TrymTroll Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Nå sier de det går lus på skolen, fant ikke lappen før etterlegge tid, og mor til ei vininde som overnattet her ringte å sa de hadde funnet luse egg i håret til vinnina hennes! Og vi kammet oss, fant noen hvite flak i håret mitt som kanskje kunne være lus, men kanskje flass? har flasset siden jeg ble gravid.... og i håret hans fant jeg også sånne, og kanskje sagflis(han er snekker) Hvordan ser vi at det er lus? Og hva skal jeg gjøre da? Jeg kan jo ikke bruke sånn luse shampo!!?
Gegs Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Bruk lusekam og gre over hvitt papir eller over vasken. Her må vi også finkjemme for lus, har gjort det i en ukes tid nå, men heldigvis ikke funnet noe enda. Var på apoteket å kjøpte et lusemiddel, men fikk beskjed om å ikke bruke det om vi ikke fant noe. Så det er ikke blitt brukt enda. Om du er gravid så finnes det et middel du kan bruke uansett, spør om råd på apoteket!
verdens heldigste mamma Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har ikke sett lus selv, men de som har hatt det i hus sier at man ikke er i tvil om at det er lus hvis man faktisk har det. Eggene er runde og sitter som perler på hårstråene, og lusene kan man se at krabber. Hvis det ser ut som flass, er det nok flass. Sies det!
TrymTroll Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2012 Var iallefall ikke noe tvil om at minste jenta hadde det! Å herregud sÅ ekkelt! Hva gjør jeg nÅ?? Var pÅ apoteket, de sa at de ikke hadde noe jeg kunne bruke?? Jeg vurderer Å reise til mamma en ukes tid jeg!?! Nesten bedre det, enn at jeg gÅr her Å har angst for hu!
Gegs Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Merkelig.. Jeg var på apoteket å fikk anbefalt en shampo som heter Linicin (blå pakke). Den er mildere og kunne jeg både behandle mini med og meg selv, og da sa jeg ifra at jeg var gravid.
TrymTroll Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2012 Vel, kanskje jeg bør spørre engang til da, har googlet litt nå. det er visst annet man kan bruke, men det har bare ikke så god virkning. Uff, detta passar skikkelig dårlig kjente jeg. Er sykemeldt og er jo allerede avsosial nokom jeg ikke skal bli bura inne her med lus i tillegg... :-( :-(
TrymTroll Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2012 Vel, kanskje jeg bør spørre engang til da, har googlet litt nå. det er visst annet man kan bruke, men det har bare ikke så god virkning. Uff, detta passar skikkelig dårlig kjente jeg. Er sykemeldt og er jo allerede avsosial nokom jeg ikke skal bli bura inne her med lus i tillegg... :-( :-(
Marolla Skrevet 3. oktober 2012 #8 Skrevet 3. oktober 2012 http://www.intramed.no/forbruker/produktsider/elektrisk-lusekam.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå