Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Sitter og venter på i innkalling til operasjon av mandle og evntuelt polypper. Poden har bare såvidt blitt et år, og vi har fått beskjed om han egentlig er for liten, men de er så store at de bare må ut så fort som mulig. Vi har blitt forespeilet at det blir tøffe uker i etterkant av operasjonen, på grunn av sårhet ol. Han er jo så liten og kan jo ikke akkurat forklare hvorfor det er vondt. Noen her med erfaringer med små barn, som har fjernet mandler? Og hvor lang tid det tok for de å " komme seg" igjen etterpå?
JØBEN Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Min fjernet de da han var fire år. Her får de ikke operere før det. Vi var hjemme fra bhg i to uker. Det var tøft i begynnelsen. Han klarte hverken å spise eller drikke. Kunne heller ikke spytte, så det ble litt sleving. Is er en fin ting.... Saftis. Vi var inne morgenen, narkose, operasjon, og hjemme igjen etter to timer. Det går nok bra. Lykke tilll
attpåklatt 75 Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 fjernet polypper når han var nesten tre år.. gikk greit. i farta etter ett døgn .. skal fjerne mandlene neste uke, gigantiske!! blir kvalt om natta, så det er mulig de "bare" skjærer bort litt av str siden han aldri har noe betennelse i de. regner med at dette blir litt vondere, siden det er større saker
attpåklatt 75 Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 fjernet polypper når han var nesten tre år.. gikk greit. i farta etter ett døgn .. skal fjerne mandlene neste uke, gigantiske!! blir kvalt om natta, så det er mulig de "bare" skjærer bort litt av str siden han aldri har noe betennelse i de. regner med at dette blir litt vondere, siden det er større saker nå fyller han forresten 4 noen dager etter operasjonen
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Her er egentlig grensen 3 år, men minsten er faktisk så ille at de er redd for utvikling kjevestilling ol hvis han får gå med de lenge. Har sliti veldig siden han ble født og har vært innlagt på sykehus flere ganger fordi han rett og slett får pusteproblemer når de blir betente og hovner opp. utifra hva jeg forsto på øre, nese, hals spesialisten, så er det vist ikke gjort på så små så mange gangene, så vi får 2-3 overnattinger på sykehuset. Det er betryggende! Og selv om minsten får det mye bedre når alt er over, så må jeg inrømme at jeg gruer meg litt til denna "sjauen" HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Min fjernet polypper da han var 2,5 fordi han snorket slik. Var ikke noe problem og dro hjem samme dag. Resultatet av for tidlig fjernet polypper var kronisk store mandler som førte til at han nesten ikke spiste eller snakket. Dette kan komme når polyppene fjernes for tidlig. Han fikk fjernet mandler noen måneder før han ble tre år grunnet dette selv om grensen her var 3 år. Han var hjemme dagen etterpå og fin i formen fra dagen etter det. Men jeg hadde hatt STORE kvaler med å fjerne de på en på 1 år.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #7 Skrevet 3. oktober 2012 Hva får de av smertestillende? Stikkpiller?
Ladybugg Skrevet 3. oktober 2012 #9 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg mener her skal du høre på ekspertisen (øre nese hals legen) hva de anbefaler. Det er en grunn til at han blir henvist til en operasjon i så ung alder. Han vil få stikkpiller som smertelindring. Lykke til Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #10 Skrevet 3. oktober 2012 Vi fikk stikkpiller og det er jeg glad for. Tror ikke vi hadde klart å fått i han noe anna.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #11 Skrevet 3. oktober 2012 Så fint med litt tilbakemeldinger tror nok at spesialisten vet hva han prater om, og er ikke noe tvil om at poden får det bedre når de forsvinner. Håper ikke ukene etterpå blir så ille som jeg frykter. Takk for lykkeønskninger! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå