hun betale alt! Noe vi synes blir helt feil. Jeg kan ikke gå i butikker med henne uten at hun maser om å få kjøpe ting til meg. Hun er jo bare snill da. :)

Skrevet

Har verdens skjønneste svigermor :)

Jeg har to barn fra tidligere, og samboer har en. En gang vi alle var i byen så spurte en dame, er dette dine barnebarn? Ja, sa hun alle tre er mine :)

Hun tar mine to som sine, og de kaller henne farmor :)

Hun presser seg ikke på, og er bare skjønn :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Så og si ALT er positivt med min svigermor! :-D Hun har blitt som en venninne for meg.. Joda, vi har diskutert oss blå over navnet på jentungen her i huset, og ang at samboer/sønn deltar i husarbeid ol, men det er sjeldent, vi kan lett finne på å ta turen over til hverandre (bor 1 km unna hverandre) bare for å slå av en prat :) Alt i alt, jeg er EKSTREMT heldig med min svigermor <3

Svigerfar derimot.. Det er en annen sak :-p

Skrevet

svigermor er ikke interessert i oss..

MEN,, bestemor til de to eldste (ble aldri gift, men hu er jo svigermor uansett..) hu er gull verdt :) Har ikke vært svigerdattera hennes nå på 9 år, men hu tar ofte kontakt over sms for å høre hvordan det står til, hjelper meg hvis je ber om det, i sommer var vi tilfeldigvis på ferie samtidig 50 mil unna der vi bor, og hadde en kjempekoselig uke. hu har jo ny svigerdatter, men sier ofte at hu aldri kommer til å slippe meg <3

Skrevet (endret)

Jeg har en svigermor fra himmelen.

Hun er selv bevisst på at han ikke er en liten gutt lengere, og at han er min mann. Det syntes jeg er stort av henne.

Hun hjelper til masse med alt vi måtte trenge. Kjøper ting til gutten vår og hjelper til økonomisk om vi sliter. Hun tilrettelegger alt for at gutten vår skal ha det godt, og at jeg skulle ha det godt i svangerskapet. Når jeg står opp om mårran kan jeg finne nybakt brød ute på døra, som hun har levert når hun skal på jobb, fordi hun vet at jeg er så glad i brødene hennes. Hun setter oss som første prioritering og er veldig klar på at jeg er en stor del av familien dems, og gjorde alt for at jeg skulle føle meg velkommen. Hun er raus med komplimenter, og jeg stoler veldig mye på dømmekraften hennes og det hun kan om barn. De stiller gledelig opp som barnevakt. Hun er rett og slett fantastisk, og jeg har ikke et vondt ord å si om henne. Setter stor pris på henne, og er overlykkelig for at jeg er så heldig å ha henne som svigermor! :D

Svigerfar er av samme kaliber. Rett og slett fantastisk!

Endret av mrsrogaland
Skrevet

Hun bor 10 timer unna :P

Hun er ikke noe svigermonster, og det er koselig når de kommer på besøk. Men det passer meg helt fint at det ikke er hver andre uke :)

Skrevet

Min er bare herlig. Hun sender pakker med diverse ting som hjelper oss økonomisk og som gleder oss veldig. For eksempel har jeg de siste årene fått flere par vintersko, jakker, kåpe, og diverse pene klær jeg aldri kunne unnet meg selv. Sminke, kremer og sånn også. Til og med pelsjakke til mange tusen fikk jeg. Mannen får også litt klær, selv om hun skjemmer meg bort mye mer enn han. Gutten vår overøser hun med tøy, leker, bøker og alt vi måtte trenge. Eller som hun mener vi trenger da, for hun er også fæl til å kjøpe uten å bry seg med hva vi mangler. Tidligere i høst fikk vi to sett regntøy, selv om vi hadde fra før, og egentlig trengte ulltøy. Og spør mannen om hun kan se etter en hvit skjorte, kommer det gjerne en blå bukse. Men aldri om vi klager. :) Man skulle tro hun var rik, men det er hun ikke. Bare shoppingavhengig og veldig snill. Hadde ikke svigerfar passet litt på, hadde hun nok kunnet shoppe dem ut av hus og hjem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...