Gå til innhold

Varmt undertøy som ikke er ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva slags undertrøyer og stillongser anbefaler dere når 4-åringen ikke kan bruke ull innerst mot huden? Det finnes vel noen gode typer superundertøy tror jeg, men har ingen erfaring ennå. Favoritter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har en 3 åring som har vært allergisk mot ull fra fødselen av.

Løsningen har vært å kjøpe dobbeltvevet ulltøy. Dvs et tynt bomullslag intil huden og ull ytterst.

Han har holdt seg god og varm, og ikke blitt svett eller klam.

I tillegg kan du bruke superundertøy( div microfiber, ) og f.eks fleece ( bare ikke ull-fleece da )

Skrevet

Takk- har du noen merker du kan anbefale også?

Skrevet

Jeg anbefaler ikke å bruke klær med bomull innerst, da bruker du mye penger på noe som egentlig er bortkastet. Med bomull innerst mister ulla egenskapene den har til å holde varmt selv om det blir vått og du kan like gjerne bruke en mye billigere, helt vanlig bomullsgenser innerst med ull mellomlag utenpå. Det er også vanskelig å vaske kombinert ull og bomull ordentlig fordi bomullen må ha sterkere varme enn ulla tåler for å bli ordentlig ren.

Det finns også en del ull med superundertøy inni, det har vi brukt en del. Bla har devoll en variant av dem som vi har vært veldig fornøyd med. Ulempen med den ulla er at ettersom den er tolags, så er den veldig varm og for vår ene sønn har det fungert bra når vi kun skal være ute, men dårlig i barnehagen hvor han også må gå inne med det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...